Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Knowledge of the science and technology of materials and ability for its selection and for the evaluation of its behavior. |
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B4 |
That the students can transmit information, ideas, problems and solutions to a public as much specialized as not specialized |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C5 |
Assuming the importance of the learning as professional and as citizen throughout the life. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento da ciencia e tecnoloxía de materiais e capacidade para a súa selección, así como para a avaliación do seu comportamento |
A8
|
|
|
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
|
B1
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
|
B2
|
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
|
B5
|
C4
|
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
|
B3 B4
|
C2 C7
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C1
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
|
|
C4
|
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C5
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Fundamentos da ciencia de materiais. Estrutura cristalina. Transformacións de fase e diagramas de equilibrio. Aliaxes férreas. Aliaxes non férreas. Cerámicos. Polímeros. Materiais compostos. Propiedades mecánicas. Outras propiedades dos materiais. Selección de materiais |
Estrutura cristalina dos materiais |
Cela Unitaria
Redes de Bravais
Sistemas cristalinos
Estrutura cúbica centrada no corpo.
Estrutura cúbica centrada nas caras.
Estrutura hexagonal compacta.
Direccións e planos cristalográficos. Índices de Miller.
Cálculos de densidade nas celas unitarias.
Polimorfismo
Materiais Amorfos
|
Solucións sólidas metálicas. imperfeccións cristalinas. |
Solucións sólidas sustitucionais
Solucións sólidas intersticiais.
Defectos de punto.
Defectos lineais. Dislocacións.
|
Diagramas de fase |
Diagramas de fases en substancias puras.
Regra das fases de Gibbs.
Curvas de arrefriamento.
Sistema de aliaxes binarias isomórficas.
Regra da panca.
Solidificación fóra do equilibrio.
Sistema de aliaxes binarias eutécticas e eutectoides.
Sistema de aliaxes binarias peritécticas e peritectoides.
Sistemas binarios monotécticos.
Compostos intermetálicos.
Diagramas de fases ternarios.
|
Propiedades mecánicas |
Deformacións elásticas e plásticas. Acritude. Recuperación e recristalización.
Ensaio de tracción.
Dureza e Ensaio de dureza. Escalas de dureza.
Tenacidade e resiliencia: temperatura de transición. Comportamento dúctil e fráxil.
|
Sistema ferro-carbono |
Diagramas Fe-Fe3C e Fe-C (grafito).
Fases solidas no diagrama Fe-Fe3C.
Transformacións en estado sólido no diagrama Fe-Fe3C.
Arrefriamento lento de aceiros ao carbono simples. |
Tratamentos térmicos dos aceiros |
Martensita.
Descomposición térmica da austenita: Curvas T.T.T. Curvas de arrefriamento continuo.
Tempero dos aceiros.
Revido.
Normalizado.
Recocido
Tratamentos isotérmicos: recocido isotérmico, austempering, martempering.
Tratamentos termomecánicos.
|
Tratamentos termoquímicos dos aceiros. |
Cementación
Nitruración.
Outros tratamentos termoquímicos.
|
Aliaxes férreas |
Aceros al carbono.
Aceros aleados. Aceros inoxidables.
Fundiciones.
|
Aliaxes non férreas |
Aliaxes de aluminio. Envellecemento natural e artificial.
Aliaxes de cobre.
Aliaxes de titanio.
Aliaxes de níquel. Superaliaxes
|
Cerámicos |
Vidros. O estado vítreo. Estrutura e propiedades do vidro.
Refractarios: tipo de refractarios.
Cementos e formigón: tipos e propiedades
|
Polímeros |
Polimerización. Grao de polimerización. Peso molecular dun polímero.
Polímeros cristalinos e non cristalinos. Temperatura de transición vítrea.
Clasificación dos polímeros.
Propiedades dos polímeros.
|
Materiais Compostos |
Clasificación dos materiais compostos.
Materiais compostos de matriz polimérica.
