Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a metodoloxía da análise económica e familiarizarse coa forma de efectuar as súas razonamientos.
Coñecer e saber aplica-las diferentes ferramentas de análise económica na interpretación do comportamento do consumidor no mercado e na súa toma de decisións. Coñecer e saber aplica-las diferentes ferramentas de análise económica na interpretación do comportamento das empresas no mercado proveedor, entendendo o proceso de formación de custos e a toma de decisións para acadar os seus obxetivos.
Coñecer as características do mercado no que opera a empresa, condicioantes da súas capacidade, autonomía e flexibilidade na toma de decisións.
Comprender como a toma de decisións vai condicionar os resultados da empresa.
Adquirir as competencias que permitan atopar a interpretación correcta dos indicadores de uso frecuente no eido empresarial e laboral. |
A6 A10 A13 A14 A16 A18 A19 A20 A21 A26 A27 A29 A31 A32 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B14 B17
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O mercado e o consumidor.
|
1. O mercado e o consumidor.
1.1 O concepto de utilidade e a utilidade marxinal decreciente.
1.1.1 Concepto de utilidade.
1.1.2 A Lei da utilidade marxinal decrecente.
1.2 O equilibrio do consumidor.
1.3 Aplicación do concepto de utilidade.
1.3.1 Obtención de unha curva de demanda individual.
1.3.2 O excedente do consumidor.
1.3.2 A paradoxa da auga e os diamantes.
1.4 Concepto e características das curvas de indiferenza.
1.4.1 Concepto de curva de indiferenza.
1.4.2 Características das curvas de indiferenza.
1.4.3 A Relación Marxinal de Sustitución (RMS).
1.5 A recta de balance. O equilibrio para o consumidor.
1.5.1 Espazo de presuposto e recta de balance.
1.5.2 O equilibrio do consumidor.
1.6 Aplicacións das curvas de indiferenza.
1.6.1 A curva renta-consumo.
1.6.2 A curva prezo-consumo.
1.6.3 O efecto renta e o efecto sustitución.
Lecturas:
Blanco, J. y Aznar, J. Introducción a la Economía. Cap 4.
Mochón, F. Principios de Economía. Cap 3.
Mochón, F. Economía. Teoría y Política. Cap. 6.
Lipsey, R. Economía Positiva. Cap 15.
Bilas, R. Teoría Microeconómica. Cap 3y 4.
|
Tema 2. A producción e os seus custos. |
2. A producción e os seus custos.
2.1 O concepto de produción.
2.1.1 A función de producción.
2.1.2 Os periodos de decisión da empresa.
2.2 A productividad e os rendementos na produción.
2.2.1 O concepto de productividade.
2.2.2 Os rendementos e as fases da producción.
2.3 Concepto e clasificación dos custos.
2.3.1 Definición de custo.
2.3.2 Clasificación dos custos.
2.3.3 Cuantificación dos custos.
2.4 Relación entre os custos da produción e os rendementos.
2.4.1 Custos fixos, variables e totais.
2.4.2 Custos medios, marxinais e totais.
2.4.3 As relacións entre os custos e a súa representación gráfica.
2.5 Os custos a longo prazo.
2.5.1 Características da curva de costes medios a longo prazo.
2.5.2 As economías de escala e a dimensión óptima da empresa.
Lecturas:
-Blanco, J. y Aznar, J. Introducción a la Economía. Cap 5.
-Mochón, F. Principios de Economía. Cap 4.
-Mochón, F. Economía. Teoría y Política. Cap.6 y 7.
-Lipsey, R. Economía Positiva. Cap 18.
