Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas. |
A28 |
Coñecementos e capacidades para o cálculo, o deseño e o ensaio de máquinas. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Falar ben en público. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para determinar as condicións de fallo por fluencia, fatiga ou fractura de pezas de maquinaria, identificar os puntos máis críticos, e modificar o deseño para alongar a vida das pezas.
|
AJ3 AJ28
|
BJ3 BJ5 BJ7
|
|
Capacidade para analizar o contacto entre pezas de maquinaria, identificar os problemas tribolóxicos, e propoñer solucións. |
AJ3 AJ28
|
BJ3 BJ5 BJ7
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución. |
Deseño de máquinas.
O ciclo de vida do produto.
As tecnoloxías informáticas.
Seguridade no deseño.
Confiabilidade e robustez no deseño.
Códigos e normas.
Vendedores e catálogos.
Unidades.
|
Propiedades dos materiais. |
Clasificación dos materiais sólidos.
Materiais dúctiles e fráxiles.
Diagramas tensión-deformación.
Propiedades dos materiais sólidos.
Efecto da temperatura. Creep.
|
Teorías do fallo estático. |
Fallo estático. Tipos de rotura.
Factores que inflúen no comportamento dúctil ou fráxil.
Criterios clásicos de fallo.
Pezas gretadas: aplicación da Mecánica Lineal da Fractura.
Esforzo efectivo e diagrama de fluxo do cálculo estático.
|
Cálculo a fatiga: teoría clásica. |
Fallo por fatiga. Fases.
Ensaios de fatiga. Límite de fatiga. Resistencia á fatiga.
Factores que inflúen na resistencia a fatiga.
Tensións alternadas.
Tensións fluctuantes.
Tensións combinadas.
Tensións aleatorias.
|
Cálculo a fatiga: mecánica lineal da fractura. |
Campo de aplicación da Mecánica Lineal da Fractura.
Fases na propagación de gretas.
Análise do crecemento de gretas.
Integración das ecuacións: vida da peza.
Caso xeral: tensións aleatorias.
|
Tensións de contacto, rozamento e desgaste. |
Tensións de contacto.
Rozamento e desgaste. |
Lubricación. |
Lubricación. Tipos.
Viscosidade.
Estabilidade da lubricación: curva de Stribeck. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A28 B5 B7 |
20 |
30 |
50 |
Problem solving |
A3 B5 |
6 |
12 |
18 |
Objective test |
A3 B3 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases en lousa, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Problem solving |
Resolución de problemas en lousa. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Objective test |
Permite verifica-las competencias adquiridas polos alumnos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
|
Description |
Resolución de dúbidas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A3 B3 |
A proba obxectiva ten por obxecto verificar que se adquiriron as competencias pretendidas na materia e consta de dous partes:
1) Unha parte teórica con cuestións breves acerca da materia obxecto da materia que permitirá avaliar se o alumno comprende os conceptos esenciais da materia.
2) Unha parte práctica de deseño dun ou varios compoñentes dunha máquina ou de avaliación dun deseño proposto.
|
100 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Complementary
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Machine design and testing/730497003 |
|
|