Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A13 |
Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica, campos, ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría.
|
A7 A13
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
|
B1 B2 B6
|
C4 C6
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas. |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C8
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B5 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C8
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DE UN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Momento lineal e impulso
4.3.- Conservación del momento lineal
4.4.- Colisiones
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos ríxidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDADE
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
|
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A7 B1 C4 |
0 |
7 |
7 |
Lecturas |
A7 A13 B2 C1 |
0 |
42 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
9 |
15 |
24 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A7 A13 C3 C8 |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
A7 A13 B5 B1 C6 C3 |
23 |
0 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Consulta de bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtenidos coas TICs. |
Lecturas |
Traballo personal d0/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia.
Consulta da bibliografía recomendada. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensaios no laboratorio. Ao final de cada sesión preséntase un resumo cos principais resultados para a súa evaluación polo profesor. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva escrita sobre os contidos da materia. Realizarase ao finalizar o semestre. |
Sesión maxistral |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía. |
Solución de problemas |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, planteamento e resolución usando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
Realizarase, a mediados do catrimestre, un exercicio de resposta múltiple, sobre os contidos vistos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor.
Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor.
Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
Son obrigatorias. Valorarase a comprensión do traballo de laboratorio. |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre os contidos da materia. |
70 |
Solución de problemas |
A7 A13 B5 B1 C6 C3 |
Avaliación continua mediante o seguimento do/a alumno/a nas clases ás que asiste, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia.
Avaliación do exercicio de resposta múltiple feito a mediados do catrimestre |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para que un/a alumno/a poda ser avaliado/a, débese ter en conta
que a presenza a clase é obrigatoria. Os casos excepcionais poden ser
contemplados a ser documentados. Os/as alumnos/as repetidores que faceron as practicas durante o
curso 2016/17 poden optar por repetir as prácticas de laboratorio e ser
avaliado/a de novo, ou non realizarlas e manter a puntuación do ano anterior.
As prácticas de laboratorio son obrigatorias, de xeito que un/a alumno/a que
non as realizou, non ten opción a superar a materia. Na segunda oportunidade (xullo), o sistema de avaliación é o mesmo
que para a primeira oportunidade. Os/as alumnos/as con calificacions de "non presentado"
son aqueles/as que non presentaronse a proba obxectiva. Alumnos/as co dedicación a tempo parcial: Os criterios e actividades de avaliación para a primeira
oportunidade dependerá da cantidade de dedicación a este a tempo parcial. Os/as
estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade, ...) non
efectúen a avaliación continua, a proba obxectiva escrita supón o 90% da
puntuación. O 10% restante corresponden á puntuación dos laboratorios, que son
obrigatorios. A segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios que a
primeira oportunidade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Bibliografía complementaria
|
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill /Ed. Thomson
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisíca II/770G02007 | Mecánica de Fluídos/770G02016 |
|
|