Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a problemática específica das empresas familiares e incidir nos aspectos críticos da dirección e xestión de este tipo de organizacions. |
AP14 AP21 AP22 AP23 AP24 AP25
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP14 BP15
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Características das empresas familiares.
Bloque 2. Gobierno da empresa familiar.
Bloque 3. Evolución e continuidad. |
1.1. Introducción: Principales características e problemas
1.2. O sistema de la empresa familiar
1.3. Conflictos: origen e posibles soluciones
1.4. Relaciones, cultura e valores.
2.1. Órganos de goberno da familia e da empresa
2.2. O protocolo familiar.
3.1. Evolución e crecimiento.
3.2. Sucesión e continuidad. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
10 |
20 |
30 |
Solución de problemas |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
4 |
12 |
16 |
Presentación oral |
C1 C2 C5 C6 C7 C10 C11 |
2 |
4 |
6 |
Discusión dirixida |
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
4 |
12 |
16 |
Análise de fontes documentais |
C1 C2 C5 C6 C7 C11 |
0.5 |
1.5 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Os grupos de traballos asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contenidos desta materia.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudo vinculados coa empresa familiar, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto.
|
Solución de problemas |
Nos casos de estudio, que se propoñan na materia, os alumnos deberán desenrolar habilidades para identificar os problemas que xurdan no ámbito da empresa familiar e resolvelos de forma eficiente e rigorosa. |
Presentación oral |
Os alumnos de forma individual ou en grupo, deberán defender diante do profesor e doutros estudantes, os avances efectuados nos seus traballos, así como a validez das decisión adoptadas dentro dos problemas que se identifiquen. |
Discusión dirixida |
Considte nun intercambio de ideas e opinións entre os integrantes de cada un dos grupos e os responsables dos casos de empresa, acerca dun tema específico, relacionado co caso. Debateranse problemas e situación relativas á toma de decisión no ámbito da empresa familiar. |
Análise de fontes documentais |
O estudante deberá de identificar e consultar as fontes documentales necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. O profesor deberá actuar orientando dito análisis documental. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O profesor ademáis de atender ás cuestiones expostas polos estudantes en cada una das clases, atenderaos de forma máis ampla e personalizada nas sesións de titorías.
Nos horarios de titorías o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan, tanto no desenrolo dos casos de estudo, como para a preparación do proxecto.
Alunos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a misma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A14 A21 A22 A23 A24 A25 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
70 |
Solución de problemas |
A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C7 C8 |
Valorarase a capacidade do alumno para aplicar a solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Tanto o estudo de casos como a solución de problemas exixe para sua realización a aplicación adecuada das metodoloxías impartidas, a presentación oral dos resultados do análisis, a capacidade de discutir e defender os criterios que sustentan o análisis e a búsqueda, filtrado, selección e consulta de fuentes de documentación que apoyen o análisis. Todos estos aspectos figuran de forma explícita nas metodologías del curso.
Avaliación segunda oportunidade: o sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidade.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais Terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona, J. (ed) (2011). Empresa Familiar: aspectos jurídicos y económicos. Deusto
Rojo, A., Diéguez, J., López, P. (2011). Importancia del concepto de Emprea Familiar en investigació: utilización de la base de datos SABI para su clasificación. Revista de Empresa Familirar1(1)
GalveC. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
A maiores da Bibliografía relacionada, dado que o análise e búsqueda de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvoltas durante o curso, será o propio alumno (orientado polo profesor) quén en función dos problemas que teña que abordar buscarálas referencias documentales mais apropiadas. A lo longo do curso, recomendarase material adicional correspondente aos contidos impartidos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|