Identifying Data 2017/18
Subject (*) MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA ALTERNATIVOS Code 730G02135
Study programme
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description A materia desenvólvese dentro do plan de estudos en o bloque de contidos establecidos por B.Ou.E. Maquinaria Diesel. Propulsión Electrica. Deseño de Cámara de Máquinas.
Dada a gran importancia que tanto en a propulsión mariña como na xeración de enerxía eléctrica teñen os motores de combustión interna, o obxectivo perseguido exprésase en termos de dotar aos estudantes dos coñecementos, criterios e metodoloxías que lles permitan entender os principios de funcionamento dos motores de combustión interna alternativos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Coñecemento da mecánica e dos compoñentes de maquinas.
A19 Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B6 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B7 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B11 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B12 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Concepción espacial.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da mecánica e dos compoñentes de maquinas. A13
Aprender a aprender. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Traballar de forma autónoma con iniciativa. Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. Actitude orientada ao traballo persoal intenso. Capacidade para encontrar e manexar a información. Capacidade de comunicación oral e escrita. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
Concepción espacial. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. B14
C3
Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor. A19

Contents
Topic Sub-topic
UNIDAD TEMÁTICA I

INTRODUCCIÓN AL ESTUDIO DE LOS MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA.

TEMA 1.- Introducción a los motores de combustión interna
1.1 Concepto máquina térmica
1.2 Concepto de fluido activo.
1.3 Concepto de motor endotérmico.
1.4 Antecedentes.
1.5. Aplicaciones.
UNIDAD TEMÁTICA II

ESTUDIO GENERAL DE LOS MOTORES ALTERNATIVOS

TEMA 2.- Introducción al estudio de los motores alternativos.
2.1 Historia y conceptos fundamentales.
2.2 Esquema y nomenclatura.
2.3 Ciclos operativos de 4 y 2 tiempos.
2.4. Clasificación de motores alternativos.
2.5. El motor de encendido por chispa, EB.
2.6. El motor de encendido por compresión, EC.
2.7. Diferencias principales entre los motores de EB y EC.
2.8. Velocidad y carga del motor alternativo.
TEMA 3.- Ciclos teóricos de los motores alternativos. 3.1 Ciclos teóricos y ciclos reales.
3.2. Análisis de un ciclo y su rendimiento térmico.
3.3. El ciclo Otto teórico.
3.4. El ciclo Diesel teórico.
3.5. El ciclo mixto de Sabathé.
3.6. Comparación entre los tres ciclos teóricos.
3.7. Presión media de un ciclo.
TEMA 4.- Particularidades de los motores de combustión interna alternativos. 4.1 Motor de dos tiempos.
4.2. Sobrealimentación.
TEMA 5.- Ciclos reales de los motores alternativos. 5.1 Ciclo indicado y presión media indicada.
5.2. Diferencias entre los ciclos Otto real y teórico.
5.3. Diferencias entre los ciclos Diesel real y teórico.
5.4. Examen del diagrama indicado.
TEMA 7.- Transformación del fluido operante y requerimientos del motor. 7.1 Composición del fluido operante.
7.2. El aire atmosférico.
7.3. Cantidad de aire necesaria para la combustión.
7.4. Calor total desarrollado en la combustión.
7.5. Formación de la mezcla aire•combustible.
7.6. Requerimientos del motor de EB.
7.7. Requerimientos del motor de EC.
7.8. Potencia, Presión media efectiva y rendimiento.
8.9. Balance térmico.
UNIDAD TEMÁTICA III

COMBUSTIÓN Y FORMACIÓN DE LA MEZCLA.

TEMA 6.- Los combustibles.
6.1. Generalidades.
6.2. Combustibles derivados del petr;oleo.
6.3. Combustibles para motor tipo Otto.
6.4. Combustibles para motor tipo Diesel.
6.5. Los Jet Propulsors, JP.
6.6. Combustibles específicos en propulsión marina.
UNIDAD TEMÁTICA IV

LA LUBRICACIÓN Y LA REFRIGERAICÓN DEL MOTOR.

TEMA 8.- Lubricación y lubricantes.
8.1 Objeto de la lubricación.
8.2. Como se realiza la lubricación.
8.3. Características de los lubricantes concernientes a su empleo en el motor.
8.4. Clasificación de los lubricantes.
8.5. Consideraciones sobre el uso de los lubricantes.
8.6. Sistema de lubricación.
TEMA 9.- La refrigeración. 9.1 Objetivo.
9.2. Cálculo de la cantidad de calor que se ha de disipar.
9.3. Refrigeración por agua. Sistemas usados.
9.4. Circulación forzada. Circulación por termofusión.
9.5. Regulación de la refrigeración.
UNIDAD TEMÁTICA V

PARÁMETROS FUNDAMENTALES Y CURVAS CARACTERÍSTICAS.



TEMA 10.-
10.1. Parámetros fundamentales.
10.2. Curvas características.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 4 136 140
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Considérase neste apartado a realización dun exame escrito sobre os coñecementos adquiridos na materia que englobará aspectos teóricos e prácticos sobre esta.

O exame conterá información sobre a súa forma de avaliación.


Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
La atención personalizada implica la tutorización y ayuda al alumno en la enseñanza y en la búsqueda de los recursos necesarios para plantear y resolver con éxito las tareas encomendadas a lo largo del tiempo en que se cursa la materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A13 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 O alumno contestará tanto ás cuestións teóricas como aos exercicios prácticos formulados.

A parte teórica avaliará con 40 puntos e a práctica con 30 puntos.
100
 
Assessment comments

A guía está redactada para un curso con docencia.

Unha vez que o alumno se encontre nun curso sen opción a docencia, debido á extinción do Plan de estudos, a avaliación realizarase unicamente en función da Proba mixta; a valoración desta será o 100% da nota final.

Se o alumno no período docente realizou algunha actividade relacionada con Traballos tutelados; será suficiente un 40% para superar a materia.

Se algún alumno que non o realizou no seu momento desexa facelo para optar a idéntica avaliación debe contactar coa profesora responsable da materia.


Sources of information
Basic López Sánchez, José Javier (2008). Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos. UPV. Valencia
Álvarez Flórez, J.A.; Callejón Agramunt, I; y otros (2005). Motores alternativos de combustión interna. Ediciones UPC / POLITEST
Cabronero Mesas, Daniel (2003). Motores de combustión interna. C.Cabronero-Barcelona
Payri,F.; Desantes, J.M. (2011). Motores de combustión interna alternativos. Reverté
Muñoz Domínguez, Marta (2008). Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas térmicas. UNED
Mataix, Claudio (2000). Turbomáquinas térmicas. Edit. Dossat

Complementary Moran, M.J.; Shapiro, H.N. (2004). Fundamentos de Termodinámica técnica. Edit. Reverté


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Termodinámica Técnica/770411205

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.