Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece as atribucións e facultades que lle confiren as leis de atribucións. |
A1 A4
|
|
|
Adquire coñecementos para a redacción e interpretación de documentos técnicos propios da enxeñaría |
A3 A9 A23
|
B1 B2
|
C6 C7
|
Interpreta os conceptos e normas fundamentais relacionados con proxectos industriais. |
A4 A5 A23
|
B1
|
|
Interpreta e prepara a documentación técnica específica dun proxecto do ámbito da enxeñaría industrial. |
A3 A4
|
B4 B5 B6
|
C6 C7
|
Comprende e aplica coñecementos de Lexislación |
A4 A5
|
B4
|
|
Entende as interrelacións entre todos os axentes relacionados co proxecto. |
A2 A5 A23
|
B2 B6
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. A ENXEÑERÍA COMO PROFESIÓN
|
1.1 Atribucións profesionais
_ Evolución histórica da titulación
_ Atribucións e facultades profesionais
_ Colexios e asociacións profesionais
1.2 A profesión de Enxeñería.
1.3 O enxeñeiro na empresa industrial.
1.4 O enxeñeiro na empresa de servizos.
1.5 Acceso dos enxeñeiros as empresas.
1.6 O enxeñeiro na Administración Pública.
1.7 Acceso dos enxeñeiros á Administración Pública.
|
TEMA 2. A OFICINA TÉCNICA DE PROXECTOS
|
2.1 Definición e denominacións
2.2 Empresas de Enxeñería
2.3 A Oficina Técnica como departamento
|
TEMA 3. DOCUMENTOS TÉCNICOS
|
3.1 Introdución
3.2 Documentos administrativos
3.3 Documentos técnicos: informes, dictames e peritacións. |
TEMA 4. METODOLOXÍA E MORFOLOXÍA DO PROXECTO |
4.1 Desenvolvemento metodolóxico do proxecto.
4.2 Fontes de información.
4.3 Técnicas creativas
4.4 Fases do proxecto
4.5 O documento 'Proxecto' (UNE 157001)
_ Definición
_ Tipos de proxectos
_ Documentos do proxecto
_ Normas de presentación |
TEMA 5. NORMATIVA LEGAL SOBRE PROXECTOS
|
5.1 O Código Técnico da Edificación
5.2 Reglamentos sobre instalacións industriais
5.3 Reglamentos sobre productos industriais
5.4 Normativa de Seguridade e Saúde
5.5 Normativa medioambiental
|
TEMA 6. INTRODUCIÓN Á DIRECIÓN DE PROXECTOS |
6.1 Introdución.
6.2 Marco lexislativo que regula a dirección da obra.
6.3 Funcións e actividades do director da obra según a L.O.E.
6.4 Funcións do director da obra en materia de seguridade e saúde.
6.5 Responsabilidades dodirector da obra.
6.6 O 'Project Management' (UNE-ISO 21500) |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A23 C4 C6 C7 |
18 |
18 |
36 |
Seminar |
A4 A9 B4 B5 |
3 |
6 |
9 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 |
30 |
60 |
90 |
Events academic / information |
A4 B5 |
2 |
2 |
4 |
Objective test |
A4 A5 A23 B1 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición do profesor complementada co uso de medios audivisuales e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo para o estudo intensivo das partes mais importantes do caso práctico. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Supervised projects |
Os alumnos enfróntanse a un caso práctico real no ámbito da enxeñería. Os alumnos deberán:
Identificar cales son os requisitos de deseño tanto os impostos polo "promotor" como os que impoñen as distintas normativas que afectan.
Escoller procedementos axeitados de cálculo ou deseño e aplicalos convenientemente
Plasmar a solución nun documento cun formato e según normas establecidas
|
Events academic / information |
Asistencia a xornadas técnicas e elaboración dun informe. |
Objective test |
Exame de teoría, sobre do temario exposto nas horas presenciais.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os alumnos terán que facer a exposición e defensa do seu traballo de prácticas |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A4 A5 A23 B1 C6 |
Realízase un exame de teoría, sobre o temario exposto nas horas presenciais.
|
40 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 |
Os alumnos deberán entregar un documento que recolla a solución ao caso práctico proposto polo profesor, segundo formato e normativa especificada polo profesor. O traballo poderán facelo engrupos de dous máximo
Os alumnos deberán facer unha exposición do seu traballo e defendelo fronte as preguntas que xurdan |
60 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, os estudantes han de obter a cualificación mínima de aprobado (5), para cada un dos exercicios prácticos realizados en clase, e para cada un dos traballos relacionados cos seminarios e propostos polo profesor, a realizar en horas non lectivas. A iso habemos de unir as cualificacións obtidas polo estudante no exame de Teoría no que, igualmente, é necesario obter unha cualificación mínima de aprobado (5).Soamente obterán a cualificación de Non presentado, os estudantes que non participen en ningún dos procedementos de avaliación contemplados na materia. A asistencia a clase terá un peso de un 15% na calificación da asignatura
|
Sources of information |
Basic
|
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E. (2000). CUADERNOS DE INGENIERÍA DE PROYECTOS.. VALENCIA. UNIVERSIDAD
LOZANO APOLO, G. (1994). CURSO DE PREPARACIÓN Y PRESENTACIÓN DE DOCUMENTOS, GRÁFICOS, MEMORIAS, REPRESENTACIONES TÉCNICA Y PATENTES. GIJÓN. CONSULTORÍAS TÉCNICAS DE LA CONSTRUCCIÓN
MORILLA ABAD, I. (2001). GUÍA METODOLÓGICA Y PRÁCTICA PARA LA REALIZACIÓN DE PROYECTOS. MADRI. C.O.I. de CAMINOS, CANALES Y PUERTOS
DE FUENTES RUIZ, A. (2012). MANUAL IMPRESCINDIBLE DE ARQUIMEDES. MADRID. ED ANAYA MULTIMEDIA
MERCHÁN GABALDÓN, F. (2000). MANUAL PARA LA DIRECCIÓN DE OBRAS. MADRID. DOSSAT
SEVILLA LÓPEZ, J. M. (2001). MANUAL PARA LA REDACCIÓN DE PROYECTOS DE CONSTRUCCIÓN EN LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA. MADRID. DOSSAT
(2013). Microsoft PROJECT 2013. BARCELONA. EDICIONES ENI
BRUSOLA SIMÓN, F. (1999). OFICINA TÉCNICA Y PROYECTOS. VALENCIA. S. P. de la U.P. de VALENCIA
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. DIRECCIÓN DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. INGENIERÍA DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Industrial Drawing and CAD/770G01029 | Electric and Industrial Installations/770G01032 | Electric Installations low voltage/770G02022 | Industrial installations and comercial/770G02031 | Expresión Gráfica/770G02005 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final Degree Proyect/770G02045 |
|
|