Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Elaboración e análise comparado de contas de explotación e balances de estaleiros e empresas navais. |
|
B3 B5
|
C1 C3
|
Planificación e xestión de actividades. |
|
B1 B6
|
C2 C6
|
Estruturación e xestión de sistemas de custos, especialmente de novos sistemas de custos basados en actividades. |
|
B1 B2 B3 B6
|
C1
|
Elaboración de previsións económico financeiras en tempo real. |
|
B2
|
C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques o temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Cotabilidade financeira.
- Planificación.
- Sistemas de control de custos.
- Elaboración de orzamentos. |
BLOQUE I: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTOS |
Tema 1: Introdución á contabilidade de xestión.
Tema 2: Sistemas de contabilidade de custos.
Tema 3: Sistemas de custos completos.
Tema 4: Sistemas de custos estándar.
Tema 5: Sistemas de custos variables. Análise custo-volumen-beneficio.
Tema 6: Sistemas de custos ABC. |
BLOQUE II: CONTABILIDADE FINANCEIRA EN EMPRESAS NAVAIS |
Tema 7: Ratios de control.
Tema 8: A empresa e o seu patrimonio.
Tema 9: As contas.
Tema 10: Libros contables.
Tema 11: O ciclo contable. |
BLOQUE III: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS |
Tema 12: Avances de situación.
Tema 13: Curvas de control de proxectos.
Tema 14: A mellora continua e as curvas de aprendizaxe. |
BLOQUE IV: ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS |
Tema 15: Elaboración de orzamentos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 |
6 |
26 |
32 |
Solución de problemas |
B6 C1 C2 C3 C4 |
5.5 |
14.5 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
B5 B6 C1 |
6 |
9 |
15 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
1.5 |
13 |
14.5 |
Estudo de casos |
B1 B2 B5 B6 C1 |
6 |
9 |
15 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos da asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados na teória, ca finalidade de mellorar os fundamentos mediante problemas prácticos. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Propoñerase a elaboración dun o varios traballos tutelados, dos cales poderáse requerir a sua exposición. Para a realización dos mesmos os alumnos serán titorizados pola profesora. |
Estudo de casos |
Ao longo do curso, iranse presentando casos de estudo aos alumnos para a súa análise e discusión en clase, así como para a elaboración de traballos ben individuais, ben colectivos.
Os casos corresponderanse con aspectos ilustrativos dos temas obxecto da materia.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, que constará tanto de parte teórica como práctica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B6 C1 C2 C3 C4 |
Exporanse casos con diferentes situacións económicas en que se atopen as empresas, para que o alumno busque unha solución |
10 |
Prácticas de laboratorio |
B5 B6 C1 |
Exercicios prácticos que se exporán e se resolveran nas clases prácticas |
10 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela da profesora. O alumnado elixirá un tema relacionado cos contidos da materia e elaborará un ou varios traballos tutelados segundo unhas indicacións básicas propostas pola profesora. Na súa avaliación teranse en conta tanto os contidos coma a exposición oral dos mesmos. |
20 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Realizarase un exame que recolla tanto os contidos teóricos como prácticos da materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
Na convocatoria de 2º oportunidade (Xulio) se mantendrán as notas dos traballos tutelados, das prácticas de laboratorio e de solución de problemas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Alonso (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Marcombo
F. Pereira, J.Mª Rosanas, E. Ballarín y Mª J. Grandes (2012). Contabilidad para Dirección. IESE Business School
Boletín Oficial del Estado (2007). Plan General de Contabilidad. Boletín Oficial del Estado |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|