Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A20 |
Coñecemento dos equipos e sistemas auxiliares navais. |
A52 |
Colaborar en equipo. |
A55 |
Capacidade para análise dos sistemas de climatización e refrixeración mediante a termodinámica aplicada á transmisión de calor. |
A56 |
Capacidade de deseño dos equipos e sistemas auxiliares navais, relativos á climatización e refrigeración. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B6 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B7 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B10 |
Actitude creativa. |
B11 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B12 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B13 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B14 |
Concepción espacial. |
B17 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
A20 A52 A55 A56
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B17
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PROGRAMACIÓN PARTE TEÓRICA
UNIDADE TEMÁTICA 1. REFRIXERACIÓN
UNIDADE TEMÁTICA 2. INTRODUCCCIÓN A
CLIMATIZACIÓN
UNIDADE TEMÁTICA 3. APLICACIONS A O BUQUE.
PROGRAMACIÓN PARTE PRÁCTICA:
P1.Túnel de psicrometría
P2. Ciclo frigorífico.
|
Tema 1. Análisis termodinámico dos ciclos frigoríficos.
Tema 2. Refrixerantes
Tema 3. Compresores.
Tema 4. Evaporadores.
Tema 5. Condensadores.
Tema 6. Tuberías.
Tema 7. Válvulas e controis.
Tema 8. Introducción a psicrometría.
Tema 9. Introducción a la carga térmica.
Tema 10. Sistemas de climatización.
Tema 11. Cámaras de refrixeración e conxelación en pesqueiros.
Tema 12. Túneles de conxelado.
Tema 13. Salmueras para atuneros.
Tema 14. Fábricas de xelo.
Tema 15. Buques frigoríficos para transporte de cárnicos e vexetais.
Tema 16. Gambuzas.
Tema 17. Climatización habilitación.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A20 A55 A56 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B17 C3 |
25 |
50 |
75 |
Laboratory practice |
A20 A52 A55 A56 B2 B3 B5 B6 B10 B11 B13 B14 B17 C3 |
4 |
4 |
8 |
Problem solving |
A20 A55 A56 B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 B14 |
12 |
12.48 |
24.48 |
Field trip |
A20 A52 A55 A56 B1 B3 B5 B6 B10 B11 B12 B14 B17 C3 |
5 |
0 |
5 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Previamente ao comezo das exposicións teóricas poñerase a disposición dos alumnos a programación completa coa bibliografía básica para desenvolvela, tanto na Facultade Virtual coma en copistería.
Os temas que se consideran fundamentales,sobre todo para abordar os restantes impartiranse pola profesora nas clases teóricas. Previamente á súa impartición poñerase a disposición dos alumnos na Plataforma Moodle e en copistería, o resumo do tema |
Laboratory practice |
Realización de ensaios experimentais en montaxes didácticas. Avaliación de: asistencia e Informe (Exposición-Resultados-Discusión de resultados-Conclusións) |
Problem solving |
Proposición de problemas relacionados coas características dos sistemas de produción de frío e a súa tecnoloxía. Os boletíns de problemas propostos expoñeranse en Moodle, abordándose a súa resolución en clases de lousa, seminarios.. |
Field trip |
Realizaranse visitas programadas a instalacións industriais nas que se leven a cabo actividades relacionadas cos temas desenvolvidos na docencia teórica. Como paso previo, expoñerase un resumo da actividade que realiza a industria/s a visitar, facendo fincapé na relación coa Climatización e Refrixeración en particular aplicada aos buques, así como con outros aspectos de interese como: seguridade e hixiene, produción, medio, prevención de riscos laborais, relacións humanas, etc. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Todas as dúbidas, tanto os referentes á materia explicada coma as xurdidas durante a resolución dos problemas formulados ou da interpretación das probas experimentais a posteriori, se resolverán nas titorías (cada alumno unha hora á semana), en grupos pequenos.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A20 A55 A56 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B17 C3 |
50% da nota global
Exame de 5 preguntas ( 2 puntos/ pregunta) |
50 |
Laboratory practice |
A20 A52 A55 A56 B2 B3 B5 B6 B10 B11 B13 B14 B17 C3 |
20 % da nota global.
10 % cada una das Prácticas. |
20 |
Problem solving |
A20 A55 A56 B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 B14 |
30 % da nota global.
Exame de problemas: 15 %
resolución de problemas propostos: 15 % |
30 |
|
Assessment comments |
*) A asistencia ás clases presenciais (Sesións Maxistrales e Solución de Problemas) cualificarase de acordo coa porcentaxe de asistencias a estas (máx 1 punto)
*) OPCIÓN SUBSTITUTIVA: TRABALLO FIN DE MATERIA POR (Examen+ Traballo tutelado).
*) Desenvolvemento do traballo ao longo de todo o cuadrimestre en grupos reducidos (3/4 alumnos/ grupo). Implica avaliación continua do traballo (elección, visita a Instalación industrial, consulta bibliográfica, normativa, lexislación, planos, tempo dedicado, etc), así como horas de consulta en tutorias concertadas coa profesora para comprobación do desenvolvemento do traballo, tanto a nivel individual como de grupo.
*) Presentación en formato papel, CD, e PP, segundo normas preestablecer.
*) Defensa e exposición pública do Traballo Fin de materia, en tempo limitado, nas datas sinaladas para iso (final do cuadrimestre)
*) O seu evalución final, que englobará tanto o aspecto individual como colectivo, equivalerá á suma das cualificacións que se obterían por Traballo tutelado e Sesións Maxistrales.
|
Sources of information |
Basic
|
Miranda Barreras, A.L., Rufes Martínez, P (2004). Fluidos frigoríficos. Ediciones CEAC: Barcelona
Rapin, P.J., Jacquard, P (1997). Instalaciones frigoríficas, Tomo 1 y 2. Marcombo Boixareau Editores: Barcelona
Carrier Air Conditioning Company (2010). Manual de Aire Acondicionado. Marcombo, Boixarareu Editores:Barcelona
Chadderton, D.V. (2000). Manual Práctico del Aire acondiconado (Frío y Calor). A. Madrid Vicente, Ediciones.: Madrid
Miranda Barreras, A.L. (2000). Nueva enciclopedia sw la Climatización., AIRE ACONDICIONADO. Ediciones CEAC: Barcelona
Stoecker, W.F., Saiz Jabardo, J.M. (2002). Refrigeraçao Industrial. Edgard Blücher Ltda.: Sao Paulo
W. F. Stoecker y J. W. Jones (1982). Refrigeration and Air Conditioning. McGraw Hill Book Co..: New York
Whitman, W.C., Jhonson, W.M. (1999). Tecnología de Refrigeración y Aire Acondcionado., Tomo 3. Marcombo Boixareau Editores: Barcelona |
- Reglamento de Seguridad para instalaciones frigoríficas y sus instrucciones técnicas complementarias: RD 138/ 20111, de 4 de febrero de 2011., BOE Nº 57 de 8 de marzo de 2011., pp: 25817- 26011
- Normas de organismos de normalización oficiales nacionales e internacionales, sobre los temas afines al temario:
ASHRAE, ASTM, UNE, EN, ISO, DIN.....
- REGLAMENTACIÓN sobre higiene y seguridad en el trabajo tanto nacional como internacional. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
QUÍMICA/730G02104 | TERMODINÁMICA TECNICA/730G02115 | MECÁNICA DE FLUÍDOS/730G02119 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|