Identifying Data 2017/18
Subject (*) Chemical Reaction Engineering Code 730G04056
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Química
Coordinador
Vega Martin, Alberto de
E-mail
alberto.de.vega@udc.es
Lecturers
Ligero Martínez - Risco, Pablo
Vega Martin, Alberto de
E-mail
pablo.ligero@udc.es
alberto.de.vega@udc.es
Web
General description Nesta materia abordanse os principios das reaccións químicas, así como as bases do deseño dos distintos tipos de reactores e as súas aplicacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A27 Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. A27
B4
B6
B7
C4
C6
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
Os seguintes temas desenvolven os contidos establecidos na ficha da memoria de verificación. Cinética química; Parámetros de reacción; Reaccións homoxéneas; Molecularidade e orde de reacción; Predición da velocidade.
Introdución ao deseño de reactores; Reactores ideais; Deseño para reaccións simples; Deseño para reaccións múltiples; Reactores para sistemas homoxéneos.
Efectos da temperatura e da presión.
Catálise.
1. CINÉTICA QUÍMICA
1. SIGNIFICADO DA VELOCIDADE DE REACCIÓN
2. CLASIFICACIÓN DAS REACCIÓNS. VARIABLES QUE AFECTAN Á VELOCIDADE DE REACCIÓN.
3. MODELOS PARA A VELOCIDADE DE REACCIÓN
4. VELOCIDADE DE REACCIÓN E TEMPERATURA
5. CATÁLISE
6. MECANISMOS DE REACCIÓN
7. CINÉTICA DAS REACIÓNS HOMOXÉNEAS. REACCIÓNS SIMPLES E MÚLTIPLES. REACCIÓNS ELEMENTAIS E NON ELEMENTAIS
8. EQUILIBRIO QUÍMICO
2. REACTORES QUIMICOS



1. INTRODUCIÓN AO DESEÑO DE REACTORES: REACTORES IDEAIS
2. OPTIMIZACIÓN DE REACTORES PARA REACCIÓNS SIMPLES
3. DESEÑO DE REACTORES PARA REACCIÓNS MÚLTIPLES
4. EFECTOS DA PRESIÓN E DA TEMPERATURA
5. INTRODUCIÓN AOS REACTORES NON IDEAIS
6. REACTORES PARA SISTEMAS HETEROXÉNEOS
7. CATÁLISE

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A27 30 15 45
Problem solving A27 B7 B6 20 40 60
Seminar B4 B8 C3 10 20 30
Mixed objective/subjective test A27 C4 C6 4 10 14
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos con medios audiovisuais e presentacións.
Secuencias de pequenos debates.
Resolución de dúbidas.
Problem solving Resolución de problemas prácticos relacionados coa teoría para facilitar a aplicación dos coñecementos ao deseño de reactores.
Seminar Nas sesións de seminario realizaranse actividades onde se avaliará o grao de comprensión dos contidos de cada tema.
Mixed objective/subjective test Para a avaliación da consecución dos obxectivos da aprendizaxe, realizarase unha proba escrita que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple, problemas, etc.

Personalized attention
Methodologies
Description
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test A27 C4 C6 Probas escritas presenciais 70
Seminar B4 B8 C3 Resolución presencial de exercicios e entrega de resultados ós profesores 30
 
Assessment comments

A cualificación final de cada alumno será o resultado da ponderación, tal e como se indica máis arriba, das dúas metodoloxías que se empregan na avaliación: seminarios e proba mixta.

Para superar a materia o alumno debe obter unha media ponderada igual ou superior a 5 puntos.

Na proba mixta, que se valorará de 0 a 10 puntos, será necesario obter unha cualificación mínima de 4 puntos para facer a ponderación coa cualificación obtida nos seminarios. Nos posibles casos nos que a media ponderada sexa igual ou superior a 5 pero cunha avaliación na proba mixta inferior a 4, a cualificación final será de 4,5.


Na segunda oportunidade manterase a cualificación obtida nos seminarios durante o cuadrimestre, polo que só é obxecto de mellora a "proba mixta".

No caso dos alumnos de continuidade (que non tiveran superada a materia en cursos anteriores) non se considerará ningunha cualificación de cursos anteriores. É dicir: a súa avaliación abrangue exclusivamente ás actividades deste curso 17-18.


Sources of information
Basic Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Naucalpan de Juárez: Pearson Educación,
Octave Levenspiel (2003). Ingeniería de las reacciones químicas. Reverté
Levenspiel, Octave (1990). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona : Reverté
Calleja Pardo, G., Martínez, de Lucas, Prats Rico, D. and Rodríguez Maroto, J. M. (). Introducción a la Ingeniería Química. Editorial síntesis
Muñoz Andrés, V. and Maroto Valiente, A. (2013). Operaciones unitarias y reactores químicos.. UNED
Masterton,W. L. and Hurley, C. N. (2003). Química. Principios y Reacciones. ThomsonParaninfo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Chemical Technology/730G04051
QUÍMICA/730G04005
ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.