Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Conocimiento de las técnicas de estudio empleadas en un laboratorio de Biología.
- Elección de las técnicas más apropiados para abordar el estudio de un determinado problema práctico
|
A20 A22 A23
|
B3 B4 B5 B7
|
|
- Conocer los mecanismos asociados a la dinámica de los procesos celulares. |
A13 A16
|
B1
|
C6
|
- Conocer y estudiar la composición y estructura celular y su relación e implicación en el metabolismo.
|
A12 A13
|
|
C1
|
- Conocer y comprender los procesos biológicos y las relaciones entre el medio y los seres vivos. |
A12 A15 A27
|
B6
|
|
- Comprender los fundamentos y la importancia de la Biotecnología en el contexto social y científico actual. |
A1 A24 A25
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: INTRODUCCIÓN
Tema 1. Introducción.
BLOQUE II: BIOLOGÍA CELULAR
Tema 2. La composición molecular de la célula.
Temas 3. Membrana y superficie celular.
Tema 4. El citoplasma.
Tema 5. El núcleo y la expresión génica.
Tema 6. Regulación celular.
BLOQUE III: GENÉTICA EVOLUTIVA
Tema 7. Conceptos de genética.
Tema 8. Evolución.
BLOQUE IV: ADN RECOMBINANTE Y BIOTECNOLOGÍA
Tema 9. Tecnología del ADN recombinante.
Tema 10. Biotecnología.
BLOQUE V: ECOLOGÍA
Tema 11. Introducción a la Ecología.
GROUP I: INTRODUCTION
1. Introduction
GROUP II: CELLULAR BIOLOGY
2. Cell´s molecular composition
3. Cellular surface and membrane
4. The cytoplasm
5. Genetic expression and nucleus
6. Cell´s regulation
GROUP III: EVOLUTION GENETIC
7. Genetic´s concepts
8. Evolution
GROUP IV: DNA RECOMBINANT AND BIOTECHNOLOGY
9. DNA recombinant technology
10. Biotechnology
GROUP V: ECOLOGY
11. Introduction to ecology
|
Tema 1. Introducción histórica a la Biología. Niveles de organización y diversidad de los seres vivos. Origen de la vida. Sistemas acelulares.
Tema2. Carbohidratos. Lípidos. Ácidos nucleicos. Proteínas: catálisis enzimática.
Tema 3: Estructura y dinámica de las membranas. Diversidad funcional de las proteínas de membrana. Transporte y fisiología de las membranas. Matriz extracelular.
Tema 4. Estructura y funciones metabólicas del citosol. Citoesqueleto. Digestión celular. Metabolismo energético. Fotosíntesis.
Tema 5. Organización de genomas celulares. Cromatina y cromosomas. Replicación y reparación del ADN. Transcripción. Regulación de la expresión génica.
Tema 6. Ciclo celular. División celular. Meiosis. Muerte celular. Diferenciación celular.
Tema 7. El gen como unidad de herencia. Base cromosómica de la herencia. Cambios en el material hereditario.
Tema8. La teoría evolutiva. Cambio evolutivo. Adaptaciones.
Tema 9. Herramientas y técnicas de ingeniería genética. Manipulación de ADN.
Tema 10. Procesos biotecnológicos industriales y sus productos.
Tema 11. Ecosistema y distribución. Ciclo de la materia. Flujo de energía.
Lesson 1. Introduction to Biology´s history. .
Lesson 2. Carbohydrates. Lípids. Nucleic Acids. Proteins
Lesson 3: Structure of membranes. Functional diversity of membranes´proteins. Transport in membranes. Extracellular surface.
Lesson 4. Structure and metabolic functions of cytosol.
Lesson 5. Cellular genomic organization. Cromatin and cromosomes. DNA Replication . Transcription. genic expression regulation.
Lesson 6. Cellular cycle. mytosis. Meiosis. Cellular death. Cellular differentiation.
Lesson 7. The gen.
Lesson 8. Evolution theory.
Lesson 9. Genetic enginnering.
Tema 10. Biotecnology process.
Tema 11. Enviroment and distribution.
|
LECCIONES PRÁCTICAS (prácticas de laboratorio):
|
- Manejo y uso del microscopio óptico compuesto.
- Observación y estudio de bacterias.
- Observación y estudio de células animales y vegetales.
- Observación y estudio de plastos (cloroplastos, cromoplastos y amiloplastos).
- Estudio de los procesos osmóticos.
- Estudio de la división celular: mitosis.
- Extracción de ADN.
- Reconocimiento de carbohidratos, lípidos, proteínas y enzimas.
- Use of microscopy.
- Observation and study of bacteria.
- Observation and stydy of animal and vegetables cells.
- Observation and study of plast (cloroplasts, cromoplasts y amiloplasts).
- Osmotic process study.
- Mitosis study.
- Dna extraction.
- Carbohydrates, lipids and proteins study.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A13 A16 A20 A22 A24 C6 C1 |
5.5 |
0 |
5.5 |
Discusión dirixida |
A25 B7 B6 C1 |
9 |
9 |
18 |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A23 B5 B3 |
15 |
16.5 |
31.5 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A25 A27 B1 B4 |
27 |
67.5 |
94.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Durante o curso, realizaranse dous controis sobre os contidos teóricos do tema, con cuestións de múltiple elección e preguntas curtas e exercicios realizarase durante o curso.
