Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico. |
A2 |
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional. |
A3 |
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos. |
A5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais. |
A9 |
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas. |
A11 |
Coñecer e preparar estratexias de desenvolvemento cultural a nivel eurorrexional. |
A16 |
Coñecer os Museos e Arquivos da eurorrexión: fondos, organización e posibilidades de traballo investigador. |
A19 |
Manexar as TICs en relación co patrimonio cultural eurorrexional. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da |
B10 |
Capacidade de xestión da información relevante. |
B11 |
Capacidade de uso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información. |
B14 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio. |
B15 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares. |
B16 |
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio |
B17 |
Capacidade para a adaptación a cambios no entorno. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
AR1 AR2 AR3 AR5 AR9 AR11 AR16 AR18
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR6 BR8 BR9 BR10 BR13 BR14 BR15 BR16
|
|
|
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Archivos Históricos de Galicia
2. Archivos Históricos del Norte de Portugal.
3. Archivos Históricos con documentación relativa a Galicia y Norte de Portugal |
1. 1. Archivo del Reino de Galicia
1.2. Archivos Históricos Provinciales
1.2.1. Archivo Provincial de Lugo
1.2.2. Archivo Provincial de Ourense
1.2.3. Archivo Provincial de Pontevedra
1. 3. Archivos Eclesiásticos
1.2.1. Archivos Catedralicios
1. 2.2. Archivos monacales
1.2.3. Otros Archivos
1.2.4. El Archivo Histórico Universitario de Santiago de Compostela.
2.1. Archivos "Distritales"
2.1.1. Porto
2.1.2. Viana do Castelo
2.2. Archivos Universitarios
2.2.1. Braga
2.2.2. Coimbra
2. 3. Archivos Eclesiásticos
2.3.1. Archivos Catedralicios
2.3.2. Archivos monacales
2.3.2. Otros archivos
3. 1. Archivo Histórico Nacional
3.2. Archivo General de Simancas
3.3. Arquivo Nacional da "Torre do Tombo"
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
10 |
0 |
10 |
Supervised projects |
|
4 |
40 |
44 |
Document analysis |
|
0 |
10 |
10 |
Oral presentation |
|
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A través de la exposición magistral se transmitirán conocimientos, a modo de conferencia, sobre temas del programa. Se incentivará la particpación del alumno a través de preguntas |
Supervised projects |
Los alumnos entregarán, al final del curso un trabajo desarrollado, bajo la tutela del profesor, a partir de la documentación conservada en los archivos estudiados |
Document analysis |
Será fundamental el estudio y análisis de fuentes documentales de los archivos estudiados |
Oral presentation |
Los alumnos presentarán a final de curso, un trabajo en el que se hayan aplicado los conocimientos adquiridos a través de las clases magistrales, las lecturas y análisis de fuentes documentales |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Tanto la clase magistral, como, de manera especial, los trabajos tutelados, requerirán la atención personalizada de los alumnos por parte del profesor |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
|
Los alumnos entegarán, a final de curso, un trabajo en el que hayan aplicado los conocimientos adquiridos. Se calificará con el 40% |
40 |
Document analysis |
|
El análisis de las fuentes documentales por parte de los alumnos se valorarácon el 20% |
20 |
Oral presentation |
|
El trabajo tutelado se presentará a través de una exposición oral. Se valorará la expresión, los aspectos formales y el nivel de conocimientos del alumno sobre el tema. Se hará a través de preguntas y de discusión sobre lo expuesto. Se puntuará con un 30% |
30 |
|
Assessment comments |
Se crearán grupos de trabajo estables para la realización de tareas dentro y fuera de las clases. Por lo que se refiere a la evaluación, se valorará tanto la aportación personal como el resultado final del trabajo presentado
|
Sources of information |
Basic
|
López Gómez, P.-Barahona Riber, MªD. (1977). Archivo Histórico de Pontevedra. Guia del investigador. Madrid
López Gómez, P. (1976). Archivo Histórico Provincial de Pontevedra. Guía del visitante. Pontevedra
Justo Martín, Mª J. (1986). Archivo Histórico Universitario. Guía. Santiago de Compostela
V.V.A.A. (1993). Arquivo do Reino de Galicia. Catálogo de Instrumentos de descripción documental y bibliográfica. Santiago de Compostela
Temperán Villaverdo, E.-Cepeda Fandiño, A. (2000). Arquivo Histórico Diocesano. Fondo General. Santiago de Compostela
Iglesias Ortega, A.-Seijas Montero, M. (2008). Catálogo del Voto de Santiago. Galicia. Santiago de Compostela
Ribeiro, F. (). Cómo sería a estructura primitiva do Arquivo da Casa da Coroa (Torre do Tombo). Porto
Jaramillo Guerreira, M.A. (1993). Guia del archivo Provincial de Lugo. Santiago de Compostela
Iglesias Ortega, A.-Sandoval Verea, F- Seijas Montero, M. (2007). Guia do Arquivo da Catedral de Santiago. Santiago de Compostela
Sánchez Ferro, P. (coord.) (2006). Guis do Arquivo Histórico Provincial de Ourense. Ourense
Más Belda, A.-Chaín Navarro, C. (2009). Los usuarios y las Webs de los archivos históricos nacionales: el caso del Arquivo Nacional da Torre do Tombo (Portugal). |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Galicia e Norte de Portugal na Idade Moderna/710476004 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Los alumnos que no puedan asistir a clase deberán ponerse en contacto con el profesor para planificar sus trabjos tutelados,a lo que se añadirá una prueba escrita sobre el contenido del programa |
|