Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidad para la toma de decisiones en un entorno tecnológico donde los materiales se utilicen en aplicaciones de eficiencia |
B1 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio. |
B3 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. |
B9 |
Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis. |
B14 |
Aplicar conocimientos de ciencias y tecnologías avanzadas a la práctica profesional o investigadora de la eficiencia |
B16 |
Valorar la aplicación de tecnologías emergentes en el ámbito de la energía y el medio ambiente. |
C1 |
Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones. |
C4 |
Desarrollar el pensamiento crítico |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para a toma de decisións nunha contorna tecnolóxica onde os materiais utilícense en aplicacións de eficiencia |
AP12
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BM1
|
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
|
BM3
|
|
Extraer, interpretar e procesar información, procedente de diferentes fontes, para o seu emprego no estudo e análise. |
|
BM9
|
|
Aplicar coñecementos de ciencias e tecnoloxías avanzadas á práctica profesional ou investigadora da eficiencia |
|
BM14
|
|
Valorar a aplicación de tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e o medio ambiente. |
|
BM16
|
|
Adquirir a terminoloxía e nomenclatura científico-técnica para expoñer argumentos e fundamentar conclusións. |
|
|
CM1
|
Desenvolver o pensamento crítico |
|
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Introdución aos polímeros condutores |
1.1. Concepto
1.2. Propiedades
1.3. Obtención e caracterización
1.4. Polímeros condutores e medioambiente |
Bloque 2. Polímeros condutores en materiais termoeléctricos |
2.1. Concepto
2.2. Propiedades
2.3. Estimación da eficiencia enerxética
2.4. Aplicacións |
Bloque 3. Polímeros condutores en diodos emisores de luz e células solares |
3.1. Procesos optoelectronicos nos polímeros condutores
3.2. Diodos emisores de luz orgánicos: OLED
3.3. Células fotovoltaicas orgánicas: OSC
3.4. Procesado industrial de dispositivos optoelectrónicos orgánicos |
Bloque 4. Polímeros condutores en dispositivos electrocrómicos |
4.1. Procesos electrocrómicos nos polímeros condutores
4.2. Materiais electrocrómicos
4.2. Aplicacións |
Bloque 5. Polímeros condutores en pilas |
5.1. Pilas de combustible e polímeros condutores de iones |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B3 B14 C1 C4 |
9 |
0 |
9 |
Traballos tutelados |
A12 B3 B1 B9 B16 C1 C4 |
1 |
40 |
41 |
Prácticas de laboratorio |
B3 B1 B9 C1 C4 |
12 |
1 |
13 |
Proba obxectiva |
C1 C4 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións |
Proba obxectiva |
Esta proba consistirá nun exame escrito con preguntas tipo test. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada alumno deberá realizar de forma autónoma un traballo tutelado polo profesor que lle fará un seguimento en titorías individualizadas.
O alumno guiado polo profesor realizará tres prácticas de laboratorio onde se traballarán conceptos relacionados coa estimación da eficiencia enerxética de polímeros condutores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B3 B1 B9 C1 C4 |
O alumno realizará tres prácticas de laboratorio relacionadas coa eficiencia enerxética de polímeros condutores. Avaliaranse tanto as competencias adquiridas no laboratorio como o informe de prácticas presentado. |
30 |
Traballos tutelados |
A12 B3 B1 B9 B16 C1 C4 |
O alumno realizará un traballo individual sobre un tema relacionado cos polímeros condutores que deberá entregar e presentar ao resto dos alumnos. Avaliarase tanto o traballo escrito como a presentación do mesmo. |
40 |
Proba obxectiva |
C1 C4 |
Realizarase un test on-line onde se evaluen os conceptos adquiridos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que acumulen máis dun 20% de faltas de asistencia sen xustificar quedan excluídos do proceso de avaliación continua, polo que a súa avaliación non se corresponde coa táboa superior. Para estes alumnos a avaliación realizarase por medio dunha proba obxectiva con distintos tipos de preguntas(múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación) e un traballo de estudo de casos onde se lle expón ao alumno unha situación real da vida profesional. A cualificación será o 50% a proba obxectiva e o 50% o estudo de casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Yasuhiko Shirota and Hiroshi Kageyama (). Charge Carrier Transporting Molecular Materials and Their Applications in Devices. Chem. Rev. 2007, 107, 953-1010
Pierre M. Beaujuge and John R. Reynolds (). Color Control in ?-Conjugated Organic Polymers for Use in Electrochromic Devices. Chem. Rev. 2010, 110, 268–320
Petr Novák; Klaus Müller; K. S. V. Santhanam and Otto Haas (). Electrochemically Active Polymers for Rechargeable Batteries. Chem. Rev. 1997, 97, 207-281
K. Walzer, B. Maennig, M. Pfeiffer, and K. Leo (). Highly Efficient Organic Devices Based on Electrically Doped Transport Layers. Chem. Rev. 2007, 107, 1233-1271
Javier Padilla Martínez; Rafael Garcia Valverde; Antonio Jesús Fernández Romero y Antonio Urbina Yer (). Polímeros conductores. Su papel en un desarrollo energético sostenible. Editorial Reverté
Sambhu Bhadraa; Dipak Khastgir; Nikhil K. Singhaa and Joong Hee Lee (). Progress in preparation, processing and applications of polyaniline. Progress in Polymer Science 34 (2009) 783–810
Yong Dua, Shirley Z. Shenb, Kefeng Caia, Philip S. Casey (). Research progress on polymer–inorganic thermoelectric nanocomposite materials. Progress in Polymer Science 37 (2012) 820– 841
Alan J. Heeger (). Semiconducting and Metallic Polymers: The Fourth Generation of Polymeric Materials. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2591 - 2611
Hideki Shirakawa (). The Discovery of Polyacetylene Film: The Dawning of an Era of Conducting Polymers. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2574 - 2580
Olga Bubnova and Xavier Crispin (). Towards polymer-based organic thermoelectric generators. Energy & Environmental Science 2012, 5, 9345-9362
Alan G. MacDiarmid (). ªSynthetic Metalsº: A Novel Role for Organic Polymers. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2581 - 2590 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|