Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Unha vez completado o curso o alumno será capaz de analizar e comprender o funcionamento de calquer mecanismo simple de propósito xeral, así como especifica-las necesidades e requerimentos constructivos básicos que ha de satisfacer un mecanismo.
De un modo complementario, o alumno desenvolverá as súas habilidades de trabajo en equipo, búsqueda de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análisis crítico, entre outros. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A10
|
B1 B2 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C3 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Unidade Didáctica 1: Introducción. Análise Topolóxica de Mecanismos |
1.1. Introducción.
1.2. Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade, cadea cinemática, movilidade, inversions.
1.3. Clasificación de elementos e pares.
1.4. Grao de liberdade dun mecanismo: Criterio de Grübler. |
Unidade Didáctica 2: Análise Cinemática de Mecanismos |
2.1. Cinemática do punto: posición, velocidade e aceleración.
2.2. Campo de velocidades e aceleracións do sólido indeformable. Parametrización do movemento.
2.3. Movemento de arrastre e relativo.
2.4. Particularización ó movemento plano. Método gráfico. |
Unidade Didáctica 3: Síntesis Cinemática de Mecanismos
|
3.1. Definicións: concepto de síntesis, clases de síntesis.
3.2. Síntesis do mecanismo biela – manivela.
3.3. O cuadrilátero articulado: Leis de Grashof.
3.4. Síntesis do mecanismo biela – balancín.
3.5. Xeración de función co cuadrilátero articulado.
3.6. Guiado de sólido co cuadrilátero articulado.
3.7. Xeración de traxectoria co cuadrilátero articulado.
3.8. Defeitos cinemáticos.
|
Unidade Didáctica 4: Análise Dinámica de Mecanismos |
4.1. Fundamentos. Forzas Notables. Teoremas.
4.2. Análise dinámica directa de mecanismos.
4.3. Análise dinámica inversa de mecanismos.
|
Unidade Didáctica 5: Mecanismos de Contacto Directo. Levas |
5.1. Clasificación de levas e seguidores. Nomenclatura.
5.2. Diagrama de desprazamento.
5.3. Deseño de levas.
5.4. Limitacións das levas.
|
Unidade Didáctica 6: Engranes
|
6.1. Introducción. Tipos de engranaxes.
6.2. Ley xeral de engrane. Perfil de evolvente.
6.3. Engranaxes cilíndrico – rectos. Normalización. Correccións.
6.4. Engranaxes cilíndrico – helicoidais.
6.5. Esfozos en engranaxes. Cálculo.
6.6. Trens de engranaxes. Trens Simples. Trens Epicicloidales.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A3 B12 C7 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A10 A6 |
24 |
35 |
59 |
Problem solving |
A4 A7 B5 |
19 |
31 |
50 |
Supervised projects |
A1 A4 A5 B1 B2 B7 B9 B10 C3 C6 |
1.5 |
15 |
16.5 |
Objective test |
B5 B6 B11 |
3 |
19 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación da Materia. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases teóricas nas que se abordarán os contidos da asignatura. |
Problem solving |
Resolverase en clase unha colección de exercicios de exámenes de anos anteriores representativos dos contidos tratados nas clases teóricas. |
Supervised projects |
Os alumnos deberán preparar e expoñer en público un traballo de curso sobre calquer aplicación práctica dos contidos da asignatura. Tendo en conta que entre os obxetivos do curso está promove-lo traballo en equipo, necesariamente os trabajos serán realizados en grupos de duos ou tres alumnos como máximo. |
Objective test |
Ademais do traballo de curso, os alumnos deberán realizar un examen final sobre os contidos da asignatura, constando de unha serie de cuestions teórico – prácticas, ademáis de dous ou tres problemas de aplicación, con unha duración total aproximada de dúas horas e media. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
Para a consulta de calquer aspecto que os alumnos consideren oportuno os alumnos terán a disposición as seis horas semanais que o profesor dedica con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A10 A6 |
Nas clases maxistrais analizaránse os contidos teóricos básicos da asignatura. |
3 |
Problem solving |
A4 A7 B5 |
Resolveráse unha colección de problemas tipo analizando os aspectos mais relevantes da asignatura. |
2 |
Supervised projects |
A1 A4 A5 B1 B2 B7 B9 B10 C3 C6 |
Os alumnos deberán preparar e expoñer en público un traballo de curso sobre calquer aplicación práctica dos contidos da asignatura. Tendo en consideración que entre os obxetivos do curso está promove-lo traballo en equipo, necesariamente os trabajos serán realizados en grupos de dous ou tres alumnos como máximo. |
25 |
Objective test |
B5 B6 B11 |
Os alumnos deberán realizar na data programada polo Centro un examen final sobre os contidos da asignatura, constando dunha serie de cuestións teórico – prácticas, ademáis de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media. |
70 |
|
Assessment comments |
Notas - Valores en %. A asistencia e participación en clase valorase de forma conxunta (teoría + problemas), cunha puntuación máxima do 5%.
Para superar a asignatura, o alumno deberá alcanzar unha puntuación total superior a cinco puntos (50%), como suma de tódolos conceptos, sin que se teña establecido unha puntuación mínima necesaria en ningún dos conceptos.
Aqueles alumnos que conten con dispensa académica que os exima da asistencia a clase, deberán comunicalo ó profesor a principio de curso e para supera-la materia, ademáis de presentar o traballo tutelado nos días especificados, deberán realizar unha proba obxetiva específica na data establecida polo Centro, proba que terá unha ponderación do 75% e o traballo o 25% restante.
|
Sources of information |
Basic
|
R. L. Norton (2005). Diseño de Maquinaria. McGraw Hill
R. Calero y J. A. Carta (1999). Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill
H. H. Mabie, C. F. Reinholtz (1990). Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa
J. A. Pérez (). Moodle de la Asignatura. UDC
C. Castejón, J. C. García, H. Rubio (2014). Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos. Paraninfo
A. Avello (2014). Teoría de Máquinas. Tecnun. Universidad de Navarra
J. E. Shigley, J. J. Uicker (1999). Teoría de Máquinas y Mecanismos. McGraw Hill |
|
Complementary
|
J. L. Meriam (). Dinámica. Reverté
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Tal e como está deseñado o programa da asignatura non se precisa ningún coñecemento previo específico sobre os temas tratados, ainda que se considera de utilidade os coñecementos básicos de cinemática e dinámica do punto, así como de cálculo diferencial e integral, adquiridos durante o primeiro curso da titulación. |
|