Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica e ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría |
A7 A13
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real |
|
B1 B2 B6
|
C4 C6
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas |
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C8
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B5 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C8
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DUN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Movimento lineal e impulso
4.3.- Conservación do momento lineal
4.4.- Colisións
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos rígidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDAD
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
|
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A7 B1 C4 |
0 |
7 |
7 |
Lecturas |
A7 A13 B2 C1 |
0 |
42 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
9 |
15 |
24 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A7 A13 C3 |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
23 |
0 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Consulta de bibliografía básica ou complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cos TICs. |
Lecturas |
Traballo persoal do/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensaios no laboratorio. |
Proba obxectiva |
Prueba obxectiva escrita sobre os contidos da materia.Realizarase ao finalizar o semestre. |
Sesión maxistral |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía. |
Solución de problemas |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
Realizarase , a mediados do catrimestre, un exercicio tipo test, sobre os contido vistos
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os/as alumnos/as por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor/a.
Para os alumnos/as con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia, teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio. |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre a totalidade os contidos da materia. |
70 |
Solución de problemas |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
Avaliación continua mediante o seguimento do alumno/a nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia.
Avaliación do exercicio tipo test, feito a mediados do catrimestre |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para que un/a alumno/a poda ser avaliado/a, débese ter en conta
que a presenza a clase é obrigatoria. Os casos excepcionais poden ser
contemplados a ser documentados. Os/as alumnos/as repetidores que faceron as practicas durante o
curso 2016/17 poden optar por repetir as prácticas de laboratorio e ser
avaliado/a de novo, ou non realizarlas e manter a puntuación do ano anterior.
As prácticas de laboratorio son obrigatorias, de xeito que un/a alumno/a que
non as realizou, non ten opción a superar a materia. Na segunda oportunidade (xullo), o sistema de avaliación é o mesmo
que para a primeira oportunidade. Os/as alumnos/as con calificacions de "non presentado"
son aqueles/as que non presentaronse a proba obxectiva. Alumnos/as co dedicación a tempo parcial: Os criterios e actividades de avaliación para a primeira
oportunidade dependerá da cantidade de dedicación a este a tempo parcial. Os/as
estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade, ...) non
efectúen a avaliación continua, a proba obxectiva escrita supón o 90% da
puntuación. O 10% restante corresponden á puntuación dos laboratorios, que son
obrigatorios. A segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios que a
primeira oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Bibliografía complementaria
|
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill / Ed. Thomson
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisíca II/770G01007 | Mecánica de Fluídos/770G01016 |
|
|