Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Adequate knowledge of the concept of company, institutional and legal frame of the company. Organization and management of companies |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C3 |
Understanding the importance of the enterprising culture and knowing the means within reach of the enterprising people. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o concepto de empresa e do marco institucional e xurídico da mesma |
A6
|
|
C1 C3 C6
|
Coñecer a estrutura organizativa e funcional dunha empresa no seu conxunto e de cada unha das súas áreas funcionais (comercial, financeira, produción e operacións) |
A6
|
B5
|
C1 C3 C6
|
Coñecer os sistemas de custos e os estados contables |
A6
|
B2 B6
|
|
Coñecer a aplicación da función financeira da empresa a través de técnicas de avaliación de proxectos de investimento |
A6
|
B2 B5
|
C1 C3
|
Coñecer e aplicar as técnicas de planificación necesarias para as actividades que se levan a cabo para a construción e reparación de buques e outras unidades flotantes |
A6
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Función directiva.
- Función financiera.
- Función de produción. |
BLOQUE I: FUNDAMENTOS |
Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
|
BLOQUE II: A FUNCIÓN DE DIRECCIÓN |
Tema 3: A planificación.
Tema 4: A organización.
Tema 5: A Dirección e o control
Tema 6: A estratexia empresarial. |
BLOQUE III: A FUNCIÓN FINANCEIRA |
Tema 7: Fundamentos de análise de investimentos.
Tema 8: O financiamento da empresa.
Tema 9: Viabilidade de proxectos. |
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCIÓN |
Tema 10: A produción e as operacións.
Tema 11: A xestión da calidade.
Tema 12: Dirección de proxectos.
Tema 13: Xestión de aprovisionamentos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
24 |
36 |
60 |
Problem solving |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
25.5 |
25.5 |
51 |
Supervised projects |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
3 |
28.5 |
31.5 |
Objective test |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Los trabajos tutelados serán propuestos a lo largo del curso, por lo que el alumno será guiado en el desarrollo de los mismos, requiriendo una atención personalizada. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
Os traballos tutelados consistirán na realización dun plan de empresa repartido en varias entregas ao longo do curso. |
20 |
Objective test |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
Proba ou probas escritas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe. |
70 |
Problem solving |
A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 |
A solución de problemas comprende tanto a realización de problemas, como as prácticas a través de TIC e o estudo de casos. As profesoras elixirán a metodoloxía máis axeitada para o desenvolvemento dos contidos da materia. |
10 |
|
Assessment comments |
A materia dividese en duas partes: a primeira parte recolle os bloques I e II e a segunda os bloques III e IV. Os alumnos elixirán ao comezo do cuatrimestre se queren avaliación continua ou non continua. A avaliación continua supón a asistencia a clase e a realización da solución de problemas e dos traballos tutelados. No caso de avaliación continua: Realizarase unha ou varias probas obxectivas para cada unha das partes. A avaliación de cada parte se realizará de forma independente cos baremos establecidos no recadro anterior. Para a cualificación final da materia requírese aprobar ambas partes e que as probas obxectivas teñan unha nota igual ou superior a 4 puntos
para facer media coa avaliación continua (solución de problemas e traballos tutelados) e coa outra parte da materia. No caso de alumnos con algunha parte suspensa, deberán ir con dita parte ao exame da convocatoria ordinaria e/ou de segunda oportunidade (xullo), gardándose as notas dos traballos tutelados e da solución de problemas ata a convocatoria de segunda oportunidade. No caso de que o alumno elixa a avaliación non continua, a calificación final será a nota obtida no exame final da convocatoria ordinaria ou de segunda oportunidade. Tendo en ámbolos casos a valoración de 70/100.
|
Sources of information |
Basic
|
Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|