Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos sobre magnitudes físicas, unidades, principios fundamentais da Física, etc..
|
A1 A5 A8
|
B3 B5 B6
|
C3 C6
|
Adquirir metodoloxías para a resolución de problemas |
A1 A4 A5 A7
|
B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11
|
C4 C6
|
Familiarizarse co manexo do instrumental de laboratorio |
A1 A4 A5 A8
|
B3 B4 B5 B9 B10 B11
|
C1 C3
|
En xeral, adquirir coñecementos básicos de dinámica, estática, electromagnetismo e ondas, necesarios para o desenrolo posterior das materias dos cursos seguintes |
A1 A2 A3 A8 A10
|
B3 B10
|
C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: MECÁNICA DE FLUÍDOS |
1.1. ESTÁTICA DE FLUÍDOS: HIDROESTÁTICA
1.2. DINÁMICA DE FLUÍDOS: HIDRODINÁMICA
|
BLOQUE 2: CALOR E TERMODINÁMICA |
2.1. TEMPERATURA E GASES
2.2. PRIMEIRO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.3. SEGUNDO PRINCIPIO DA TERMODINÁMICA
2.4. TRANSFERENCIA DE CALOR
|
BLOQUE 3: CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA E CORRENTE ALTERNA |
3.1. CIRCUÍTOS DE CORRENTE CONTINUA
3.2. CIRCUÍTOS DE CORRENTE ALTERNA |
BLOQUE 4: MOVEMENTO ONDULATORIO. ACÚSTICA. ÓPTICA |
4.1. MOVEMENTO ONDULATORIO
4.2. ACÚSTICA
4.3. ÓPTICA
|
BLOQUE 5: INTRODUCCIÓN Á FÍSICA DOS POLÍMEROS |
5.1. INTRODUCCIÓN AOS MATERIAIS POLIMÉRICOS
5.2. TERMOPLÁSTICOS
5.3. TERMOESTABLES
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 |
6 |
19 |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A8 B3 B5 B6 B10 B11 C1 C3 |
5 |
13 |
18 |
Sesión maxistral |
A2 A10 A8 B2 B3 B9 C7 C8 |
21 |
54 |
75 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C1 C3 C6 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
O alumno terá que aprender e desenvolver os experimentos no laboratorio relacionados cos diferentes bloques temáticos da asignatura. A duración de cada unha destas prácticas e de 1,5h de clase. Os grupos serán reducidos, de aproximadamente 20 alumnos por clase.
Os alumnos traballarán en grupos pequenos (dous ou tres alumnos por equipo). Ó final de cada sesión cada equipo entregará unha memoria co resumo dos datos obtidos. Esta memoria e a que se utilizará para avaliar o traballo do alumno no laboratorio e formará parte da avaliación contínua do mesmo. |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba final onde se avaliarán os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrales realizarasen na aula, mediante clases na pizarra ou medios audiovisuais (transparencias, presentación en power point, vídeos). A duración destas clases será de 1,5 horas semanais e o grupo de alumnos será un grupo grande con todos os alumnos matriculados.
Os alumnos tomarán apuntes dos conceptos fundamentais explicados na aula para despois ampliar os conceptos consultando a bibliografia aconsellada.
|
Solución de problemas |
Despois de cada tema proporanse una colección de problemas tipo. As clases de solución de problemas serán de 1,5 horas semanales en grupos reducidos de aproximadamente 20 alumnos. Parte deses problemas resolvernase na pizarra (os problemas tipo) e outros deixaranse coma traballo individual. Como parte da avaliación continua plantexaranse aos alumnos durante o curso varios test relacionados con cada un dos bloques temáticos que serán avaliados polo profesor. O alumno terá que preparar tamén un traballo acerca dos contidos: Movemento Ondulatorio, Acústica e Óptica, para expoñer logo na clase. Estes traballos realizaránse en grupos reducidos e tamén computarán na evaluación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, o alumno consultará as dúbidas que se lle plantexen no laboratorio. O profesor ademais interrogará sobre cuestións basicas relacionadas con cada unha das prácticas relacionandoas cos conceptos previamente adquiridos nas sesións maxistrales.
Haberá clases adicadas a resolución de problemas, nelas o profesor potenciará a participación do alumnado e solventará as dúbidas que se presenten. Ademáis plantexaranse certos problemas tipo para que o alumno desenrole nun periodo de tempo prefixado. Tamén se expoñeran os traballos feitos polos alumnos en grupos reducidos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 |
Avaliarase a asistencia as sesións de laboratorio, o interese e o traballo desenvolvido no laboratorio e a memoria entregada despois de cada sesión.
Ademais a asistencia as practicas e obligatoria e condición necesaria para aprobala asignatura. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A8 B3 B5 B6 B10 B11 C1 C3 |
Tratarase dun exame no que o alumno tera que resolver 4 ou 5 exercicios relacionados coa materia a avaliar.
A proba puntuará un máximo de 6 puntos, necesitase acadar un mínimo de puntuación dun 4 (sobre 10) nesta proba para poder sumar o resto das notas de evaluación continua (problemas e prácticas). |
60 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B11 C1 C3 C6 |
Avaliaranse os test plantexados para que os alumnos resolvan de forma autónoma.
Tamén poderanse propoñer actividades en grupo para realizar na aula, para a resolución de problemas ou a preparación de traballos.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
-Os alumnos repetidores que realizasen as prácticas de laboratorio no curso 2016/17, poderán optar en realizalas novamente, ou non realizalas , solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior . - A asistencia ás clases de docencia expositiva e interactiva son obrigatorias. Os alumnos que acumulen máis do 20% de faltas a clase sin xustificar, serán inmediatamente excluidos do procedemento de evaluación continua e a súa nota final dependerá única e exclusivamente da nota da proba obxetiva, é dicir a proba será puntuada sobre 90, sendo o 10% restante o correspondente ás prácticas de laboratorio. - Na oportunidade de xullo seguirase a mesma norma que para a oportunidade de xaneiro. - Os alumnos con calificación de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva. - Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a tempo parcial e
despensa academica de exencion de asistencia a avaliacion consistira en
realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 50 mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 50. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
FISICA GENERAL
- M. Alonso y E.J. Finn "Física" Ed. Addison - Wesley Iberoamericano - W. Bauer y G. Westfall "Física para ingeniería y ciencias" Ed. Mc Graw-Hill -F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria” (2 Vol.) Ed. Addison-Wesley Iberoamericana -P.A. Tippler y G. Mosca "Física para la ciencia y la ingeniería" Ed. Reverté PROBLEMAS - L. Abad, L.Mª Iglesias "Problemas Resueltos de Física General" Ed. Técnicas y Científicas Bellisco - F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Electromagnetismo, Ondas)" Ed. Tebar Flores - Burbano de Ercilla, Burbano García, G. Muñóz "Problemas de Física" Ed. Tebar - J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores - Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física" Ed. Univ. de Las Palmas |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003 | Matemáticas I/771G01005 | Matemáticas II/771G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011 |
|
|