Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
B7 |
Falar ben en público |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Capacidade para a comprensión dos fundamentos nos que se basean tanto a hidrostática como a hidrodinámica do buque, incluíndo a realización de todos os cálculos relacionados con ambos campos e a capacidade para analizar os resultados obtidos. |
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
OS TEMAS SEGUINTES DESENVOLVEN OS CONTIDOS DESCRITOS NA MEMORIA DE VERIFICACIÓN DO TÍTULO, QUE SON: |
CÁLCULO DE ÁREAS, VOLUMES, MOMENTOS.
AMPLIACIÓN DE CONCEPTOS RELACIONADOS COA ESTABILIDADE EN ESTADO INTACTO E TRAS AVARÍAS.
EXPERIENCIA DE ESTABILIDADE.
PROCESOS DE TRASNFERENCIA (VARADAS).
AMPLIACIÓN DE RESISTENCIA AO AVANCE.
CÁLCULO DE PROPULSORES CONVENCIONAIS.
CAVITACIÓN. |
Hidrodinámica. Ampliación de Resistencia ó avance |
- Descomposición da resistencia ó avance.
- Métodos teóricos e experimentais de análisie de resistencia ó avance.
- Ensaios en canle de experiencias.
- Resistencia por formación de ondas. |
Hidrodinámica. Cálculo de propulsores. Cavitación. |
- Teorías de funcionamiento do propulsor.
- Ensaios experimentais.
- Cavitación.
- Series sistemáticas. |
Hidrodinámica. Cálculo de propulsores. Proxecto de hélices |
- Cálculo a diámetro óptimo.
- Cálculo a revolucións óptimas. |
Hidrostática. Ampliación de estabilidade en estado intacto. Estabilidade transversal |
- Estabilidade transversal a pequenos e grandes ángulos.
- Estabilidade dinámica.
- Criterios de estabilidade en estado intacto.
- Experiencia de estabilidade |
Hidrostática. Ampliación de estabilidade en estado intacto. Estabilidade lonxitudinal |
- Modificacións no trimado do buque pola variación da condición de carga. |
Hidrostática. Ampliación de Varadas accidentais e controladas |
- Varada en dique seco.
- Varada en dique flotante.
- Varada involuntaria. |
Hidrostática. Ampliación de Estabilidade tras avarías |
- Cálculo do equilibrio lonxitudinal do buque tras avaría.
- Cálculo do equilibrio transversal do buque tras avaría.
- Criterios reglamentarios de estabilidade do buque tras avarías. Coñecementos teóricos e aplicación práctica. |
Hidrostática. Fenómenos dinámicos |
- Fenómenos dinámicos relacionados coa estabilidade. Resonancia paramétrica, pérdida de estabilidade, surf riding, situación buque - morto, aceleracións excesivas. |
Hidrostática. Ampliación de Francobordo e arqueo |
- Francobordo. Convenio de Liñass de Carga de 1966. Protocolo de 1988.
- Arqueo. O Convenio de Arqueo de Buques de 1969. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B5 |
15 |
25 |
40 |
Proba obxectiva |
B2 B5 B6 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
B2 B6 |
8 |
10 |
18 |
Prácticas de laboratorio |
B2 C1 |
3 |
10.5 |
13.5 |
Presentación oral |
B4 B7 |
1 |
5 |
6 |
Traballos tutelados |
B1 B4 B7 C1 |
6 |
22 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e desenvolvemento dos temas teóricos e prácticos citados no apartado de contidos |
Proba obxectiva |
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen teórico e práctico dos contidos da asignatura. |
Solución de problemas |
Ao longo do curso proporanse unha serie de problemas das distintas partes de asignatura, co obxectivo de complementar a formación teórica incluida nas sesións maxistrais.
