Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal. |
A9 |
Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B10 |
Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Analizar a Seguridade Social dos traballadores que circulan no ámbito da Unión Europea.
Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
|
AJ8 AJ9
|
BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6 BJ7 BJ8 BJ10
|
CC1 CC3 CC5 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Tramitación de inscripciones de empresas en la seguridad social |
1.1. Acto de encuadramiento ante la TGSS
1.2. El empreario, persona responsable de la inscripción
1.3. Trámite antes del inicio de la actividad ante la entidad gestora
1.4. Asignación de CCC |
2.- Tramitación de afiliaciones, altas y bajas en la seguridad social |
2.1. Obtención del número de afiliación
2.2. Formas de promover la afiliación
2.3. Lugar y plazo
2.4. Personas responsables de la afiliación en el Régimen General y Regímenes Especiales
2.5. Clases de alta
2.6 Reconocimiento del derecho a las altas y bajas |
3.- El recibo de salarios. Cumplimentación |
3.1. Datos identificativos
3.2. Devengos
3.3. Percepciones salariales y no salariales
3.4. Deducciones
3.5. Bases de cotización |
4.- Documentos de cotización. Recaudación |
4.1. Boletínes de cotización
4.2. Modelos TC I y TC II
4.3. Períodos de recaudación: voluntario y obligatorio
4.4. Recargos |
5.- Gestión de prestaciones de la seguridad social |
5.1. A instancia de los interesados
5.2. Plazo de solicitud
5.3. Entidad competente a resolver
5.4. Plazo de resolución
5.5. Reclamación a la resolución |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Long answer / essay questions |
|
2 |
10 |
12 |
Oral presentation |
|
2 |
6 |
8 |
Case study |
|
2 |
6 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
|
20.5 |
24.5 |
45 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Long answer / essay questions |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Oral presentation |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso según o plan de traballo da asignatura. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
|
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
20 |
Oral presentation |
|
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
20 |
Long answer / essay questions |
|
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
|
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Joaquín Mur - 2010 - Manual de la Seguridad Social - Cometa S.A.
2009 - Guía Laboral - Ministerio de Trabajo e Inmigración
2010 - Manual práctico de cotización - Ministerio de Trabajo e Inmigración
2009 - Ley General de la Seguridad Social - Ministerio de Trabajo e Inmigración
|
Complementary
|
|
OJEDA AVILÉS, A.J. y otros
-Modalidades de contrato de trabajo: Comentarios a la Legislación, Tecnos (Madrid 2003)
ORTEGA FIGUEIRAL, E.:
- Todo contratación laboral 2006, CISS (Bilbao 2006).
PLANAS GÓMEZ, M.:
- Nóminas y seguros sociales. Guía 2005, CISS-Praxis S.A. (Bilbao 2005)
AA.VV.
- Cotización y estímulos al empleo 2005, Francis Lefebvre 2005.
LÓPEZ Y LÓPEZ, I.:
- Práctica de salarios y cotizaciones 2006, 14ª ed., Centro de Estudios Financieros (Madrid 2006)
MIRAVETE ESCALERA, E:
- Nóminas, seguros sociales y contratos 2005
TESORERÍA GENERAL DE LA SEGURIDAD SOCIAL:
-Manual práctico de cotización Régimen General 2006, Tesorería General de la Seguridad Social, Madrid 2006.
Otra bibliografía de interés:
AA.VV.
- Cotización y estímulos al empleo 2005, Francis Lefebvre 2005.
BARRENECHEA SUSO, J./ FERRER LÓPEZ, M.A.:
- El salario. Percepciones salariales y extrasalariales, deducciones, pago y garantías, 6ª ed., Deusto (Bilbao 2006).
- Los contratos más utilizados en la empresa: modelos con comentarios, 11ª ed., Deusto (Bilbao 2006).
FERRER LÓPEZ, M. A.:
- Casos prácticos sobre el contrato de trabajo 2006, Deusto (Bilbao 2006).
- Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales, Deusto (Bilbao 2006).
GALÁN GUTIÉRREZ, C.J.
-Nóminas. Seguridad Social. Contratación laboral 2005, Fundación Confemetal 2005.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|