Identifying Data 2017/18
Subject (*) Xestión de empresas e institucións culturais Code 710G02008
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
López-Mayán Navarrete, Mercedes
E-mail
mercedes.lopez-mayan@udc.es
Lecturers
López-Mayán Navarrete, Mercedes
E-mail
mercedes.lopez-mayan@udc.es
Web http://http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/XY7EL
General description A materia ten por obxecto introducir ao estudantado nas cuestións relativas á xestión das empresas e entidades do ámbito da cultura. Ao finalizar o curso o alumnado deberá dominar os conceptos e fundamentos principais da xestión cultural.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C8 Aprender a aprender
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C12 Traballar de xeito colaborativo
C13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C19 Capacidade de dirección e liderazgo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento, comprensión e valoración das organizacións culturais, as súas tipoloxías e as principais características A2
B1
B3
B4
B5
C13
C18
Coñecemento da xestión e administración das organizacións culturais e dos seus recursos humanos, materiais e tecnolóxicos. A7
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C8
C10
C12
C19
Coñecemento e habilidades no uso das tecnoloxías da información e a documentación, en relación á xestión e prestación de bens e servizos das organizacións. A2
A7
B1
B4
B5

Contents
Topic Sub-topic
Unidade I. Conceptos e fundamentos 1.1 Cultura e xestión da cultura. 1.2. Organizacións culturais e a súa tipoloxía. 1.3. Axentes e sectores culturais. 1.4. Política cultural.
Unidade II. Procesos e recursos da xestión cultural (I) 2.1. Mercado cultural. 2.2. Entorno e aspectos legais. 2.3 O xestor cultural. 2.4. Xestión orzamentaria e financiera.

Unidade III. Procesos e recursos da xestión cultural (II) 3.1. Metodoloxía de deseño e xestión de proxectos culturais. 3.2. Conceptualización da oferta cultural. 3.3 Promoción e difusión da cultura. 3.4. As tecnoloxías na gestión cultural.

Unidade IV. Perspectivas e tendencias 4.1. Cultura 2.0 .4.2. Crowdsourcing e voluntariado 4.3. Novas formas de financiación da cultura. 4.4. Cooperación cultural.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A7 B1 21 20 41
Objective test B1 B2 B3 B10 B11 2 30 32
ICT practicals B1 B3 B9 C3 C8 C2 6 6 12
Seminar C19 6 20 26
Field trip A2 B7 C8 2 2 4
Supervised projects B4 B5 B6 B7 C1 C3 C10 C12 C13 C18 1 32 33
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais.
Objective test Método de avaliación escrita dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas.
ICT practicals Actividades de carácter práctico, que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento mediante a utilización das TIC, facilitando así a aprendizaxe e o desenvolvimento das súas habilidades.
Seminar Técnica que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, participación, elaboración de documentos e conclusións.
Field trip Visitas a entidades e empresas culturais que permitan complementar os conceptos estudados en clase.
Supervised projects Realización por parte do alumnado, de traballos autónomos, relacionados coa materia, baixo a vixilancia e seguimento da profesora.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Seminar
Supervised projects
Description
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, os seminarios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A2 A7 B1 Valorarase a asistencia e participación nas aulas.

10
Objective test B1 B2 B3 B10 B11 Realizarase un exame final teórico-práctico sobre os contidos vistos nas sesións maxistrais e nas interactivas. Combinará preguntas de resposta libre e preguntas tipo test.
Na súa corrección valoraranse tanto a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia, como a expresión, corrección ortográfica e presentación.
40
Seminar C19 Realizaranse seminarios sobre cuestións teóricas do temario e estudos de casos co obxectivo de profundizar e consolidar os contidos.
A profesora orientará a lectura de varios documentos sobre un tema, que serán obxecto de discusión nas sesións interactivas.
A avaliación implica a entrega dun documento escrito e a participación no seminario.
As instruccións detalladas de cada actividade serán proporcionadas pola docente ao longo do curso.
20
Supervised projects B4 B5 B6 B7 C1 C3 C10 C12 C13 C18 Realizarase un traballo en grupo consistente na planificación dun evento ou proxecto cultural, que será presentado oralmente. As instruccións precisas serán proporcionadas pola docente ao comezo do curso.
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema propuesto, o contido, a coherencia da súa estructura, a redacción e a presentación.
Non serán avaliados os traballos presentados fóra de prazo.
30
 
Assessment comments

- Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma.

- Aqueles/as alumnos/as que teñan algún tipo de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen coa profesora a comezos do curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

- Os/as alumnos/as con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia a clase terán que elaborar o traballo tutelado (cualificación: 50%) e realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 50%).


