Identifying Data 2017/18
Subject (*) Psychology Code 750G02006
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Psicoloxía
Coordinador
Rolon Varela, Jose Maria
E-mail
j.rolon@udc.es
Lecturers
Reig Botella, Adela Milagro
Rolon Varela, Jose Maria
E-mail
adela.reig@udc.es
j.rolon@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Ao remate do proceso de ensinanza-aprendizaxe da materia de Psicoloxía o/a alumno/a deberá contar cos coñecimentos de introducción ao estudo do comportamento necesarios que lle capaciten para estabelecer e realizar unha relación axeitada co cliente - pacente, familia e grupo. Igualmente estará capacitado para integrar ditos coñecimentos na prestación de coidados integrais ao cliente-pacente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente - terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social.
A63 Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente-terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social.
A64 Identificar e integrar a práctica profesional desde o respecto á autonomía do paciente; describir os elementos propios do manexo da documentación clínica con especial atención ós aspectos de confidencialidade; identificar os criterios básicos de xestión clínica, economía da saúde e uso eficiente dos recursos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Desenvolver a capacidade de liderado.
B18 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B21 Habilidades interpersonais.
B22 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Introducir ao alumno/a no estudo do comportamento human. A9
A63
B1
B3
B4
C4
Introducir ao alumno/a na valoración psicolóxica-social do paciente como elemento de exploración e tratamento. A9
A63
A64
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B18
B21
B22
C4
Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. A9
A63
B6
B18
B21
C4
Coñecer e identificar os aspectos psicolóxicos e sociais intervintes na relación paciente-terapeuta. A9
A63
A64
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B18
B21
B22
C4

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de Psicoloxía. 1.1. A Psicoloxía: o estudio científico da conducta e dos procesos mentais.
1.2. Concepto actual de Psicoloxía. Definición de Psicoloxía Social.
1.3. Obxetivos.
1.4. Ámbitos de aplicación.
1.5. Desenvolvemento histórico.
1.6. Bases biolóxicas da conducta.

2. Procesos psicolóxicos básicos. 2.1. Sensación e percepción.
2.2. Aprendizaxe.
2.3. Memoria.
2.4. Pensamento e linguaxe.
2.5. Intelixencia.
2.6. Motivación.
2.7. Emoción.
3. A personalidade. 3.1. A perspectiva psicoanalítica.
3.2. A perspectiva humanista.
3.3. A perspectiva dos rasgos.
3.4. A perspectiva sociocognitiva.
3.5. Personalidade e conducta saudable.
4. Psicoloxía Social. 4.1. O pensamento social.
4.2. A influencia social.
4.3. As relacións sociais.
5. Factores psicosociais do enfermar humán. 5.1. O estrés e a sua influencia na saúde.
5.2. Estratexias de afrontamento.
5.3. O apoio social e a sua influencia na saúde.
6. Aspectos psicolóxicos da dor. 6.1. Definición.
6.2. Bases neurofisiolóxicas.
6.3. Principais teorías explicativas.
6.4. Bases psicolóxicas da percepción da dor.
6.5. Procedimentos psicolóxicos da avaliación da dor.
6.6. Tratamento psicolóxico da dor crónica.

7. Relación e comunicación persoal sanitario-cliente pacente. 7.1. Estratexias de comunicación.
7.2. Estilos de comunicación interpersonal.
7.3. Comportamiento no verbal
7.4. A entrevista.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis B3 B4 B5 C4 2 4 6
Guest lecture / keynote speech A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 21 42 63
Supervised projects A9 A63 A64 B1 8 16 24
Multiple-choice questions A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 2 36 38
Case study A9 B22 B21 B18 B10 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 5 10 15
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Analizaranse documentos escritos ou en soporte audiovisual dos contidos da materia. Os alumnos/as efectuarán a análise de forma individual ou en grupo, comentando o documento
Guest lecture / keynote speech Exposición oral dos contidos do programa, poderanse completar as exposicioes con medios audivisuais e a introducción dalgunhas enquisas para facer mais doada a aprendizaxe. Os alumnos/ poderán interromper para facer preguntas sobre o tema tratado.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Description
A atención personalizada concíbese como momentos de traballo presencial co profesor.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso según o plan de traballo da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. 10
Supervised projects A9 A63 A64 B1 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
20
Multiple-choice questions A9 A63 B1 B2 B3 B4 C4 Proba obxectiva que consiste en formular diversas cuestións en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións.

