Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as medidas descriptivas e representacións gráfias de datos máis usuais. |
A1
|
|
|
Habilidade en sintetizar e analizar descriptivamente e gráficamente un conxunto de datos. |
A2
|
|
|
Coñecemento do concepto de probabilidade, regras de cálculo probabilístico e modelos probabilísticos máis usuais. |
A4
|
|
|
Coñecemento das técnicas de inferencia básicas e habilidade no cáculo e interpretación de intervalos de confianza e contraste de hipótesis nunha e dúas poboacións. |
A8
|
|
|
Capacidade de aplicar ferramentas informáticas para o desenvolvemento e a explotación de sistemas de información. |
A5
|
|
C2
|
Integrar os coñecementos teóricos e prácticos como vía para o desenvolvemento dun coñecemento e pensamento reflexivo e totalizador respecto á estatística. |
|
B8
|
|
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información |
|
B6
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Descriptive statistics of one variable. |
Aims of statistics. General concepts. Data representation. Descriptive measurements. Proportion and index numbers. |
Tema 2. . Descriptive statistics of two variables. |
Descriptive statistics of two variables. Dependency relationship between qualitative variables. Dependency relationship between quantitative variables: simple linear regression. |
Tema 3. Index numbers and time series in documentation. |
Index numbers. Simple and composite indexes. Indicators in libraries and documentation. Indices used in databases of ISI (Journal Citation Report). New alternatives: H index. Introduction to descriptive analysis of time series. Series of accelerated growth and other bibliometric processes: law of cumulative advantage of Price. |
Tema 4. Statistical research concepts of special interest in Science Information and Documentation. |
Statistical models used in documentation. The distribution of words in texts: Zipf's law. Process modeling. Refinement of the model. Both-Federowicz equation, Brookes equation, generalized equation of Mandelbrot. |
Tema 5. Elementary notions of probability. |
Basic concepts. Operations with events. Laplace rule. Properties of probability. Conditional probability. Product rule, rule of total probability, Bayes rule. Applications to documentation problems. |
Tema 6. Discrete and continuos random variables. |
Random Variable Definition. Discrete random variables. Binomial distribution and Poisson distribution. Continuous random variables. Normal distribution. |
Tema 7. Introduction to statistical inference. |
Introduction. Confidence intervals. Hypothesis testing. |
Tema 8. Sources of statistical information |
Organization of official statistics on the national and international domain (UN agencies, EUROSTAT, INE, IGE, etc.). Main statistics on the socio-economic domain (demographic economic statistics, social, employment, ...). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
5 |
2 |
7 |
Multiple-choice questions |
A1 |
2 |
10 |
12 |
Seminar |
A2 A4 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A5 A8 B6 B8 |
22 |
66 |
88 |
Objective test |
A2 A4 A5 A8 B6 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Realizaranse supostos prácticos, con datos reais, que serán analizados, en ordenador, por medio dun paquete estadístico. Grazas a esta metoloxía o estudante aplicará e pondrá en práctica os coñecimentos adquiridos, facilitando a aprendizaxe y o desenvolvement de habilidades por parte del alumnado.
|
Multiple-choice questions |
Esta proba permitirá avaliar o grao de adquisición de coñecementos do alumno a mediados do cuatrimestre. Serve como orientación no proceso de aprendizaxe. |
Seminar |
Traballarase en grupos sesións de problemas que permitirán poñer en práctica os coñecementos teóricos adquiridos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Exporanse os principais conceptos estatísticos, facilitando a documentación adicional e indicando as fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición dos mencionados coñecementos.
|
Objective test |
Exame final dos contenidos teóricos e prácticos do bloque consistente en preguntas curtas e/ou resolución de problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Objective test |
ICT practicals |
Multiple-choice questions |
|
Description |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A2 A4 |
Resolución de problemas propostos polo profesor por grupos de alumnos. |
10 |
Objective test |
A2 A4 A5 A8 B6 |
Consistirá nun exame de preguntas a desenvolver así como preguntas con respostas múltiples de 2 horas de duración. |
70 |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
Traballo en grupos nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso dun paquete estatístico. |
10 |
Multiple-choice questions |
A1 |
Proba curta ó longo do cuatrimestre nas que se avaliará a progresión do alumno. |
10 |
|
Assessment comments |
El exame final da materia incluirá preguntas teóricas e prácticas de opción múltiple, aínda que tamén poderá darse a posibilidade da inclusión de preguntas de resposta desenvolvidaey
problemas (70%). Os aspectos e criterios que se terán en consideración a avaliar actividades das Prácticas a través da TIC e seminarios, son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados e competencias referidas
para esta materia. O sistema de calificacións expresarase mediante calificación
numérica dacordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003
do 5 de septembro (BOE 18 de septembro), polo que se establece o sistema
europeo de créditos e o sistema de calificacións nas titulacións
universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional.
Sistema de calificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable
9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable).
“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”
|
Sources of information |
Basic
|
Marín, J. (1999). Estadística Aplicada a las Ciencias de la Documentación. Murcia: Diego Marín Editor
Peña, D. (2001). Fundamentos de estadística. Madrid: Alianza
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid: Ediciones Pirámide
Egghe, L. y Rousseau, R. (1990). Introduction to Infometrics. Quantitative Methods in Library, Documentation and Information Science. Amsterdam: Elsevier
Cao, R., Labora, A., Naya, S. e Ríos, M. (2001). Métodos estatísticos e numéricos. A Coruña: Baía Edicións
Stephen, P. and Hornby, S. (1997). Simple statistics for library and information professionals. London: Library Association Publishing
Moya, F., López, J. y García C. (1996). Técnicas Cuantitativas Aplicadas a la Biblioteconomía y Documentación. Madrid: Síntesis |
|
Complementary
|
Gonick, L. e Smith, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas!. Lugo: SGAPEIO
S. Alonso, F.J. Cabrerizo, E. Herrera-Viedma ,F.Herrera (2009). h-Index: A review focused in its variants, computation and standardization for different scientific fields. Journal of Informetrics: ELSEVIER
Judit Bar-Ilan (2008). Informetrics at the beginning of the 21st century—A review. Journal of Informetrics: ELSEVIER |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|