Sources of information
Basic

AMAT i SALAS, Joan M. Control 2.0 : una nueva perspectiva del control de gestión menos financiera y más cualitativa (2013) Barcelona : Profi

ANDER-EGG, E.; AGUILAR IBÁLEZ, M. (2000) Como elaborar un proyecto: guía para diseñar proyectos sociales y culturales. Buenos Aires: Lumen/Humanitas

BALLART HERNÁNDEZ, José; JUAN I TRESSERRAS, Jordi (2001) Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel

BARBOLLA, Domingo et al.(2010) Cultura 2.0 : técnicas de investigación en entornos digitales. Barcelona UOC

BONET, Lluís; CASTAÑER, Xavier; FONT, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel


CHIAVENATO, Idalberto (2011) Administración de recursos humanos : el capital humano de las organizaciones México : McGraw-Hill

COLBERT, François; CUADRADO, Manuel (2003). Marketing de las Artes y la Cultura. Barcelona: Ariel

CREUS  ROMÁN, Javier(2006) Organización y gestión de empresas culturales , Barcelona : UOC

CUERVO GARCÍA, A. (2008) Introducción a la Administración de Empresas, Civitas.

DRUCKER, Peter Ferdinand (1996): Dirección de instituciones sin fines de lucro  : teoría y práctica (trad. Zoraida J. Valcárcel), Barcelona : El Ateneo

FERNÁNDEZ LÓPEZ, Sergio (2007): Cómo gestionar la comunicación en organizaciones públicas y no lucrativas, Madrid : Narcea : Dirección General de Juventud

FIGUEIRAS VIDAl, Aníbal R (ed.)(2010):  La sociedad de la información y el conocimiento, Madrid : Instituto de España

GARCÍA CUETOS, Pilar(2012) El patrimonio cultural : conceptos básicos Zaragoza : Prensas Universitarias de Zaragoza


GÓMEZ DE LA IGLESIA, Roberto (2004). Público y privado en la gestión cultural. Vitoria-Gasteiz: Xabide
HERREROS, Carlos (2012)Neuro-management. Madrid : LID

GONZÁLEZ DOMÍNGUEZ, F.J.;  GANAZA VARGAS, J.D. (dir) (2007) Principios y fundamentos de gestión de empresas., Ediciones Pirámide (Grupo Anaya, S.A.)


LACARRIEU, Mónica; ÁLVAREZ, Marcelo (comp.) (2008). La (indi)gestión cultural. Una cartografía de los procesos culturales contemporáneos. Buenos Aires: La Crujía Ediciones


MAAS MORENO, Margarita (2006). Gestión cultural, comunicación y desarrollo. México: Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, Instituto Mexiquense de Cultura, Universidad 

MARTÍ i GRAU, Jordi y Jordi PASCUAL (2009): Gestión y políticas culturales , Barcelona : UOC


MEJÍA LÓPEZ, Jesús (2008). Estructuras y principios de gestión del patrimonio cultural municipal. Gijón: Trea

MORAGA (eds.)(2011): Industrias culturales  : el modelo nórdico como referencia para España,  Zamora : Comunicación Social


MOREIRA, Elena (2003) Gestión Cultural. Buenos Aires: Longseller


MUNILLA CABRILLANA, Gloria; ROS HIJAR, Adela (coords.) (2002) Organización y gestión de empresas culturales. Barcelona: Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya

MUÑOZ-SECA, Beatriz; RIVEROLA, Josep(2011) Arte y eficiencia : el sector de la cultura visto desde la  empresa. Pamplona:EUNSA

ORDUÑA-MALEA, Enrique et al.(2014). Gestión cultural: innovación y tendencias. Valencia: Tirant Humanidades

PORRET GELABERT, Miquel (2012) Gestión de personas : manual para la gestión del capital humano  en las organizaciones. Madrid : ESIC

POSE PORTO, Héctor; FRAGUELA VALE, Raúl(2006) Planificación estratéxica en cultura.  A Coruña : Deputación Provincial de A Coruña 

QUEROL, Mª Ángeles (2010). Manual de gestión del patrimonio cultural. Madrid: Akal

RIALP-CRIADO, Alex (2003): Fundamentos teóricos de la organización de empresas  : un enfoque interdisciplinar, Madrid  : Pirámide

SOLDEVILA, Pilar et al (2008): El cálculo del presupuesto para entidades no lucrativas  : una aplicación práctica, El Prat de Llobregat : Centre d'Estudis Suport Associatiu ; Barcelona: Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció


TONO MARTÍNEZ, José (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura

TURBAU, Imma(2011)¿Por dónde empiezo? : guía práctica para programar, financiar y comunicar eventos culturales .Barcelona : Ariel

ZUBIRIA SAMPER, Sergio de; ABELLO TRUJILLO, Ignacio (2001). Conceptos básicos de administración y gestión cultural. Madrid, Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura


Complementary

A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica sobre os diversos temas e actividades a desenvolver.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G01005
Applied Social Anthropology/710G01080

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Knowledge System: Philosophy, Science and Technology/710G01006

Subjects that continue the syllabus
Social Anthropology and Current Problems/710G01027
Librarianship/710G02012
Archiving/710G02017
Information Planning and Management/710G02021
Quality Management in Information Services/710G02029
Promotions of Services in Information Units/710G02042

Other comments

- Os/as estudantes Erasmus ou de programas de mobilidade bilateral deberán contactar coa profesora durante a primeira semana de clases.


- Os/as estudantes que non poidan asistir a clases con regularidade deberán comunicarse coa profesora na primeira semana lectiva do cuatrimestre para organizar un plan de traballo.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.