Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica e ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría |
A7 A13
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real |
|
B1 B2 B6
|
C4 C6
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas |
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C8
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B5 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C8
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C3 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DUN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Movimento lineal e impulso
4.3.- Conservación do momento lineal
4.4.- Colisións
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos rígidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDAD
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
|
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A7 B1 C4 |
0 |
7 |
7 |
Workbook |
A7 A13 B2 C1 |
0 |
42 |
42 |
Laboratory practice |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
9 |
15 |
24 |
Objective test |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A13 C3 |
21 |
0 |
21 |
Problem solving |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
23 |
0 |
23 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Consulta de bibliografía básica ou complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cos TICs. |
Workbook |
Traballo persoal do/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia. |
Laboratory practice |
Realización de ensaios no laboratorio. |
Objective test |
Prueba obxectiva escrita sobre os contidos da materia.Realizarase ao finalizar o semestre. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía. |
Problem solving |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
Realizarase , a mediados do catrimestre, un exercicio tipo test, sobre os contido vistos
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Os/as alumnos/as por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor/a.
Para os alumnos/as con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia, teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno/a. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio. |
10 |
Objective test |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre a totalidade os contidos da materia. |
70 |
Problem solving |
A7 A13 B1 B5 C3 C6 |
Avaliación continua mediante o seguimento do alumno/a nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia.
Avaliación do exercicio tipo test, feito a mediados do catrimestre |
20 |
|
Assessment comments |
For a student to be
evaluated, it must be taken into account that class attendance is compulsory.
Exceptional cases that can be documented will be considered.
Repeat students who
will perform the practices in the 2016/17 academic year will be able to choose
between doing the laboratory practices again and being evaluated, or not
performing them and retaining the laboratory score of the previous course.
Laboratory practices are compulsory, so that a student, who does not do them,
has no option to exceed the subject.
In the second
opportunity (July), the evaluation system is the same as for the first
opportunity.
Students with
"not presented" qualifications are those who did not present
themselves to the objective test.
Students with
part-time dedication: The evaluation criteria and activities for the first
opportunity will depend on the amount of dedication to that part-time. The
students, who for justified reasons (employment, illness, ...) do not carry out
continuous evaluation, the written face test involves 90% of the score. The
remaining 10% corresponds to the laboratory practice score, which is mandatory.
The second opportunity will be governed by the same criteria as the first
opportunity
|
Sources of information |
Basic
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Complementary
|
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill / Ed. Thomson
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Physics II/770G01007 | Fluid Mechanics/770G01016 |
|
|