A proba consistirá nun test de 30 preguntas, con 4 alternativas de resposta das que so unha é correcta.
Para obter a calificación, sobre 10, aplicarase a fórmula: acertos-(erros/3)/3.
O tempo máximo para a realización da proba será de 45 minutos.
Celebrarase o día sinalado pola Xunta da Facultade.
70
 
Assessment comments

Será necesario obtener una nota mínima de 4.0 sobre 10 en la prueba de respuesta múltiple  (p.r.m.) para poder superar la materia. En caso de que la calificación en la p.r.m. sea inferior a 4.0, la calificación final máxima será de 4.0.

Las notas de las metodologías distintas a la p.r.m. se guardarán para la convocatoria de Julio. 

En segunda y sucesivas matrículas no computarán las calificaciones de los cursos anteriores. 

La calificación de No Presentado se otorgará en el caso de que el/la alumno/a no se presente a la p.r.m. 

La calificación de matrícula de honor se concederá automáticamente al alumnado que obtenga un 10 en la calificación media de la materia. De darse el caso de que haya más alumnos/as con esa calificación que matrículas se puedan otorgar por la cuota oficial establecida, se convocará a los/as alumnos/as con calificación de 10 para la realización de una prueba específica. En caso de no existir ningún alumno/a con calificación de 10, el alumnado que obtenga una calificación final igual o superior a 9.0, podrá optar a matrícula de honor después de solicitarlo al profesor y mediante la superación de la prueba específica.
En el caso de que no existan solicitudes expresas de opción a matrícula, el profesor se reserva la potestad de otorgarlas en aquellos casos que, cumpliendo el requisito de tener una calificación igual o superior a 9.0, pudieran ser merecedores de matrícula por la aptitud y la actitud mostradas durante el desarrollo de la materia. 

El alumnado en matrícula parcial debe de comunicarlo obligatoriamente al profesor responsable de la materia al inicio del curso. El/La alumno/a tendrá la posibilidad de presentarse exclusivamente a la p.r.m., en la fecha señalada por la Junta de Facultad. En este caso, la p.r.m. tendrá un peso del 100% en la calificación final de la materia. 

Oportunidad adelantada de evaluación. El alumnado que se encuentre en los supuestos recogidos en la normativa de gestión académica de la UDC dispondrá de esta opción para superar la materia mediante una prueba escrita de características similares a la recogida en el proceso de evaluación que tendrá un peso del 100% de la calificación final.


Sources of information
Basic López Pérez, R. (2016). Comportamiento no verbal. Madrid: Pirámide
Simon M A (1992). Comportamiento y salud. Valencia: Promolibro
Cuesta, U. (2012). Comunicación y salud. Madrid: Fragua
Buceta J M Bueno A M (1995). Intervención psicológica y salud: control del estrés y trastornos asociados. Madrid: Dikinson
Davidoff L L (1991). Introducción a la Psicología. Madrid: Mac Graw-Hill
Merayo, A.,Bravo, E., Gordón, F. (2014). la comunicación con el paciente. Barcelona: Elsevier España
Gradillas Regodón V Gradillas Gonzalez V (2006). La entrevista clínica. Barcelona: Ars Médica
Amigo I Fernandez C Perz M (1998). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Pirámide.
Rodríguez-Marín, J., Neipp López, C. (2008). Manual de Psicología Social de la Salud. Madrid: Síntesis
Labrador F J Cruzado J A Muñoz M (1997). Manual de técnicas de modificación y terapia de la conducta. Madrid: Piramide
Caballo V (1991). Manual de técnicas de terapia y modificación de conducta.. Madrid: SigloXXI
Vallejo Pareja M Ruiz Fernandez M A (1993). Manual práctico de Modificación de conducta I y II. Madrid: Fundación
Fernández Trespalacios J L (1997). Procesos básicos en Psicología general. Madrid: Sanz Torre
Sanjuan, P. y Rueda, B. (2014). Promoción y prevención de la salud desde la psicología. Madrid: Síntesis
Myers, D.G. (2011). Psicología. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Simon M A (1993). Psicología de la Salud. Aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid: Pirámide
Nieto Munuera J Abad Mateo MA Esteban A M Tejerina Arreal M (2004). Psicología para Ciencias de la Salud. Madrid: Mc Graw-Hill Interamericana
Rodríguez Marín, J. (2014). Psicología Social de la Salud. Madrid: Síntesis
LeónRubio, J.M. (2013). Psicología Social de la Salud: Fundamentos teóricos y metodológicos. Madrid: comunicación social ediciones y publicaciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Practicum 1/750G02033
Practicum 2/750G02034
Practicum 3/750G02035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.