|
Prácticas de laboratorio |
Ao longo do curso realizarase unha práctica de laboratorio, que será de obrigada asistencia, e trala cal será necesario entregar unha memoria, na que se abordará un problema relacionado con ditas prácticas. A realización e entrega en prazo desta memoria, cuxo obxectivo, extensión e datas de entrega publicaranse na web (Moodle) da asignatura e faranse públicas nas clases presenciais, é tamén obrigatoria para superar a asignatura. |
Presentación oral |
Presentación do traballo tutelado fronte o resto de alumnos e o docente da materia |
Traballos tutelados |
Ao longo do curso será proposto un traballo tutelado, de caracter individual ou en grupo relacionado con algunha das partes en que se divide a asignatura.
Este será de caracter obrigatorio, e será imprescindible a realización e presentación pública do mesmo para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos, así como o seu contido e o seu caracter individual ou en grupo, publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Atención personalizada na realización dos problemas de cada unha das partes da asignatura, para a realización da memoria das prácticas e para a realización do traballo tutelado.
Este apartado é tamén de aplicación a aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase e que precisen de atención fora do horario de clases e/o titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B4 B7 C1 |
A calificación do traballo tutelado representará un máximo dun 55% sobre a nota da asignatura, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva".
O desenvolvemento do traballo tutelado planificarase nunha serie de entregas; as datas destas entregas publicitaranse a principio de curso, nas clases presenciais e na plataforma Moodle da asignatura. Todos aqueles alumnos que non respeten estas datas de entrega, terán unha penalización dun 20 % da cualificación de cada entrega retrasada (ou na entrega derradeira se só se establece unha data de entrega). Esto é de aplicación tamén a aqueles alumnos que se presenten na convocatoria de segunda oportunidade ou na adiantada. |
55 |
Solución de problemas |
B2 B6 |
A solución de problemas non se incluirá na evaluación do alumno |
0 |
Presentación oral |
B4 B7 |
A cualificación da presentación oral dos traballos tutelados, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, supoñerá un máximo dun 10 % da nota final.
No caso de que esta presentación non se programe (o que se definirá ó comezo de curso e se publicará no Moodle da asignatura), a nota dos traballos tutelados incrementarase ata ó 65%.
Aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado en plazo para a súa avaliación na convocatoria ordinaria, e non realicen a presentación oral, terán unha calificación de 0 puntos neste apartado. |
10 |
Proba obxectiva |
B2 B5 B6 |
A proba obxectiva da asignatura terá unha parte teórica e unha práctica.
A nota final da proba obxectiva obterase do seguinte modo:
Nota proba obxectiva (máx. 10 puntos) = 0.5 * Parte Teórica (máx. 10 puntos) + 0.5* Parte Práctica (máx. 10 puntos)
Será necesario obter máis de 4 Puntos tanto na parte Teórica como na Práctica da proba obxectiva para poder superar a asignatura.
Será necesario obter máis de 4 puntos na cualificación final da proba obxectiva para poder superar a asignatura.
A cualificación máxima desta proba obxectiva será dun 25 % da nota final do alumno. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
B2 C1 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio, así como a realización e entrega en data da memoria de prácticas, é imprescindible para superar a asignatura.
A cualificación da memoria das prácticas de laboratorio representará un máximo dun 10% sobre a nota da asignatura, a condición de que a cualificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva"
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Dado
que a asistencia ás clases non se evalúa dentro da asignatura, os
requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase terán
que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade, serán os
mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, con excepción de non
ser necesaria a realización da presentación oral do traballo tutelado,
nin a asistencia ás prácticas de laboratorio, nin a memoria destas
prácticas.
Con todo, na data do exame correspondente, estes alumnos deberán
realizar un exame de prácticas, cuxa cualificación corresponderase cun 10 %
do total, e deberán responder a unha serie de preguntas sobre o
traballo tutelado, que contabilizarán cun 10 % do total.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Hidrodinámica naval avanzada/730496002 | Traballo fin de mestrado/730496023 |
|
|