Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A25 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C6
|
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. |
A3 A4 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Amplificador Operacional Real. |
1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua e en frecuencia.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais.
|
2. Circuítos integrados analóxicos. |
2.1. Circuítos integrados analóxicos.
2.2 El amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
2.3. Análise de circuitos integrados e os seus datasheets: AO 741, LM324, TL081, TL084, LM339, entre outros.
|
3. Análise de resposta en frecuencia e temporal de circuítos electrónicos |
3.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
3.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
3.3. Efectos da realimentación sobre as posicións de los polos.
3.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
3.5. Compensación por polo dominante.
3.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación.
|
4. Filtros. |
4.1. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
4.2. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
4.3. Outros tipos de Filtros.
4.4. Software de deseño de filtros.
|
5. Osciladores. |
5.1. Osciladores senoidais. O oscilador en ponte de Wien.
5.2. Circuíto resonante serie e paralelo.
5.3. Multivibradores astables e monoestables.
5.4. O 555.
5.5. Multivibradores con 555.
5.6. VCO.
|
6. Fontes de alimentación. |
6.1 Fontes de alimentación lineales.
6.2 Fontes de alimentación conmutadas.
6.3 Circuitos integrados reguladores de tensión lineais.
6.4 LDO.
6.5 Circuitos integrados reguladores de tensión conmutados.
6.5.1 Reductores de tensión.
6.5.2 Elevadores de tensión.
6.5.3 Reductores-Elevadores de tensión.
|
7. Amplificadores de Potencia. |
7.1. Etapas de saída.
7.2. Consideracións térmicas.
7.3. Dispositivos de potencia.
7.4. Etapas de salida de clase A.
7.5. Amplificadores de clase B.
7.6. Outras Etapas de salida.
7.7. Etapas de salida clase D
|
8. Modulación/demodulación. |
8.1 Modulación/demodulación dixital e analóxica.
8.2 Modulación/demodulación FM.
8.3 Modulación/demodulación AM.
|
9. Convertidores DC/DC |
9.1 Reductor.
9.2 Elevador.
9.3 Elevador-reductor.
|
Contenidos da memoria de verificación asignados por temas: |
Amplificadores de Potencia: Tema 7.
Amplificador Operacional Real: Tema 1.
Análisis de respuesta en frecuencia de circuitos electrónicos: Temas 3 y 4.
Osciladores: Temas 5 y 8.
Circuitos integrados analóxicos: Tema 2.
Fontes de alimentación: Tema 6 y 9. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A25 A29 B1 C3 C2 |
15 |
15 |
30 |
Proba obxectiva |
A25 B1 B4 |
4 |
19 |
23 |
Sesión maxistral |
B2 C2 |
21 |
21 |
42 |
Solución de problemas |
A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 |
11 |
20 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos individualmente y/ou en grupo, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Traballos tutelados |
Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A25 A29 B1 C3 C2 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. |
30 |
Proba obxectiva |
A25 B1 B4 |
Examen tipo proba obxetiva |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio. No
marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como
asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto,
ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. A
cualificación correspondente a "Prácticas de laboratorio" poderá
fluctuar entre o 30% indicado e un 40%, en consecuencia a "Proba
obxectiva" pode variar entre un 60% e o 70% indicado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Norbert R. Malik, (1998). Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño. Prentice-Hall
Franco, Sergio (). Diseño con amplificadores operacionales y circuitos integrados analógicos. McGraw Hill
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Roy W. Godoy, (2003). PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, . Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|