Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A38 |
Coñecemento dos procesos de fabricación mecánica |
A39 |
Coñecemento dos procesos de montaxe a bordo de máquinas, equipos e sistemas |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir unha ampla base de coñecementos baseados en criterios científicos, tecnolóxicos e económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación, montaxe e soldeo. |
A38 A39
|
B2 B3
|
|
Seleccionar os procesos de fabricación, montaxe e soldeo máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades e limitacións destes e segundo as existencias
tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto de produto como mercado. |
|
B4 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, e que son (ver subtema): |
O Proceso de Mantemento. Análise do custo do proceso de mantemento. As políticas de mantemento, mantemento predictivo, preventivo e correctivo. Mantemento baseado na Condición. Fiabilidade. Cálculo da fiabilidade dun sistema. Tecnoloxía para o Mantemento. Planificación e Organización do Mantemento. Organización dun estaleiro de reparacións. |
0.- Presentación da materia |
Presentación persoal e do curso: actividades complementarias, calendario, prácticas, avaliación, etc. |
1.- Introdución á xestión por procesos |
Modelos de xestión e enfoque baseado en procesos |
2.- O proceso tecnolóxico da construción naval |
Introdución ás tecnoloxías de fabricación e montaxe |
3.- Os procesos de fabricación |
Tipos e descrición de procesos de elaborado, corte, resanado, soldeo, curvado, conformado, acabado e traballos en quente. |
4.- O control dimensional nos procesos de fabricación e montaxe |
. |
5.-A automatización de procesos |
Principios de automatización de procesos e sistemas |
6.- Os procesos de montaxe |
Procesos de montaxe de equipos e sistemas |
7.- O control de calidade nos procesos de fabricación e montaxe |
. |
8.- Novos procesos de fabricación e montaxe aplicados á construción naval |
Introdución a Lean manufacturing |
9.- Simulación práctica do Proceso de Construción dun Buque |
Realizarase unha simulación práctica do proceso de construción dun buque, centrándonos nos principais procesos de fabricación e montaxe |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A38 A39 |
120.5 |
0 |
120.5 |
Traballos tutelados |
B4 C1 C2 C3 C4 |
5 |
30 |
35 |
Solución de problemas |
B2 B3 B6 |
15 |
0 |
15 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B6 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con uso de medios audiovisuais e introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
O profesor indicará os puntos mais relevantes do tema a efectos de orientación no coñecemento |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán traballos prácticos tutelados durante o curso que terán que expoñer en clase para obter:
- Coñecemento da materia
- Habilidades para o traballo en grupo
- Habilidades para o desenvolvemento da profesión
Nos traballos terase en conta:
- Estrutura
- Calidade da documentación
- Orixinalidade
- Presentación
- Exposición
A realización das prácticas e traballos da materia é obrigatoria. A non superación dos mesmos impide presentarse ao exame final da materia durante o presente curso |
Solución de problemas |
Os alumnos realizarán unha simulación práctica do proceso de construción dun buque, centrándose nos principais procesos de fabricación e montaxe
A realización da simulación práctica da materia é obrigatoria. A non superación da mesma impide presentarse ao exame final da materia durante o presente curso |
Proba obxectiva |
Proba escrita presencial na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso.
Sendo obrigatorio o superar a "proba obxectiva de avaliación" para aprobar a materia, cun mínimo de 3,5 puntos sobre 7 |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Ademáis de outras actividades complementarias: visita a estaleiros, talleres e instalacións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Informar o alumno sobre a forma e fondo para a realización dos traballos propostos en clase, indicando as directrices básicas e aclarando as posibles dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B4 C1 C2 C3 C4 |
Realización e entrega dos traballos prácticos propostos na clase e exposición e defensa en público.
Terase en conta:
- Estrutura do traballo
- Calidade da documentación
- Orixinalidade
- Presentación
- Exposición
- Referencias |
10 |
Solución de problemas |
B2 B3 B6 |
A asistencia á simulación práctica e a entrega dunha memoria posterior é obrigatoria |
20 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B6 |
Realización dunha proba escrita na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso |
70 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia comunicará ó inicio do curso a súa situación o profesor da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).
O alumnado nesta situación será avaliado mediante unha proba obxectiva na mesma data que o resto de alumnos ou ben en data aprobada na Xunta de Escola.
En calquera caso é condición necesaria para todos os alumnos a asistencia e superación das prácticas e traballos obrigatorios da materia. A non superación dos mesmos impide presentarse ao exame final da materia durante o presente curso académico, tanto en primeira como en segunda oportunidade.
É necesario obter un mínimo de 3 puntos sobre 7 na proba obxectiva para poder facer media cos traballos e prácticas obrigatorias.
O criterio de avaliación descrito serve tanto para a primeira oportunidade como para a segunda
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cuatrecasas Arbós, Lluís (2013). Diseño avanzado de procesos y plantas de producción flexible: técnicas de diseño y herramientas gráficas con soporte informático. Barcelona: Profit
Albert Suñé Torrents, Francisco Gil Vilda, Ignasi Arcusa Postils (2004). Manual práctico de sistemas productivos. Madrid: Diaz de Santos
Primitivo B. Gonzalez Lopez (2000). Tecnicas de construccion naval. Universidade da Coruña
Francisco Javier Gonzalez de Lema Martinez (2007). Tecnología de la Construcción del buque. Universidade da Coruña |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxía da construción naval/730G05024 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de grao/730G05042 |
|
|