Identifying Data 2017/18
Subject (*) Bibliography and Information Sources Code 710G02014
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
E-mail
rocio.ameneiros@udc.es
Lecturers
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
E-mail
rocio.ameneiros@udc.es
Web
General description Materia que aborda a identificación, análise e uso das fontes e recursos de información, e ocúpase de iniciar ós alumnos no deseño e na elaboración de bibliografías e recursos de información de carácter profesional.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Definir a natureza, tipoloxía, evolución, estrutura e utilidade das fontes de información. A1
A3
A4
A6
Identificar as principais fontes de información de carácter xeral. A1
A6
B7
C10
Definir a metodoloxía de análise e avaliación das fontes de información de carácter xeral. A3
A4
C5
C9
C18
Deseñar e elaborar diferentes tipos de bibliografía e recursos de información. A1
A2
A5
B7
C1
C9
C10
C11
C12
C18
Utilizar adecuadamente fontes e recursos de información. A3
A6
B6
B7
C2
C5
C8
C9
Asumir responsabilidades na transferencia do coñecemento a través da selección e difusión de recursos de información relevantes e pertinentes. B6
B7
C3
C4
C13
Compartir coñecementos e experiencias con outros profesionais. B6
C12
C13

Contents
Topic Sub-topic
1. AS FONTES DE INFORMACIÓN 1.1. Concepto
1.2. Tipoloxía
1.3. Análise e avaliación
2. BIBLIOGRAFÍA: CONCEPTO, HISTORIA E APLICACIÓNS

2.1. Concepto
2.2. Evolución histórica
2.3. Deseño e elaboración de repertorios bibliográficos e recursos de información
3. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA INDIRECTA DE INFORMACIÓN
3.1. Bibliografías
3.2. Catálogos de bibliotecas e catálogos colectivos
3.3. Bases de datos
3.4. Outros recursos de información
4. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA DIRECTA DE INFORMACIÓN 4.1. Enciclopedias
4.2. Diccionarios
4.3. Fontes biográficas
4.4. Anuarios, directorios, cronoloxías
4.5. Outros recursos de información
5. FONTES DE INFORMACIÓN. BUSCA E RECUPERACIÓN DE LITERATURA CIENTÍFICA 5.1. Literatura gris
5.2. Revistas científicas
5.3. Sector da información electrónica
5.4. Iniciativa de acceso aberto
6. FERRAMENTAS DE LOCALIZACIÓN DE RECURSOS DE INFORMACIÓN EN INTERNET
6.1. Motores de busca
6.2. Bibliotecas dixitais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A1 A3 A6 C3 C10 C13 2 16 18
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A6 C3 C10 23 0 23
Student portfolio A1 A5 A6 B6 B7 C1 C2 C5 C9 C10 C11 C12 C18 14 22 36
Supervised projects A2 A3 A4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C10 C11 C13 C18 5 66 71
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Test e/ou preguntas de resposta breve sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora.
Student portfolio Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
Supervised projects Traballo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Student portfolio
Description
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.

Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A3 A4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C10 C11 C13 C18 Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto as fontes e bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Multiple-choice questions A1 A3 A6 C3 C10 C13 Avaliaranse as respostas das preguntas tipo test dos contidos da materia. No caso das respostas breves avaliarase a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas e a súa redacción, e non se corrixirán aquelas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten o tema exposto.
30
Student portfolio A1 A5 A6 B6 B7 C1 C2 C5 C9 C10 C11 C12 C18 Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
20
 
Assessment comments

Requisitos imprescindibles:

-Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non supera o traballo tutelado non se lle avaliarán o resto de actividades e viceversa. 

-Os alumnos que non entreguen o portafolios durante o curso e os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 50%) pero é indispensable elaborar o traballo tutelado para superar a materia (cualificación: 50%).


Sources of information
Basic RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental. Madrid: Pirámide
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción para estudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad de Granada

Complementary BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc.
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Boletín de ANABAD (). http://www.anabad.org/publicaciones/boletin.
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformacion.com.

A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
General Documentation/710G02011

Subjects that continue the syllabus
Specialised Information Sources/710G02024
Digital Libraries/710G02036
Information Sources in Science and Technology/710G02037
Design of Online Information Resources/710G02039
Retrieval and Evaluation of Electronic Information/710G02040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.