Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
C19 |
Capacidade de dirección e liderazgo |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento dos principios e métodos polos que se rixe a creación e funcionamiento dos arquivos municipais, así como as súas funcións e obxectivos no seo das administracións locais. |
A1 A2 A3 A5
|
B2 B6 B7
|
C5 C6 C7 C8 C12 C13 C15 C16 C18 C19
|
Coñecemento da natureza, tipoloxía, modos de produción e ciclos de xestión e clasificación da documentación producida pola administración municipal. |
A1 A2 A3 A5 A6
|
B2 B6
|
C1 C2
|
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos e as técnicas e normativas que rexen a creación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio da documentación xerada polas administracións municipais. |
A1 A2 A3 A6
|
B2 B8
|
C3 C10 C11 C14 C17
|
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se empregan na xestión, organización e funcionamiento dos arquivos municipais. |
A1 A2 A3 A5
|
B2 B7 B8 B9
|
C2 C8 C9 C11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Os arquivos municipais |
1.1. Concepto e evolución histórica.
1.2. Función básicas dos arquivos municipais.
1.3. Lexislación e normativa arquivística.
1.4. Os arquivos municipais no sistema arquivístico español. |
2. A documentación municipal |
2.1. Definición e tipos.
2.2. Sistemas de descrición e xestión. |
3. Tratamento e control da documentación municipal |
3.1. Ingreso dos documentos.
3.2. Identificación, clasificación e descrición.
3.3. Ordeación e instalación.
3.4. Valoración, conservación e transferencia.
3.5. Acceso e difusión.
|
4. Os arquivos municipais e a e-Administración |
4.1. Definición e regulación na lexislación vixente.
4.2. Xestión de documentos electrónicos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
B6 B7 B8 B9 C5 C6 C8 C9 C10 |
21 |
20 |
41 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A6 C8 |
21 |
33 |
54 |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 B6 B7 B8 C1 C3 C5 C9 C11 C14 C15 |
2 |
0 |
2 |
Workbook |
B6 B7 C5 C7 C10 C11 |
0 |
6 |
6 |
Field trip |
A6 A2 B6 C3 C5 C13 |
2 |
0 |
2 |
Supervised projects |
A2 A3 B2 B6 B7 B8 B9 C2 C12 C13 C16 C17 C18 C19 |
1 |
40 |
41 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Actividades de carácter práctico, que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento mediante a utilización das TIC, facilitando así a aprendizaxe e o desenvolvimento das súas habilidades. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. |
Objective test |
Método de avaliación escrita dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas. |
Workbook |
Lectura e comentario crítico de documentos relacionados cos contidos da materia. |
Field trip |
Visita a algún arquivo municipal que permita complementar os conceptos estudados en clase. |
Supervised projects |
Realización por parte do alumnado, de traballos autónomos, relacionados coa materia, baixo a vixilancia e seguimento da profesora. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
ICT practicals |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
|
Description |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, as prácticas a través de TIC e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A3 B2 B6 B7 B8 B9 C2 C12 C13 C16 C17 C18 C19 |
Realizarase un traballo individual relacionado cos contidos teóricos da materia. As instruccións precisas serán proporcionadas pola docente ao comezo do curso.
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema propuesto, o contido, a coherencia da súa estructura, a redacción e a presentación.
Non serán avaliados os traballos presentados fóra de prazo. |
30 |
ICT practicals |
B6 B7 B8 B9 C5 C6 C8 C9 C10 |
Computarase a asistencia e participación nas sesións interactivas, así como os traballos escritos derivados de tales prácticas.
Neste apartado considerarase tamén a asistencia e participación ao conxunto das clases do curso. |
20 |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 B6 B7 B8 C1 C3 C5 C9 C11 C14 C15 |
Realizarase un exame final teórico-práctico sobre os contidos vistos nas sesións maxistrais e nas interactivas. Combinará preguntas de resposta libre e preguntas tipo test.
Na súa corrección valoraranse tanto a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia, como a expresión, corrección ortográfica e presentación. |
50 |
|
Assessment comments |
- Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma. - Aqueles/as alumnos/as que teñan algún tipo de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen coa profesora a comezos do curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. - Os/as alumnos/as con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia a clase terán que elaborar o traballo tutelado (cualificación: 50%) e realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 50%).
|
Sources of information |
Basic
|
RODRÍGUEZ BARREDO, Julia Mª et al. (2001). 20 años del Grupo de Archiveros municipales de Madrid. Alcobendas: Ayuntamiento
CRUZ MUNDET, José Ramón (2012). Archivística: gestión de documentos y administración de archivos. Madrid: Alianza
CRUZ MUNDET, José Ramón (1996). Archivos municipales de Euskadi: manual de organización. Oñate: IVAP
CERDÁ DÍAZ, Julio (1999). Archivos municipales españoles. Guía bibliográfica. Gijón: Trea
MESA DE TRABAJO SOBRE ORGANIZACIÓN DE ARCHIVOS MUNICIPALES (1996). Archivos municipales. Propuesta de Cuadro de clasificación de fondos de ayuntamientos. Madrid: Anabad [etc]
CRUZ MUNDET, José Ramón (2011). Diccionario de archivística. Madrid: Alianza
DIRECCIÓN DE LOS ARCHIVOS ESTATALES (1995). Diccionario de terminología archivística (2ª ed.) (en línea: https://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/areas-cultura/archivos/mc/dta/portada.html). Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Archivos Estatales
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2002). El acceso a los documentos municipales (XIV Jornadas de Archivos municipales). Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2006). El expurgo en los archivos municipales. Propuesta de un manual (VII Jornadas de Archiveros Municipales). Madrid: Comunidad Autónoma
ANDRADE, María del Carmen (2000). El sistema de clasificación de los archivos municipales de Madrid. Lligall, 2, 111-118.
MESA DE TRABAJO DE ARCHIVOS DE LA ADMINISTRACIÓN LOCAL (2010). Indicadores de gestión para los archivos de la administración local. Valladolid: Diputación
FERNÁNDEZ HIDALGO, María del Carmen (1991). La clasificación en los archivos municipales españoles: evolución histórica y situación actual. Irargi. Revista de archivística, 2, 133-149.
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2004). La descripción multinivel en los archivos municipales: la norma ISAD(G) (XV Jornadas de Archivos municipales). Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (1996). La organización de documentos en los archivos de oficina (XI Jornadas de Archivos municipales). Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
GARCÍA PALACIOS, Joaquín (dir.) (2010). La terminología archivística. Gijón: Trea
HEREDIA HERRERA, Antonia (2010). Lenguaje y vocabulario archivísticos: algo más que un diccionario. Sevilla: Junta de Andalucía
GARCÍA RUIPÉREZ, Mariano; María del Carmen FERNÁNDEZ HIDALGO (1999). Los archivos municipales en España durante el Antiguo Régimen. Regulación, conservación, organización y difusión. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2008). Los archivos municipales y la administración electrónica, 1988-2008 (XVII Jornadas de Archivos municipales) . Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
GARCÍA RUIPÉREZ, Mariano (2009). Los archivos municipales: qué son y cómo se tratan. Gijón: Trea
CORTÉS ALONSO, Vicenta (1989). Manual de archivos municipales (2ª ed.). Madrid: Anabad
FERNÁNDEZ GIL, Paloma (1999). Manual de organización de archivos de gestión en las oficinas municipales (2ª ed.). Granada: CEMCI
FUNDACIÓN OLGA GALLEGO (2016). Os arquivos da Administración local: política, planificación e sistemas fronte ao cambio (Actas das II Xornadas Olga Gallego de Arquivos). A Coruña: Fundación Olga Gallego
MESA DE TRABAJO DE ARCHIVOS DE LA ADMINISTRACIÓN LOCAL (2012). Requisitos archivísticos en la implantación de la administración electrónica de las entidades locales. Oviedo: Enornet
COMISIÓN DE TESAURO DEL GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2010). Tesauro de archivos municipales. Pilares de la e-administración: cuadro de clasificación y tesauro (XVIII Jornadas de Archivos municipales). Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
FUNDACIÓN OLGA GALLEGO (2015). Transparencia vs. Corrupción: os arquivos e a democracia (Actas das I Xornadas Olga Gallego de Arquivos). A Coruña: Fundación Olga Gallego
GRUPO DE ARCHIVEROS MUNICIPALES DE MADRID (2006). Vencer al tiempo: conservación e instalación de los documentos municipales (XVI Jornadas de Archivos municipales). Madrid: Comunidad Autónoma, Anabad
HEREDIA HERRERA, Antonia (2007). ¿Qué es un archivo?. Gijón: Trea |
|
Complementary
|
|
A profesora facilitará bibliografía e recursos de información complementarios ao longo do curso. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073 | Information Storage and Retrieval/710G02015 | Archiving/710G02017 | Legal Aspects of Access to Information/710G02020 | Records Management/710G02023 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Administration of Archives/710G02034 | Document Preservation and Conservation/710G02038 | Design of Online Information Resources/710G02039 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Prácticum/710G02044 | Final Dissertation/710G02045 | Documentation Techniques Applied to Scientific Research/710G02041 | Promotions of Services in Information Units/710G02042 |
|
Other comments |
- Os/as estudantes Erasmus ou de programas de mobilidade bilateral deberán contactar coa profesora durante a primeira semana de clases.
- Os/as estudantes que non poidan asistir a clases con regularidade deberán comunicarse coa profesora na primeira semana lectiva do cuatrimestre para organizar un plan de traballo. |
|