Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A22 |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
A22
|
|
|
Conocer y desarrollar las técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico y pronóstico, y diseñar el plan de tratamiento ortopodológico de la patología de la extremidad inferior. Traumatismos óseos y músculo ligamentosos. Patología del antepié y del retropié. Deformidades congénitas. Lesiones neurológicas. Amputaciones. Asimetrías. |
A20
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
|
B9
|
|
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
|
B18
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica |
|
B19
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA I.- Metodología de confección de soportes plantares.
|
I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis. |
TEMA II. Materiales utilizados en la confeccion de las ortesis. Clasificacion. Criterios de eleccion. Comparativa de materiales.
|
II.1.Moldes.Tecnica de toma de moldes. Valoracion del negativo y positivo. Materiales utilizados |
TEMA III. Tratamiento de las patologias de antepié. |
III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias |
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié. |
IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A20 B1 |
20 |
50 |
70 |
Supervised projects |
B1 B3 B9 B18 C1 C3 |
5 |
10 |
15 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B19 C1 |
1 |
15 |
16 |
Laboratory practice |
A22 |
18 |
27 |
45 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación oral complementada polo uso dos medios de comunicación e introducindo algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. As sesións principais incidir sobre os principais contidos do temario. |
Supervised projects |
Realización e exposición dun tema relacionado coa materia |
Mixed objective/subjective test |
A proba obxectiva contase con 20 preguntas de resposta breve(test) e a realización dun máximo de 4 casos clínicos. As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame. |
Laboratory practice |
As prácticas serán presenciais e obrigatorias. Será necesario para superar a materia o realizalas na súa totalidade.
O alumno deberá entregar o último día de prácticas as ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas deberase asistir ás mesmas e entregar as ortesis para a súa posterior avaliación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Os alumnos en grupos de 5 realizarán un traballo tutelado, sobre algun contido do temario e farase un seguimento da súa aprendizaxe. O traballo expoñerase en clase.
Farase un seguimento individual dos coñecementos do alumno. Realizará varios tratamentos ortopodologicos que entregará para valorar os seus coñecementos. As prácticas son de asistencia obrigatoria.Débense ter as prácticas cursadas para poder aprobar a materia |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A22 |
Las prácticas serán presenciales y obligatorias. Será necesario para superar la materia el haberlas realizado en su totalidad.
El alumno deberá entregar el último día de prácticas las ortesis plantares que realizó para su calificación. Para obtener el apto en las prácticas se deberá asistir a las mismas y entregar las ortesis para su posterior evaluación. |
20 |
Supervised projects |
B1 B3 B9 B18 C1 C3 |
Realizarase un traballo en grupo de máximo 5 persoas, sobre algún dos contidos da materia. O traballo será obrigatorio para superar a materia e farase unha exposición en clase. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B19 C1 |
Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 20 preguntas de resposta breve(test) e a realización dun máximo de 4 casos clínicos. As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícalas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame |
70 |
|
Assessment comments |
Situacións especiais de avaliación: 1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas. 2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas. 3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria. 4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas.
|
Sources of information |
Basic
|
Munuera Martínez, Pedro Vicente (2009). El primer radio: biomecanica y ortopodologia. Santander : Exa
Williams, Anita Ellen (2010). Footwear and foot orthoses. Edinburgh : Churchill Livingstone
M. Rueda (2004). Los desequilibrios del Pie . Paidolibro Barcelona
Levy Benasuly, Ana Esther (2003). Ortopodologia y aparato locomotor. Barcelona : Masson
Moreno de la Fuente,J.L (2009). Podologia general y biomecanica. Elsevier |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002 | General Pathology/750G02008 | General Podiatry/750G02012 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013 | Podiatric Pathology 1/750G02021 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Podiatric Orthopedics 3/750G02019 | Digital Orthopedics and Footwear Therapy/750G02020 |
|
|