Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A18 |
Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
A24 |
Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseño, cálculo e proxecto de estruturas metálicas aplicadas ás edificacións e outros usos en enxeñaría.
|
A14 A18 A23 A24
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación
|
Materiais, normativa; Bases de cálculo e tipoloxías estructurais; cálculo de elementos estructurais solicitados a flexión, tracción, compresión e torsión. |
Campos de utiilzación das estruturas metálicas.
|
Exemplos; modos de fallo; ensaios |
Tipos de aceiros estruturais. Características. |
Materiales, normativas, características dos aceiros, tipos de aceiro, productos de aceiro, fabricación e montaxe en taller, criterios de plastificación. |
Concepto de clases de seccións. |
Criterios de seguridade, bases de cálculo, accións estados límite, modelos estructurais, tipos de análises, clases de seccións. |
Cálculo de elementos a esforzos: tracción, compresión, flexión, cortante, torsión. |
Introducción
Axil
Flexión: flector, cortante e rasante
Tensións por flexión
Tensións por cortante
Torsión
Torsión uniforme
Torsión non uniforme e mixta
Comprobacións na sección transversal |
Interacción de esforzos: N-M-V e outros. |
Interacción de esforzos: N-M-V e outros. |
Fenómenos de inestabilidade: pandeo, abolladura, pandeo lateral. |
Introducción
Pandeo elástico de Euler
Lonxitude de pandeo e esbeltez
Factores que influen na carga de pandeo
Curvas europeas de pandeo
Pandeo lateral
Pandeo a torsión
|
Unións en estruturas metalicas. |
Xeralidades
Clasificación
Unións atornilladas
Unións soldadas |
Apoios e bases. |
Apoios e bases. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
A14 A18 A23 A24 |
15 |
4.5 |
19.5 |
Traballos tutelados |
A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Sesión maxistral |
A14 A18 A23 A24 B9 |
15 |
45 |
60 |
Solución de problemas |
A14 A23 A24 B2 B3 B5 B7 |
5 |
15 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A14 A23 A24 B3 B6 B7 C1 C4 |
5 |
0 |
5 |
Proba obxectiva |
A14 A18 A23 A24 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
Realizaránse visitas a obras e charlas prácticas sobre obras xa realizadas. O alumno terá que realizar un resumo que entregará para a súa avaliación. |
Traballos tutelados |
Cada alumno realizará o deseño dunha estrutura metálica, que será evaluada polos profesores da materia. |
Sesión maxistral |
Os profesores impartirán os coñecementos necesarios para a superación da materia |
Solución de problemas |
Os profesores resolverán en clase problemas previamente propostos. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaránse prácticas de laboratorio utilizando un programa de cálculo de estructuras. |
Proba obxectiva |
Realizaráse unha proba obxectiva para a avaliación dos alumnos, sobre os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os alumnos realizarán un traballo consistente no deseño dunha estrutura metálica, contando coa tutela dos profesores |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A14 A18 A23 A24 |
Realizaráse un exame sobre os contidos da materia |
25 |
Traballos tutelados |
A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Os traballos realizados polos alumnos serán avaliados polos profesores |
50 |
Saídas de campo |
A14 A18 A23 A24 |
Os alumnos terán que presentar un resumo das visitas ás obras, e das charlas prácticas. |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). C.T.E. Documento Básico DB-A ACEIRO.
Simoes, Simoes, Gervasio (2010). Design of steel structures. Ernst & Sohn
Argüelles, Argüelles, Bustillo y Atienza (2013). Estructuras de Acero. Bellisco
(). Eurocódigo EC-3.
(). Instrución de Acero Estrutural EAE. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013 | ESTRUTURAS/730G03021 | RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027 | ESTRUTURAS II/730G03036 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|