Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A12 |
Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría. |
A15 |
Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. |
A7 A12 A15
|
B1 B4
|
C1 C6 C8
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas.. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C6 C8
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
A3
|
B1 B4
|
C6 C8
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
A3 A7
|
B1 B4
|
C1
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: Termodinámica e electromagnetismo. |
A4 A7
|
B1 B4 B6
|
C1
|
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1 C3
|
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. |
A7 A12
|
B1 B4
|
C1
|
•Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C4
|
• Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais |
A7
|
B1 B4
|
C1 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Principios de la Termodinámica |
1.1.-Equilibrio termodinámico e temperatura. Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2.-Dilatación térmica
1.3.-Gases ideais. Ecuación de estado
1.4.-Gases reais. Cambios de estado. |
|
2.1.-Calor e de traballo nos procesos termodinámicos
2.2.-Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3.-Enerxía interna dun gas ideal
2.4.-Transformacións isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal |
Fundamentos de procesos y máquinas térmicas |
3.1. Reversibilidad dos procesos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía
|
Campos eléctrico y magnético |
4.1.-Carga eléctrica. Conservación da carga eléctrica
4.2.-Lei de Coulomb
4.3.-Campo eléctrico
4.4.-Lei de Gauss do campo eléctrico. Aplicacións da lei de Gauss
4.5.-Enerxía potencial eléctrica
4.6.-Potencial eléctrico |
|
5.1. Materiais dieléctricos. Polarización.
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado
|
|
6.1.-Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2.-Resistencia. Potencia eléctrica e lei de Joule
6.3.-Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4.-Análises de circuítos de corrente continua. Regulas de Kirchhoff
|
|
7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampére
7.5. Magnetismo na materia
|
Electromagnetismo |
8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción
|
Ecuacions de Maxwell |
9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A7 A12 A15 C1 C4 C6 C8 |
21 |
0 |
21 |
Problem solving |
A4 B1 B4 B6 C3 C6 |
21 |
26 |
47 |
Laboratory practice |
A3 B4 B6 C3 C6 |
9 |
15 |
24 |
Student portfolio |
A4 B2 C3 C4 |
0 |
5 |
5 |
Objective test |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
3 |
0 |
3 |
Workbook |
A3 A4 A7 A12 A15 B1 B6 C4 C6 C8 |
0 |
39 |
39 |
Document analysis |
A3 A4 A7 A12 A15 B2 B4 B6 C4 C6 C8 |
0 |
7 |
7 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Problem solving |
Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles |
Laboratory practice |
Realización de ensayos no laboratorio. |
Student portfolio |
Cuaderno de traballo do alumno |
Objective test |
Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre. |
Workbook |
Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura. |
Document analysis |
Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Exposición dos contenidos da asignatura onde se podan resolver dúbidas por parte do estudante.
Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada.
Os alumnos desenvolverán as prícticas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A3 B4 B6 C3 C6 |
Valorarase a comprensión do traballo de laboratorio. |
15 |
Problem solving |
A4 B1 B4 B6 C3 C6 |
Os alumnos desenvolverán os problemas propostos. Valorarase a comprensión que o alumno adquire da materia nas clases e tutorías. |
15 |
Objective test |
A7 A12 A15 B1 C1 C3 |
Al finalizar o cuatrimestre realizarase una proba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. |
70 |
|
Assessment comments |
La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas
individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente
las siguientes actividades: Prueba objetiva escrita 70%. Prácticas de
laboratorio 15%. Seguimiento del alumno en las clases y tutorías 15%. La realización de las
prácticas es obligatoria, no obstante, los alumnos repetidores que hayan
superado las prácticas en el curso 2016-17 podrán optar entre realizar
nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluadas, o no
realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso
anterior.
|
Sources of information |
Basic
|
M. Alonso y F. J. Finn (). Física. Addison-Wesley Iberoamericana
P. A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Univeristaria. Addison-Wesley Iberoamericana |
|
Complementary
|
V. Serrano, G. García, C. Gutiérrez . (). Electricidad y Magnetismo. Estrategias para la resolución de problemas y aplicaciones. Prentice Hall
W. E. Gettys, F.J. Keller, M.K. Skove (). Física Clásica y Moderna. . Mc. Graw-Hill
R. A. Serway y J.W.Jewett (). Física para Ciencias e Ingeniería. . Paraninfo
Félix González. (). La Física en problemas. Tébar
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Tébar |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Thermodynamics/770G01012 | Fundamentals of Electricity/770G01013 | Polymers in Electronics/770G01033 |
|
|