Propiedades mecánicas dos materiais compostos de matriz polimérica.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A8 B2 B3 B5 C1 C7 |
7 |
0 |
7 |
Objective test |
A8 B1 B2 B3 C4 |
6 |
36 |
42 |
Supervised projects |
A8 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 C5 C6 |
1 |
10 |
11 |
Problem solving |
A8 B3 C2 C5 |
14 |
14 |
28 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B1 B2 C4 C5 C6 |
23 |
0 |
23 |
|
Personalized attention |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Realizaranse tres sesións prácticas de laboratorio. A asistencia ás práctica de laboratorio é obrigatoria para aprobar a materia. |
Objective test |
Os exames constarán de dúas partes, problemas e teoría en forma de preguntas curtas, cuestións ou temas, breves exercicios numéricos e preguntas relacionadas coas clases prácticas de laboratorio. |
Supervised projects |
Realizarase un traballo tutelado por grupo sobre materiais metálicos, cerámicos ou polímeros con especial énfase nas súas aplicacións navais. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Guest lecture / keynote speech |
Tratarase de expoñer nestas os aspectos máis importantes de cada un dos capítulos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Laboratory practice |
Objective test |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada realizarase nas titorías ben por iniciativa do alumnado para aclarar ou resolver as súas dúbidas ou dificultades ou ben por iniciativa do profesor convocando persoalmente o alumnado cando a ocasión o requira |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A8 B3 C2 C5 |
Os alumnos que asistan a máis do 80% das clases de problemas terán 0,2 puntos sobre 10 na nota final |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B1 B2 C4 C5 C6 |
Os alumnos que asistan a máis do 80% das clases de teoría terán 0,3 puntos sobre 10 na nota final |
3 |
Laboratory practice |
A8 B2 B3 B5 C1 C7 |
É obrigatoria a asistencia ás prácticas de laboratorio e a entrega do cuestionario de laboratorio debidamente cumprimentado para aprobar a materia. |
0 |
Objective test |
A8 B1 B2 B3 C4 |
Poderanse facer exames parciais que terán carácter liberatorio para as convocatorias do curso presente.
Os exames constarán de dous partes, problemas e teoría en forma de preguntas curtas, cuestións ou temas, breves exercicios numéricos e preguntas relacionadas coas clases prácticas de laboratorio.
As partes de Problemas e de Teoría teñen unha ponderación do 40% e 60%, respectivamente. Para ter opción ao aprobado na cualificación final ningunha delas debe ser inferior a 5,0 puntos. |
75 |
Supervised projects |
A8 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 C5 C6 |
Trátase de traballos en grupo, onde cada grupo realizará un traballo sobre materiais metálicos, cerámicos ou polímeros con especial énfase nas súas aplicacións navais. Este traballo contabilízase como o 20% da nota total. |
20 |
|
Assessment comments |
A asistencia a prácticas de laboratorio de obrigatoria para aprobar a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
ROSIQUE J., COCA P. (1979). Ciencia de materiales. Problemas. Pirámide
ASKELAND D.R. (2001). Ciencia e ingeniería de los materiales. Thomson Editores
AMIGÓ V. (1999). Fundamentos de la ciencia de materiales. Universidad Politécnica de Valencia
SMITH W.F.; HASHEMI J. (2006). Fundamentos de la ciencia e ingeniería de materiales. McGraw-Hill
SHACKELFORD J.F (2010). Introducción a la ciencia de materiales para ingenieros.. Prentice-Hall
CALLISTER W.D. (2009). Introducción a la ciencia e ingeniería de materiales. Editorial Reverté
BARROSO S.; IBÁÑEZ J. (2008). Introducción al conocimiento de los materiales. UNED
VARELA A. (2001). Problemas de ciencia de los materiales. Servicio de reprografía de la UDC
VARELA A. (1990). Problemas de metalotecnia. Sección de publicaciones de la E.T.S.I.I. |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|