-Bilas, R. Teoría Microeconómica. Cap 6 y 7
|
Tema 3. A empresa no mercado, situacións de beneficios e pérdidas. |
3.1 La competencia perfecta.
1. Supostos conceptuais da competencia perfecta.
1.1 Caracterización do mercado.
1.2 Obxetivo das empresa.
2. Os ingresos: concepto e clasificación.
2.1 Concepto de ingreso.
2.2 Clasificación.
2.3 Representación gráfica dos ingresos.
3. Situacións da empresa no curto prazo.
3.1 Regras para acadar os máximos beneficios.
3.2 Posicións de equilibrio.
3.3 Obtención da curva de oferta dunha empresa.
4. A competencia perfecta a longo prazo.
3.2 O mercado de monopolio
1. Supostos conceptuais do monopolio.
1.1 Características do mercado.
1.2 Obxetivo das empresas.
1.3 Consecuencias do monopolio sobre os ingresos da empresa.
2. Situacións de equilibrio para a empresa monopolista.
2.1 Regras para acada-lo maximo beneficio.
2.2 Situacións de beneficio ou perdas.
3. Posibilidades de actuación do monopolista: a dscriminación de prezos.
4. O monopolio en comparación coa competencia perfecta.
4.1 O custo social do monopolio.
4.2 Formas de regula-lo monopolio.
Lecturas:
-Blanco, J. y Aznar, J. Introducción a la Economía. Cap 6 y 7.
-Mochón, F. Principios de Economía. Cap 5 y 6.
-Mochón, F. Economía. Teoría y Política. Cap.8 y 9.
-Lipsey, R. Economía Positiva. Cap 20 y 21.
-Bilas, R. Teoría Microeconómica. Cap 8 y 9.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A6 A10 A14 A16 A18 A19 A20 A21 A26 A27 A31 A32 A35 B1 B5 B6 B8 B9 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
22 |
42 |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A26 A29 A31 B8 B9 B12 B14 B17 C7 |
42 |
62 |
104 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B3 B4 |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Se realizarán prácticas dos contidos da asignatura. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre coa posibilidade de ser complementados con probas de tipo test. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimento de corrección:
- A precisión na resposta.
- A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos.
- A identificación dos conceptos e relacións relevantes.
-Xerarquizar a súa importancia.
|
Sesión maxistral |
É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes.
A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e debera polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios.
A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmiti-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes:
- Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema.
- Análise dos aspectos principais que integran o tema.
- Síntese integradora do exposto.
- Fixación breve e sinóptica do tema.
Será empregada principalmente ao inicio dos contidos teóricos pois estes requiren dunha presentación global, sintética e con rigor científico e claridade expositivar. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Para un mellor rendimento na aprendizaxe e realización dos obradoiros e outros traballos é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso e así asegurar a calidade do proceso de ensinanza-aprendizaxe. Esta recomendación está especialmente indicada no caso de estudantes con dedicación ao estudo a tempo parcial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A10 A14 A16 A18 A19 A20 A21 A26 A27 A31 A32 A35 B1 B5 B6 B8 B9 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Nas sesións presenciais propoñeranse a realización de prácticas, lecturas e análise de documentos, exposicións, etc., nalgún caso poderán facerse en grupo, procurando así unha aprendizaxe colaborativa entre os membros do grupo, e noutros teranse que facer individualmente. Estas prácticas serán obrigatorias, sendo necesrio obter o apto como mínimo no 80% das individuais, e se entregarán na sesión presencial na que se rematen.
Para calificar as prácticas fáranse dous obradoiros de control que terán un valor de 15 puntos cada un. |
30 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B3 B4 |
Farase unha proba obxetiva nas datas establecidas para exame final da asignatura que englobará os contidos da materia.