O exame final consistirá dunha expresión escrita ensinado na parte práctica do curso con preguntas sobre os procesos e reaccións efectuadas no contido prácticas e identificación de estruturas en imaxes de proba. Ademais, o exame final teórico estará composto por cuestións de múltiple opción, preguntas curtas, definicións e exercicios. |
Discusión dirixida |
En pequenos grupos (10 estudantes) relacionados cos contidos suxeitos son tratados. Ademais, exercicios de exame de tipo e problemas que servirán visión xeral dos conceptos explicados nas conferencias celebrarase. cuestións, presentarase o tema de discusións lideradas polo profesor, para a realización de debates entre os estudantes sobre aspectos metodolóxicos e teóricos relacionados co tema |
Prácticas de laboratorio |
Abordaránse algúns aspectos teóricos de aparellos e metodoloxías experimentais e habilidades manuais propias técnicas químico-biolóxicos simples son adquiridos ser abordadas. |
Sesión maxistral |
Sesións de 50 minutos sobre algúns dos contidos do programa. Para a completa utilización destes, recoméndase que o alumno teña lido anteriormente e por conta propia, os aspectos fundamentais destas cuestións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O alumno é libre de consultar todas as súas dúbidas durante as sesións teóricas (maxistrais, grupos reducidos) ou prácticas. Así mesmo contará coa posibilidade de resolver calquera dúbida relacionada coa materia asistindo ás titorías individualizadas no horario reservado para iso (ver horario en http://ciencias.udc.es/grao-en-bioloxia).
No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, éste poderá empregar as mismas canles ou poderá prantexar as súas dúbidas a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A13 A16 A20 A22 A24 C6 C1 |
Haberá dous controis teóricos e controis obrigatorios ao longo do curso e un exame final (o termo) dos contidos teóricos do tema con cuestións de múltiple opción, preguntas curtas e exercicios. Tales controis serán responsables de 30% da nota teoría.
O exame final consistirá por cuestións de múltiple opción, preguntas curtas e exercicios. Este exame final representará o 70% da nota teoría |
80 |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A23 B5 B3 |
Realizarase un exame escrito (obrigatorio) sobre os contidos prácticos do tema será realizada, esta composta por preguntas e imaxes para identificar curtos. Esta proba representa os restantes 20% do total. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A presenza nas clases prácticas é condición indispensable para ser avaliado. Para pasar a materia é necesario obter unha puntuación de 5 a 10 na teórica, así como parte práctica. Primeira oportunidade (xaneiro): O cálculo da clasificación da parte teórica (xaneiro) está constituído pola suma dos controis durante o curso de informática a 30%, máis o exame final de computación de 70%, e será requisito indispensable para obter unha puntuación mínima de 5 out of 10 para que poida facer a metade da clasificación xeral da práctica. A clasificación da parte práctica será obtida directamente desde o exame final práctico, e será requisito indispensable para obter unha puntuación mínima de 5 out of 10 para que poida facer a metade da clasificación xeral da parte teórica. Tamén os honores, de ser o caso, e de preferencia concedida na primeira das oportunidades concedidas (finais do primeiro semestre.) Non debe ser considerado sometido ao alumno que non realice ningunha das actividades propostas para o tema, como probas mesturados durante o semestre, así como probas evaliables a primeira oportunidade. O cálculo final dunha clasificación global de consistir da suma da clasificación xeral teórica (80%), grao máis práctico (20%) e debe ser obtida unha puntuación mínima de 5 para fóra de 10 en cada unha das partes (teoría e práctica ), de xeito que pode realizar engadido. Second Chance (xullo): Os alumnos serán avaliados únicamente na nota teórico ou práctico obtido nesta segunda oportunidade, constituíndo o 80% da parte teórica e 20% práctica. Nesta última oportunidade (chamada finais de xullo) será / n recuperar / s peza / s (teóricos ou prácticos) / insuperables s, na primeira oportunidade (xaneiro). No rating presentada debe ser obtido por nin sequera ter a oportunidade de presentar propostas para as actividades suxeitas durante o semestre. A materia en suspensión (o ano lectivo anterior) implica a execución e superar todos e cada unha das actividades listadas nesta guía pedagóxico tanto o teórico eo práctico. Para os alumnos cuxa Reixa Point Average (teoría e práctica) superior a 5, pero en calquera dos apartados anteriores non debe acadar a puntuación mínima de 5 puntos, eles serán calificados con 4.9.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
- Curtis, H; Barnes, N.S; Schnek, A; Flores, G. "Biología". Ed. Panamericana (2006).
Alberts, B y col. "Introducción a la Biología Celular". Ed. Omega (1999).
Paniagua, R.; Nistal, M.; Sesma P.; Álvarez-Uria, M.; Anadón R.; Fraile, B.; Sáez, F.J. "Citología e Histología Vegetal y Animal". Ed. Interamericana McGraw-Hill (2007).
Smith, T.M.; Smith, R.L. "Ecología". Ed. Pearson (2007). Libro. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
El aprendizaje comprenderá: la incorporación de conceptos fundamentales sobre la materia, la familiarización con el trabajo en el laboratorio, la elaboración de memorias sencillas de prácticas y la búsqueda de información.
Se recomienda: leer o trabajar sobre el tema de las lecciones magistrales con anterioridad, tomar las notas pertinentes durante las clases teóricas y prácticas. |
|