Identifying Data 2017/18
Subject (*) Information Sources in Science and Technology Code 710G02037
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Varela Orol, Concepción
E-mail
concepcion.varela@udc.es
Lecturers
López-Mayán Navarrete, Mercedes
Varela Orol, Concepción
E-mail
mercedes.lopez-mayan@udc.es
concepcion.varela@udc.es
Web
General description O obxectivo da materia é proporcionar un panorama da Información e Documentación en Ciencia e Tecnoloxía na actualidade: tipos de comunicación científica, e-ciencia, vixiancia tecnolóxica, medición de actividades no campo, publicacións científicas, revistas e datos abertos, e principais fontes bibliográficas de documentos científicos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C20 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os distintos tipos de comunicación científica científica e a documentación en que se plasman. A1
A4
A5
A6
A8
B1
B5
B7
C2
C3
C5
C6
C7
C8
C17
Coñecer as metodoloxías de análise e avaliación de documentos e as fontes de información en Ciencia e Tecnoloxía. A3
A4
A5
A7
B1
B2
B3
C2
C3
C5
C7
C17
C18
Coñecer a realidade nacional e internacional nos procesos de producción, transferencia e uso da información científica e tecnolóxica. A1
A4
A6
B1
B2
B3
C3
C5
C16
C20
Empregar axeitadamente as diferentes ferramentas de busca de información no campo. A5
A8
B4
B5
B9
C2
C5
C9
C10
C11
C12
C15
C18

Contents
Topic Sub-topic
Módulo 1. Información e Documentación en Ciencia y Tecnología Tema 1. A comunicación científica e tecnolóxica: difusión, transferencia e divulgación
Tema 2. E-ciencia: Concepto, ferramentas. Datos abertos e preservación de datos
Tema 3.A información no ámbito empresarial: a vixiancia tecnolóxica
Tema 4. Medición das actividades en Ciencia e Tecnoloxía. Os Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía
Módulo 2. Concepto, tipoloxía e fontes de revistas científicas
Tema 5. As revistas científicas: función, normalización e modelo de publicación
Tema 6. As revistas científicas electrónicas
Tema 7. As revistas científicas en acceso aberto
Tema 8. As revistas científicas: fontes de información
Módulo 3. A información gris: concepto e fontes Tema 9. Información gris
Tema 10. Patentes e normas
Tema 11. Teses de doutoramento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 8 30 38
Student portfolio A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 20 40 60
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A5 A6 B3 C6 C7 C8 C10 C17 19 30 49
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Test sobre os contidos teóricos e prácticos de cada módulo da materia.
Student portfolio Carpeta de traballo dos/as alumnos/as que deben entregar periodicamente e no prazo estipulado pola profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e analises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos ou probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais, e acceso a bases de datos e outras fontes de información.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Guest lecture / keynote speech
Short answer questions
Description
Apoio á súa preparación.

Seguimento persoalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.

Resolver dúbidas, ampliar plantexamentos, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas aportacións dos/as alumnos/as, a coherencia da súa estructura, a redacción e la presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Short answer questions A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 Avaliaranse os diferentes test dos contidos da materia. No caso das respostas breves avaliarase a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas e a súa redacción, e non se correxirán aquelas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ao tema plantexado. 50
 
Assessment comments

Requisitos imprescindibles:

- Para superar a asignatura é necesario
aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, e a súa evolución no transcurso do tempo.

- Os/as alumnos/as que non entreguen o portafolios ou non se presenten ás probas de resposta breve e aqueles/as con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos eprácticos da materia (cualificación: 100%).












Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073
Bibliography and Information Sources/710G02014
Specialised Information Sources/710G02024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.