A proba será un cuestionario de preguntas tipo test ou preguntas abertas ou ambas. O test será de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto. As preguntas de resposta aberta poderán ser unha breve explicación, un resumo, unha representación e interpretación de gráficas, a resolución de problemas, etc. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxetiva formularase en castelán e se poderá respostar e calquera das linguas oficiais da udc. En caso de desexala en galego, deberá indicarllo ao profesor una semana antes da súa realización. Os estudantes con dedicación ao estudo a tempo parcial, aos que se lles recomenda seguir un plan de titorías personalizado, terán o mesmo sistema de avaliación que os estudantes a tempo completo. A calificación de APTO acadarase con 50 puntos. Se non se realizar a proba obxetiva ou non se entrega o portafolios coas prácticas realizadas durante o curso, a calificación nesa oportunidade será NON PRESENTADO. No caso dos estudantes a tempo paracial que, con dispensa académica, non asistan as sesión presenciais poderán entregar as prácticas obrigatorias nun portafolios non máis tarde da data do exame da oportunidade na que se presenten.
As calificacións das diferentes metodoloxías de avaliaciónda da primeira oportunidade da convocatoria se manterán para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
AGULLÓ LEAL, FERNANDO L. (2017). Curso de Economía y empresa. . https://moodle.udc.es/course/view.php?id=46287
KRUGMAN, P. (2015). Fundamentos de Economía. Madrid: Reverte
BLANCO, JUAN y AZNAR, JUANA (2004). Introducción a la Economía. McGraw-Hill, Madrid.
LÓPEZ TORRES, JUAN (2012). Introducción a la Economía. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
-Mochón Morcillo, Francisco. Principios de Economía. Editorial: McGraw-Hill. -Mochón Morcillo, Francisco. Economía Teoría y Política. Editorial: McGraw-Hill. -Lipsey, Richard G.. Introducción a -Fisher, Stanley y otros. Economía. Editorial: McGraw-Hill. -Castro, Antonio y otro. Introducción a -Bilas, Richard. Teoría Microeconómica. Editorial: Alianza Editorial. -Brandson, William. Teoría y Política Macroeconómica. Editorial: Fondo de Cultura Económica. -Samuelson, Paul. Economía. Editorial: McGraw-Hill. -Varias autores. Enciclopedia Práctica de Economía. Editorial: Ediciones Orbis. -Cuervo-Arango Martínez, Carlos y otro. Introducción a Editorial: McGraw-Hill. -Alonso, A. y Bouso, P. Introducción Práctica a -Duarte, A. y otros. Curso Elemental de Micro y Macroeconomía. Editorial: Cívitas. -Varian, Hall R. Microeconomía Intermedia. Editorial: Antoni Bosch. -Méndez Morales, José S. Economía y la empresa. Editorial: McGraw-Hill. -Wonnacott P. y Wonnacott, R. Economía. Editorial: McGraw-Hill. -Blanco Ramos, Ignacio. Economía. Editorial: Everest. -Mochon Morcillo, Francisco. Economía Básica. Editorial: McGraw-Hill. -Ochando Claramunt, Carlos y otros. Elementos Básicos de Economía. Editorial: Tirant Lo Blanch. -Febrero, Ramón y otros. Qué es -Baldwin, Carlos y otro. Introducción General a -Burningham, David y otros. Economía. Editorial: Pirámide. -O´kean, José María. Análisis del entorno económico de los negocios. Una introducción a la macroeconomía. Editorial: McGraw-Hill. -Alba, Alfonso y otros. Economía, Teoría y Política. Libro de problemas. Editorial: McGraw-Hill. -Tugores, Jorge y otros. Introducción a -Lipsey, Richard G. Prácticas de Economía Positiva. Editorial: Vicens-Vives. -Gimeno, Juan A. y otro.Introducción a Editorial: McGraw-Hill. -Jiménez Aguilera Juan y otro. Cuestiones y ejercicios de Teoría Económica. Editorial: Pirámide. -Escribá, F. Javier y otros. Introducción Práctica a Editorial: McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán algo acostumados a medoloxía empregada nas analise económicas e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Economía e organización de empresas. Para un mellor rendimento na aprendizaxe é importante facer titorías grupais e individuais. Esta recomendación está especialmente indicada no caso de estudantes con dedicación ao estudo a tempo parcial. |
|