Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A30 |
Coñecemento aplicado de electrónica de potencia. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identifica las aplicaciones y funciones de la electrónica industrial en la Ingeniería. |
A3 A4 A5 A30
|
B6
|
|
Analiza y diseña etapas electrónicas de potencia en corriente continua y alterna, así como los circuitos de control y protección de los dispositivos de potencia |
A3 A4
|
B3 B4
|
|
Calcula y diseña circuitos de control electrónico para sistemas eléctricos |
A1 A3 A4
|
|
|
Conoce los fundamentos tecnológicos, modelos y criterios de selección de los dispositivos semiconductores de potencia. |
|
B1
|
|
Maneja con soltura los equipos e instrumentos propios de un laboratorio de electrónica de potencia |
|
B5
|
|
Sabe utilizar herramientas de simulación por computador aplicadas a circuitos electrónicos de potencia. |
|
B2 B7
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 0: Electrónica de potencia. Repaso de conceptos. |
-Repaso de conceptos xerais.
-Repaso de conceptos eléctricos.
-Repaso de conceptos electrónicos. |
Bloque 1: Electrónica de potencia. Compoñentes fundamentais. |
-Diodos e Transistores de potencia.
-O tiristor e o triac. Outros elementos.
-Circuítos básicos. Proteccións.
-Novos semiconductores de potencia: IGBT, MCT... |
Bloque 2: Electrónica de potencia. Circuitos e aplicacións. |
-Rectificadores non controlados.
-Rectificadores controlados.
-Convertidores AC-AC. Interruptores estáticos.
-Convertidores DC-DC.
-Convertidores DC-AC (Investidores).
-Aplicacións principais.
-Efectos sobre a rede eléctrica. Harmónicos e factor de potencia. |
Contenidos da memoria de verificación asignados a cada bloque |
Introducción á electrónica industrial: aplicacións, funcións e dispositivos: Bloque 0
Dispositivos electrónicos de potencia: Bloque 1
Circuitos de control e protección de dispositivos: Bloque 1
Topoloxías e cálculo de convertidores: Bloque 2
Control electrónico de sistemas eléctricos: Bloque 1 y 2 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A16 A30 B1 B2 B3 B6 B7 |
21 |
32 |
53 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A6 B5 B4 C3 |
22 |
35 |
57 |
Traballos tutelados |
A30 B5 B4 |
10 |
16 |
26 |
Proba obxectiva |
A30 A16 B1 B4 B5 C6 |
5 |
7 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Serán traballos voluntarios, pero que representa o 15% da calificación total da asignatura. O que non os realice optará como máximo ó 85% da nota total nas probas obxetivas. |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se realizará tanto el la resolución de problemas como en las prácticas de laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A4 A6 B5 B4 C3 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
30 |
Proba obxectiva |
A30 A16 B1 B4 B5 C6 |
Examen tipo proba obxetiva |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar la asignatura es indispensable tener realizadas y aprobadas las Prácticas de Laboratorio. En
el marco de las "Prácticas de laboratorio" se incluirán aspectos tales
como asistencia a clase, trabajo personal, trabajos personales
propuesto, ACTITUD, etc., para ayudar a la obtención del aprobado. Es necesario superar el 50% de la puntuación en la prueba objetiva para aprobar. La
calificación correspondiente a "Prácticas de laboratorio" podrá
fluctuar entre el 30% indicado y un 40%, en consecuencia la "Prueba
objetiva" puede variar entre un 60% y el 70% indicado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Juan D. Aguilar Peña (2005). Electrónica de Potencia. Universidad de Jaen
Daniel W Hart (2005). Electrónica de Potencia. Pearson Prentice Hall
Muhammad H. Rashid (2005). Electrónica de Potencia, circuitos, dispositivos y aplicaciones. Pearson Prentice Hall. Ca |
|
Bibliografía complementaria
|
Barrado Bautista, Andrés (2007). Problemas de electrónica de potencia. Prentice Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|