Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía Código 710G02037
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Profesorado
López-Mayán Navarrete, Mercedes
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
mercedes.lopez-mayan@udc.es
concepcion.varela@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é proporcionar un panorama da Información e Documentación en Ciencia e Tecnoloxía na actualidade: tipos de comunicación científica, e-ciencia, vixiancia tecnolóxica, medición de actividades no campo, publicacións científicas, revistas e datos abertos, e principais fontes bibliográficas de documentos científicos

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C20 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os distintos tipos de comunicación científica científica e a documentación en que se plasman. A1
A4
A5
A6
A8
B1
B5
B7
C2
C3
C5
C6
C7
C8
C17
Coñecer as metodoloxías de análise e avaliación de documentos e as fontes de información en Ciencia e Tecnoloxía. A3
A4
A5
A7
B1
B2
B3
C2
C3
C5
C7
C17
C18
Coñecer a realidade nacional e internacional nos procesos de producción, transferencia e uso da información científica e tecnolóxica. A1
A4
A6
B1
B2
B3
C3
C5
C16
C20
Empregar axeitadamente as diferentes ferramentas de busca de información no campo. A5
A8
B4
B5
B9
C2
C5
C9
C10
C11
C12
C15
C18

Contidos
Temas Subtemas
Módulo 1. Información e Documentación en Ciencia y Tecnología Tema 1. A comunicación científica e tecnolóxica: difusión, transferencia e divulgación
Tema 2. E-ciencia: Concepto, ferramentas. Datos abertos e preservación de datos
Tema 3.A información no ámbito empresarial: a vixiancia tecnolóxica
Tema 4. Medición das actividades en Ciencia e Tecnoloxía. Os Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía
Módulo 2. Concepto, tipoloxía e fontes de revistas científicas
Tema 5. As revistas científicas: función, normalización e modelo de publicación
Tema 6. As revistas científicas electrónicas
Tema 7. As revistas científicas en acceso aberto
Tema 8. As revistas científicas: fontes de información
Módulo 3. A información gris: concepto e fontes Tema 9. Información gris
Tema 10. Patentes e normas
Tema 11. Teses de doutoramento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 8 30 38
Portafolios do alumno A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 20 40 60
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A6 B3 C6 C7 C8 C10 C17 19 30 49
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Test sobre os contidos teóricos e prácticos de cada módulo da materia.
Portafolios do alumno Carpeta de traballo dos/as alumnos/as que deben entregar periodicamente e no prazo estipulado pola profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e analises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos ou probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
Sesión maxistral Exposición de contidos por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais, e acceso a bases de datos e outras fontes de información.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Sesión maxistral
Proba de resposta breve
Descrición
Apoio á súa preparación.

Seguimento persoalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.

Resolver dúbidas, ampliar plantexamentos, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas aportacións dos/as alumnos/as, a coherencia da súa estructura, a redacción e la presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Proba de resposta breve A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 Avaliaranse os diferentes test dos contidos da materia. No caso das respostas breves avaliarase a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas e a súa redacción, e non se correxirán aquelas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ao tema plantexado. 50
 
Observacións avaliación

Requisitos imprescindibles:

- Para superar a asignatura é necesario
aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, e a súa evolución no transcurso do tempo.

- Os/as alumnos/as que non entreguen o portafolios ou non se presenten ás probas de resposta breve e aqueles/as con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos eprácticos da materia (cualificación: 100%).












Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014
Fontes de Información Especializadas/710G02024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías