Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A18 |
Coñecer os principios da teoría de máquinas e mecanismos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento da composición de movementos aplicada a sistemas mecánicos. |
A7 A18
|
B2 B4
|
|
Saber definir e identificar os parámetros do movimento dun sistema mecánico e os seus graos de libertade. |
A18
|
B1
|
|
Compresión e aplicación das forzas que se xeneran na interacción entre sólidos en sistemas mecánicos. |
A7 A18
|
B5
|
|
Compresión e aplicación a sistemas mecánicos dos centros de masas e tensor de inercia. |
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Aplicación dos teoremas vectoriales a sistemas mecánicos e interpretación dos resultados obtidos. |
A6 A7 A18
|
B1 B3 B5
|
C1
|
Aplicación das caracteristicas mecánicas de accionamientos: engranaxes e levas. |
A6 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Coñecemento de programas informáticos de modelado de sistemas mecánicos e movemento.
|
A18
|
B2
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Cinemática de Sistemas Mecánicos |
1.1. Introducción
1.2.-Definicions.
1.3.-Clasificación dos elementos das máquinas.
1.4.-Grados de libertade dun mecanismo.
1.5.- Cinemática do punto.
1.6.- Estudio de velocidades e aceleracions.
1.7.- Sintesis de mecanismos.
1.8.- Cuadrilátero articulado (Leyes de Grashof).
1.9.- Mecanismo manivela-balancín.
1.10- Guiado de sólido co cuadrilátero. |
Dinámica dos Sistemas Mecánicos. |
2.1.- Fudamentos y tipos de forzas.
2.2.- Análisis dinámico directo e inverso dos mecanismos.
|
Estudo de Levas e Engranaxes |
3.1.- Clasificación das levas e seguidores.
3.2.- Diagramas de levas.
3.3.- Deseño de levas.
3.4.- Tipos de engranaxes.
3.5.- Ley de xeral do engrane.
3.6.- Engranaxes cilindrico - rectos.
3.7.- Engranaxes cilindrico - helicoidales.
3.8.- Tres de engranaxes. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A18 B4 B5 B5 C3 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Laboratory practice |
A7 A18 B1 C3 |
9 |
9 |
18 |
Problem solving |
A5 A6 A7 A18 B2 B1 |
21 |
29.5 |
50.5 |
Objective test |
A18 A6 A7 A18 B4 B3 B4 B5 C1 |
5 |
20 |
25 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas, destacando os puntos importantes. Desenvolveranse na aula, intercalando aplicacions prácticas e teória, e emplearanse medios audiovisuais de apoio. |
Laboratory practice |
Realizaranse experiencias prácticas dos contidos da asignatura.Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semans, realizandose en semans alternativas y combinando taller e simulación por ordenador. |
Problem solving |
Realizaranse casos prácticos na aula (1,5 horas/semana).Donde se resolveran exercicios e problemas sobre contidos teóricos explicados. Propoñeranse temas de discusión e desenvolvemento de alguns dos aspectos dos temas estudiados na teoria para mellorar a compresión dos fundamentos teóricos mediante casos prácticos. |
Objective test |
Deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxetiva, deberá quitar a suas conclusions coa fin de autoevaluar o seu aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar los conocimientos teóricos adquiridos, e tutorias individuais o en grupo para o apoio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A5 A6 A7 A18 B2 B1 |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso coa finalidade de reforzar los coñecementos teóricos adquiridos.
Así como a presentación e exposición de traballos, e memorias de prácticas de taller.
A avaliación de estos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Orixinalidade.
- Presentación. |
10 |
Laboratory practice |
A7 A18 B1 C3 |
Realizar experiencias e practicas no laboratorio, o fin das mesmas o alumno entregará un traballo no que irá un informe con la memoria de las prácticas realizadas, o mínimo de asistencia a prácticas será dun 80 % das mesmas. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A18 B4 B5 B5 C3 |
Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se exporán y explicarán los contidos teóricos da asignatura. |
10 |
Objective test |
A18 A6 A7 A18 B4 B3 B4 B5 C1 |
A avaliación final da asignatura, será según se indica, tendo en conta los seguintes apartados:
1)- Proba de avaliación
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición en clase dos mesmos.
