Identifying Data 2017/18
Subject (*) Fundamentos de Electrónica Code 770G02018
Study programme
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
hector.quintian@udc.es
Lecturers
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
hector.quintian@udc.es
Web
General description Análise de circuitos electrónicos básicos. Estudo dos diferentes compoñentes activos e pasivos usados na enxeñaría electrónica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A16 Coñecer os fundamentos da electrónica.
A25 Coñecementos sobre control de máquinas e accionamientos eléctricos e as súas aplicacións.
A29 Coñecer os sistemas eléctricos de potencia e as súas aplicacións.
A30 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. A3
A4
A16
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. A3
A4
A16
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C6
C7
C8
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. A3
A4
A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C4
C5
C6
C7
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
A continuación presentase a correspondencia entre os temas e os contidos da memoria de verificación:

Compoñentes electrónicos pasivos: Tema 1. Compoñentes pasivos e Tema 2. Filtros pasivos
Compoñentes electrónicos semiconductores e circuitos con diodos: Tema 6. Diodos
Amplificadores de pequena señal. Tema 3. Amplificador Ideal.
Amplificador Operacional. Tema 4. Amplificador Operacional Ideal.
Circuitos lineais y no lineais básicos. Tema 5. Filtros Activos, Tema 7. Transistor Bipolar (BJT) e Tema 8. Transistores de Efecto de Campo (FET).
Xeradores de sinal y multivibradores. Tema 3. Amplificador Ideal
Técnicas de análise e simulación de circuitos electrónicos analógicos. Tema 9. Análise e Simulación de Circuitos
Tema 1. Compoñentes pasivos
Tema 2. Filtros Pasivos
Tema 3. Amplificador ideal.
Tema 4. Amplificador Operacional Ideal.
Tema 5. Filtros activos
Tema 6. Diodos.
Tema 7. Transistor Bipolar (BJT).
Tema 8. Transistor de Efecto Campo (FET).
Tema 9. Análise e simulación de circuitos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B2 C2 21 21 42
Problem solving A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 11 22 33
Objective test A25 A16 B1 B4 C1 3 21 24
Laboratory practice A29 A3 B1 9 14 23
Supervised projects A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 15 25
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais desénrolanse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico como práctico.
Problem solving Durante as sesións maxistrais plantéxanse supostos prácticos pra a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno.
Objective test A proba obxectiva escrita ten como finalidade comprobar si o alumno adquiríu as competencias fixadas como objetivo desta asignatura.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Supervised projects Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Objective test
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización de traballos establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 20
Objective test A25 A16 B1 B4 C1 Examen tipo proba obxetiva
70
Laboratory practice A29 A3 B1 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 10
 
Assessment comments
<p>Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio.</p><p>No marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado.</p><p>É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar.</p><p>A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 20% indicado e un 30%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 60% e o 70% indicado.</p>

Sources of information
Basic

Floyd T.L (2000). Fundamentos de Sistemas Digitales. Prentice-Hall, 7ª Ed

Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall

Norbert R. Malik, Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall , 1998

Savant, Rodin &amp; Carpenter. Diseño Electrónico.

Pallas Areny. Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo

Recursos dispoñibles en Moodle (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)

Complementary

Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen III: Datos y comunicaciones digitales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Automatic Control Systems/770G01017

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.