Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A2 |
Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
A1 Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas.
A2 Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes.
|
AJ1 AJ2
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Sector Eléctrico.
2. Sector del Gas.
3. Sector Químico.
4. Sector de la Minería.
5. Sector de la Madera.
6. Sector Marítimo - Pesquero.
7. Sector de la Industria Alimentaria.
8. Sector de la Construcción.
9. Sector de la Construcción Naval.
10. Sector de la Conformación y Transformación del Metal.
11. Sector de la Automoción.
12. Sector de la Hostelería
13. Sector Sanitario.
14. Sector del Transporte.
|
- |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A1 |
11 |
11 |
22 |
Objective test |
A1 A2 B4 C1 |
5 |
0 |
5 |
Document analysis |
C3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Field trip |
A1 A2 |
6 |
0 |
6 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C7 C8 |
12 |
12 |
24 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Se estudiarán los riesgos y las medidas preventivas necesarias en cada uno de los sectores, con el fin de controlar los riesgos |
Objective test |
Se comprobará el nivel de conocimiento de los alumnos mediante el estudio de casos y el eámen final |
Document analysis |
Se orientará al alumno en la bibliografía más significativa de cada uno de los sectores. |
Field trip |
Visita a empresas estratégicas de la Zona |
Guest lecture / keynote speech |
En la sesión magistral se expondrn las actividades de cada sector y se analizarán los riesgos y las medidas preventivas para el control de los riesgos |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Co obxectivo de orientar ao alumno no control dos riscos de cada un dos sectores industriais que figuran no programa, o alumno recibirá orientacións durante as clases maxistrais e apoio para a solución dos problemas.Todo iso con orientacións sobre a bibliografía máis adecuada |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Field trip |
A1 A2 |
A participación nas saidas de campo constituirá un requisito indispensabel para a posterior avaliación. Existindo preguntas na proba obxetiva relacionadas con estas visitas |
10 |
Objective test |
A1 A2 B4 C1 |
O examen final contará na avaliación final con un 100% |
90 |
|
Assessment comments |
Considérase requisito imprescidible para a superación da signatura acudir ás saídas de campo (visitas) programadas.
A proba obxectiva será un test de resposta múltiple con preguntas correspondentes á totalidade dos sectores analizados. De igual modo existiran preguntas relacionadas coas visitas realizadas.
Contando con preguntas nas que se presenten n respostas posibles, o cálculo da nota final será o resultado de aplicar a expresión seguinte:
acertos - (errorres/n-1)
|
Sources of information |
Basic
|
|
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-536-8
HIGIENE INDUSTRIAL. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-603-8
ERGONOMÍA. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-653.4
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES I. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES II. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. José Manuel Sánchez Rivero, Nuria Pizarro Garrido, Antonio Enríquez Palomino, Juana María González Barriga. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-40-3. www.fundacionconfemetal.com
GESTIÓN DE LA HIGIENE INDUSTRIAL EN LA EMPRESA. Pedro Mateo Floría. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-72-4-3. www.fundacionconfemetal.com
ERGONOMÍA Y PSICOLOGÍA. Diego González Maestre. Fundación CONFEMETAL. ISBN 84-96169-94-4. www.fundacionconfemetal.com
TÉCNICAS DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. SEGURIDAD E HIGIENE EN EL TRABAJO. José María Cortés Díaz. Editorial Tébar, S. L. ISBN 84-7360-223-4 PREVENCIÓN DE ACCIDENTES A BORDO DE LOS BUQUES EN EL MAR Y EN LOS PUERTOS. OFICINA INTERNACIONAL DEL TRABAJO (OIT). TRABAJO A BORDO Y SINIESTRALIDAD LABORAL: CONDICIONES DE SEGURIDAD Y SALUD EN LOS BUQUES MERCANTES. Julio Louro Rodríguez. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/4775/browse?type=author&order=ASC&rpp=20&value=Louro+Rodr%C3%ADguez%2C+Julio |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Occupational Risk Prevention Techniques. Occupational Safety/760482002 | Occupational Risk Prevention Techniques. Industrial Hygiene/760482003 | Legal Field of Prevention/760482008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Occupational Risk Prevention Techniques. Occupational Safety/760482002 | Occupational Risk Prevention Techniques. Industrial Hygiene/760482003 | Facility Safety/760482011 | Chemicals and Biological Agents/760482013 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Management., planning and Audits of Occupational Risk Prevention/760482006 | Master Thesis/760482017 |
|
|