3)- Asistencia a clases e actividades.
Sendo obligatorio haber superado a "proba de obxetiva" para aprobar a asignatura, con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá en unha proba donde se comprobarán os coñecemnetos teóricos e prácticos (resolución de problemas) que o alumno adquiriu durante o curso.
O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberá obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e haber asistido o 80 % das actividades presenciales da asignatura para proceder a avaliación final do alumno.
A nota final estará composta por:
-70 % Proba de avaliación.
-20 % Aistencia, realización de prácticas de taller e entrega de traballos prácticos de taller.
-10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase. |
70 |
|
Assessment comments |
A avaliación xeral da materia, será segundo indícase, tendo en conta os seguintes apartados: 1)- Proba de avaliación 2)- Entrega de traballos prácticos e exposición en clase por grupos. 3)- Asistencia a clases e actividades. Sendo
obrigatorio o superar a "proba de obxectiva" para aprobar a materia,
cun mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba onde se
comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu
durante o curso. O resto de apartados 2) e 3), son de caracter
obrigatorio, e deberase obter unha cualificación mínima de 6 sobre 10 , e
asistir ao 80 % das actividades presenciais da materia para proceder á
avaliación final do alumno. A nota final estará composta por: -70 % Proba de avaliación. -10 % Aistencia, realización de prácticas de taller -10 % Entrega de traballos prácticos e presentación de memorias de prácticas. -10
% Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que
asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de
traballos propostos na clase.
|
Sources of information |
Basic
|
R. L. Norton (2005). Diseño de Maquinaria. 3ª ed. McGraw Hill
Arthur G. Erdman - George Sandor (1998). Diseño de Mecanismos - Análisis y Sintesis. Prentice Hall
J. C. García Prada. C. Castejón Sisamón, H. Rubio Alonso (2007). Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismo. Paraninfo (Thomson)
SHIGLEY, JOSEPH E (1998). Teória de máquinas y mecanismos. McGraw Hill |
- Diseño de Mecanismos - Análisis y Sintesis - 3ª edición - Prentice Hall, Athur G. Erdman - George Sandor 1998 - R. L. Norton. Diseño de Maquinaria. 3ª ed. McGraw Hill, 2005. - J. J. Uicker, G. R. Pennock, J. E. Shigley. Theory of Machines and Mechanisms. 3th ed. Oxford University Press, 2003. Disponible en castellano la edición anterior: J. E. Shigley, J. J. Uicker. Teoría deMáquinas y Mecanismos. McGraw Hill, 1992. - H. H. Mabie, C. F. Reinholtz. Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa, 1990. - R. Calero y J. A. Carta. Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill, 1999. - J. L. Meriam. Dinámica. Ed. Reverté. - F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill, 2007. -SHIGLEY, JOSEPH E . Teória de máquinas y mecanismos. Mexico - Mcgraw Hill, 1998 -Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos - Josep Luis Suñer Martinez (et al.) Universidad Politécnica Valencia, [2001] - Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos / J. C. García Prada. C. Castejón Sisamón, H. Rubio Alonso. Madrid : Thomson, [2007] - Apuntes asignatura "Teoría de Máquinas" -EUP Ferrol |
Complementary
|
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Chemistry/770G01004 | Engineering Drawing/770G01005 | Linear Algebra/770G01006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Manufacturing Processes/770G01015 | Strength of Materials/770G01019 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Technical Office/770G01035 | Industrial Drawing and CAD/770G01029 | Industrial Mantenience/770G01030 | Industrial Robotics/770G01041 |
|
Other comments |
Systematically
solve the problems that will be provided during the course, with the
purpose of consolidating the acquired theoretical lessons. Support studies in the recommended blibiography and class notes. Go to the tutorials to solve the various doubts that poidan xurdir during the course. Follow-up of the information on the subject in the UDC moodle e-learning platform (notes, problems, evaluations, etc.) |
|