Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A15 |
Knowledge of the characteristics of the systems of naval propulsion. |
A20 |
Knowledge of the characteristics of the naval structural materials and of the criteria for its selection. |
A21 |
Knowledge of the procedures and systems that are used for the control of the sea corrosion. |
A29 |
Knowledge of the processes of ship building |
A30 |
Knowledge of the bases of the maritime traffic for its application to the distribution of the spaces of the ship. |
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B4 |
That the students can transmit information, ideas, problems and solutions to a public as much specialized as not specialized |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C5 |
Assuming the importance of the learning as professional and as citizen throughout the life. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer e manexar correctamente a nomenclatura de las partes do buque, sus equipos, maquinaria y en general de toda a tecnoloxía utilizada para su construcción. |
A15
|
|
|
Conocer os distintos elementos del buque, su utilización e su función a bordo |
A15
|
|
|
Conocer as tecnicas de construcción aplicadas a construcción naval |
A20 A21 A29 A30
|
B2 B4 B6
|
C2 C5 C7
|
Aprender a localizar información relevante sobre un particular nas fontes de información disponibles sobre construcción naval. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C7
|
Conocer os requerimientos técnicos os que se ve sometido o buque durante su construcción y explotación, así como as soluciones que a ingeniería proporciona a dichos requerimientos. |
A15
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7
|
Conocer la relavancia de la industria naval, en las economias de los paises |
|
B5
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son:
|
Partes do buque. Astilleros. Arquitectura naval. Contrato de construcción. Elementos estructurales do buque. Compartimentos. Equipo de amarre e fondeo. Equipo de carga e descarga. Accesos. Luz e ventilación. Habilitación. Propulsión do buque. Equipos auxiliares. Aparato de goberno. Salvamento e seguridade. Tipoloxías de buques e artefactos. |
1.- Generalidades |
I.- a navegación
II.- o buque. tipoloxias
III.- Astillero
IV.- Arquitectura naval
V.- O contrato de construcción y entidades relacionadas con la industria naval. |
2.- Estructura |
VI.- Características de un buque
VII.- Elementos estructurales de un buque
VIII.- Compartimentos principais de un buque
IX.- Equipo de amarre e fondeo
X.- Equipo de carga e descarga
XI.- Accesos de un buque
XII.- Elementos de luz y ventilación de un buque
XIII.- Habilitación |
3.- Armamento |
XIV.- Propulsión do buque
XV.- Aparatos auxiliares
XVI.- Equipos auxilares a navegación
XVII.- Aparato de goberno
XVIII.- Equipo de salvamento y seguridad |
4.- Otros |
XIX.- Navegación a vela
XX.- Buques de pesca
XXI.- Embarcacions deportivas
XXII.- Plataformas off-shore |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
|
0 |
0 |
0 |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B2 B6 C2 C7 |
30 |
45 |
75 |
Case study |
A15 A20 A21 A29 A30 C7 |
23 |
20 |
43 |
Objective test |
A15 A20 A21 A29 A30 |
2 |
0 |
2 |
Oral presentation |
A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
5 |
20 |
25 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
La experiencia de los últimos años nos ha llevado a modificar ligeramente la metodología utilizada y los métodos de evaluación, por lo que no coincidirá plenamente con lo indicado en la Memoria del título. |
Guest lecture / keynote speech |
clase de los fundamentos de construcción naval.
Medios :
- pizarra
- transparencias
- proyecciones,
- videos
- peliculas
- etc
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y un cierto debate entre profesor y estudiantes para transmitir de la mejor manera posible los conocimientos del profesor al alumno. Previamente se les facilita a los alumnos copia del tema que se va a presentar por medios audiovisuales, para facilitarles el seguimiento de las explicaciones. Aunque no es la mejor de las metodologías y no goza de buena prensa, la lección magistral sigue siendo la forma más eficiente de transmitir de forma rápida grandes caudales de información en el poco tiempo del que se dispone para la impartición de la materia. |
Case study |
Visitas a :
Astilleros
Talleres de construcción naval
Museo monográficos de construcción naval |
Objective test |
Es el examen de la asignatura |
Oral presentation |
Presentación de trabajos sobre la asignatura realizados por los alumnos tutelados.
Los alumnos desde el primer día se ven obligados a trabajar en equipo, estructurando los temas espuestos en las lecciones magistrales, para al final presentar un estudio de los mismos |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Objective test |
|
Description |
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender ao alumno e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase aos alumnos a facer uso dela tanto como estimen conveniente.O alumno en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A13 A15 A20 A21 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A40 B2 B6 C2 C7 |
valorase o aprendizaje en esta tecnología (construcción naval) |
0 |
Objective test |
A15 A20 A21 A29 A30 |
Tratase do examen da asignatura |
100 |
|
Assessment comments |
Mediante una prueba de tipo test se valoran los conocimientos del alumno que se han explicado durante las clases
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Es una asignatua de fundamentos |
|