Identifying Data 2017/18
Subject (*) Administración de Empresas Code 730211501
Study programme
Enxeñeiro Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Fifth 4
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.gii.udc.es
General description Esta asignatura pretende que el alumno desarrolle una visión global de la actividad de la empresa, que sepa aplicar los conocimientos adquiridos a lo largo de la carrera dentro del área de organización de empresas; que sea capaz de detectar, analizar y dar soluciones a problemas reales de las empresas, comprendiendo las implicaciones y consecuencias de las decisiones en el ámbito empresarial.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais.
A4 Participación en proxectos de investigación.
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
A8 Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos industriais.
A9 Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos industriais.
A10 Planificación estratéxica de sistemas de calidade, de sistemas de produción e de xestión medioambiental.
A11 Dirección xeral, dirección técnica, dirección de proxectos de I+D+I en plantas e empresas industriais.
A12 Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con inciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B15 Concepción espacial.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B20 Capacidade de negociación.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Detectar, analizar e dar solucións a problemas reais das empresas. A6
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Levar a cabo análises estratéxicas das empresas. A4
A6
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Ser capaz de elaborar e propoñer un Plan de Negocio. A1
A6
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
0. Introduction: Evolution of the Corporate Ideology.
1. Concept Review.
2. The "Competitive Framework".
3. The Corporate Company Configuration
4. The Business Strategy 4.1. Sectores moi competitivos. 4.2. Novos negocios. 4.3. A Xestión da Innovación. 4.4. Bibliografía.
5. Management and Leadership. 5.1. Os estilos de dirección. 5.2. Estilos de dirección e participación do grupo. 5.3. Integración e participación do persoal na empresa. 5.4. Dificultades para fomentar a integración do persoal. 5.5. Necesidades de participación. 5.6. Dificultades para fomentar a participación do persoal. 5.7. Estilos de Liderado. 5.8. Bibliografía.
6. Human Resources.
7. The Economic Financial System.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A6 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B12 B13 B14 B15 B21 B22 B23 C1 C3 C4 C5 C8 30 30 60
Short answer questions B10 B11 B16 B17 B18 B19 B20 1 8 9
Supervised projects B7 B8 B9 2 20 22
Oral presentation C6 C7 0.5 2.5 3
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. O profesor fará uso de diferentes programas informáticos de modelado e simulación (ExtendSim entre outros) para ilustrar a análse de sistemas organizativos complexos, como é o caso dos sistemas empresariais.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo.
Supervised projects Desarrollo de trabajos en grupos. Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Defensa del trabajo en grupo.
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta.

No caso dos traballos tutelados e a sua posterior defensa é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a cada un dos grupos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B7 B8 B9 Traballos que fanse en grupo, por parte daqueles alumnos que superaran as asignaturas previas de Economía, contabilidade e/ou Economía da Empresa. 35
Oral presentation C6 C7 Defensa dos traballos en gupo,
Xunto con traballo tutelado terá a consideración de proba final para superar a asignatura.
15
Short answer questions B10 B11 B16 B17 B18 B19 B20 Aqueles alumnos que non cumplan os requisitos necesarios para poder realizar o traballo tutelado, a evaluación da asignatura farase con este tipo de proba.
Incluirá preguntas sobre o temario desenrolado e mais das presentacións realizadas polos seus compañeiros.
50
 
Assessment comments

The student who does works in small groups, once evaluated and defended in an oral test may exceed 100% of the course only with this methodology. Failure to achieve the minimum score will have to be assessed with a short answer test.


Sources of information
Basic Susana Barbeito Roibal (). Apuntes de Administración de Empresa. A Coruña, Ed. Tórculo

Complementary Esteban Fernández Sánchez, Beatriz Junquera Cimadevilla, Jesús Ángel del Brío González (2008). Iniciación a los negocios para ingenieros. Madrid, Paraninfo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Dirección de Proxectos/730211502
Proxectos/730211503
Lexislación/730211506
Organización da Produción/730211507

Subjects that continue the syllabus
Economía/730211202
Métodos Cuantitativos de Organización Industrial/730211303
Xestión da Calidade/730211403
Teoría e Institucións Económicas/730211408
Economía da Empresa/730211416
Contabilidade e Finanzas/730211510

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.