Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A25 |
Coñecementos sobre control de máquinas e accionamientos eléctricos e as súas aplicacións. |
A30 |
Coñecemento aplicado de electrónica de potencia. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a lexislación española e europea en temas de CEM. |
A1 A4 A5
|
|
|
Coñecer as fontes e os problemas causados pola Radiaccion EM na Industria. |
A25 A30
|
B3
|
C3
|
Ser capaz de diferenciar os distintos tipos e medios de emisión. |
A3 A5 A30
|
B1 B2
|
C3
|
Entender e ser capaz de aplicar solucións os problemas de CEM. |
A1 A3 A4 A25 A30
|
B4 B5 B6
|
|
Ser capaz de manexar a principal instrumentación necesaria no campo da CEM. |
A25 A30
|
B1 B2 B5
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución e conceptos básicos |
O Campo EM. O Espectro EM. Orixe das emisións EM. Tipos de radiacción EM. (natural,artificial, baixa e alta frecuencia). Concepto de Perturbación, Interferencia e Compatibilidade EM. |
Fontes basicas de perturbacións electromagnéticas na industria I |
Resposta en frecuencia de condutores, inductancias e capacidades:Harmónicos, Transitorios
Descargas electrostáticas
Perturbacións da rede pública de BT |
Fontes básicas de perturbacións electromagnéticas na industria II |
Conmutación de cargas inductivas por contactos secos e semiconductores
Motores eléctricos.
Iluminación fluorescente.
Soldadura electrica.
Distribución espectral das perturbacións. |
Modos de transmisión das perturbacións EM |
Acoplamentos: Xeneralidades.
Acoplamentos por condución e radiación.
Desacoplamiento das perturbacións. |
Métodos para mitigar as perturbacións EM. |
Calidade da Alimentacion. Terras, Masas, Rede de masas. Blindaxe de Cables. Bandexas cables. Armarios. Filtros. Limitadores. Ferritas. |
Normas e probas de CEM |
Organismos de normalización. Publicacións CISPR Publicacións CENELEC. Probas de CEM |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A4 A5 |
1 |
3 |
4 |
Sesión maxistral |
A3 A25 A30 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Solución de problemas |
A3 B1 B4 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 B1 B2 C3 |
7 |
56 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
5.5 |
0 |
5.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Introdución onde os alumnos deben de ser capaces de detectar, o obxecto, estado da arte e tecnologias empregadas nesta disciplina. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia na aula, empregado sistemas mutimedia. |
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio o alumno debe realizar as medicións nos circuítos propostos. |
Solución de problemas |
No laboratorio o alumno deberá achegar solucións aos problemas detectados nas prácticas anteriores. |
Traballos tutelados |
O alumno realizará traballos individuais ou en grupo, que serán terán que defenderse oralmente de forma individual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a súa realización é importante consultar co profesor periodicamente para que os traballos axústense aos obxectivos e á calidade requirida. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través as tutorías, e nalgún caso por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 |
De obligada asistencia. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 B1 B2 C3 |
Poderá realizarse de forma individual ou en grupo. Débense defender oralmente de forma individual. |
40 |
Solución de problemas |
A3 B1 B4 |
Unha vez resoltas no laboratorio se debe entregar un informe por escrito ao profesor. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para obter a nota media que permita aprobar a materia é necesario que en todas as probas se obtenta un mínimo do 40% da nota máxima. Para evaluar a solución de problemas e os traballos tutelados, poderase exixir o paso dunha proba escrita.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ott, Henry W. (2009). Electromagnetic compatibility engineering . John Wiley
Schneider Eléctrica (2000). Manual didactico de compatibilidad electromagnética. Schneider Eléctrica |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrónica de Potencia/770G02029 | Física I/770G02003 | Fisíca II/770G02007 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|