Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o concepto de inflación, as súas causas e os seus custos, e a súa relación co nivel de desemprego. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A11
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C6
|
Analizar a relación entre tipos de interese reais, tipos de interese nominais, e a inflación. |
A2 A3 A7 A10 A11
|
B1 B2 B3 B6 B8
|
C1 C3 C4
|
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9
|
B1 B2 B3 B7 B8
|
C1 C2
|
Entender as relacións entre variables macroeconómicas e identificar a influencia das expectativas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Analizar a interrelación entre mercado de bens e mercado de diñeiro nunha economía aberta. |
A2 A3 A8
|
B1 B2 B7
|
C1 C2
|
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e da inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre eles. |
A1 A2 A3 A5 A8 A11
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Entender e discutir o papel das políticas de estabilización. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8
|
C1
|
Entender e discutir os problemas de débeda pública e dos déficit orzamentarios. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8
|
C1
|
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica |
A3 A4 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A inflación. |
1.1 A teoría cuantitativa do diñeiro e a dicotomía clásica.
1.2 A inflación e os tipos de interese.
1.3 Os custos da inflación.
1.4 A relación entre inflación e desemprego. |
2. Economías abertas e comercio internacional. |
2.1 Fluxos internacionais de capitais e de bens.
2.2 O aforro e o investimento nunha economía aberta.
2.3 Tipos de cambio.
|
3. Expectativas e demanda agregada. |
3.1 Modelo IS-LM con expectativas.
3.2 Reconsideración da economía aberta: modelo de Mundell-Fleming.
3.3 Sistemas de tipo de cambio.
3.4 Diferenza entre tipos de interese entre países.
3.5 Extensións do modelo de Mundell-Fleming. |
4. Modelo dinámico de oferta e demanda agregadas. |
4.1 Elementos e desenvolvemento do modelo.
4.2 Resolución do modelo e aplicacións. |
5. Debates de política macroeconómica. |
5.1 Perspectivas sobre a política de estabilización.
5.2 Débeda pública e déficit orzamentario. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
30 |
60 |
90 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
2 |
20 |
22 |
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
1 |
5 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 |
17 |
0 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Na aula propóñense problemas que teñen estreita relación con cada un dos temas que se explican nas sesións maxistrais, e que contribúen á súa comprensión. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva está deseñada para avaliar os coñecementos alcanzados polo alumno na preparación da materia. O obxectivo fundamental da proba é o de avaliar a capacidade de razoamento nos temas propios de Macroeconomía e a capacidade para entender e actuar ante as cuestións expostas. Os coñecementos teóricos e os desenvolvementos matemáticos e gráficos serán avaliados de maneira adecuada, mediante preguntas abertas. A proba inclúe, ademais, un test a respostas múltiples de coñecementos mínimos da materia. |
Proba de resposta breve |
Durante o curso realizaranse probas de respostas breves relacionadas cos temas de estudo para avaliar de forma continua a aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais, ademais de clases prácticas. A asistencia considérase de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumno levará a cabo no despacho da titoría e nas propias aulas. Neste sentido, a atención personalizada débese entender como un labor continuo. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría en grupos reducidos a razón de 4 horas por cada grupo de 15 alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
As probas de respostas breves realizaranse ao finalizar os temas 1, 2, 3 e 4, e están deseñadas para comprobar a aprendizaxe continua ao longo do curso. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
A proba final da materia inclúe un test de coñecementos mínimos de Macroeconomía, preguntas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
O profesor propoñerá aos alumnos actividades que se deben desenvolver ao longo do curso (problem sets). Utilizaranse aquelas actividades, como solución de problemas, exposición de resultados, realización de exercicios sobre os contidos, que estime máis adecuados para o seguimento do curso. Valorarase a resolución e a exposición dos problemas na clase, de forma individual ou en conxunto e tamén as solucións dadas aos exercicios propostos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
1. Requisitos para aprobar a materia. É necesario alcanzar unha nota final de, polo menos, 5 puntos sobre 10 para poder conseguir unha cualificación de "aprobado". Ademais, é necesario contestar de forma correcta a 15 preguntas sobre 20 no test de coñecementos mínimos de Macroeconomía. Unha puntuación inferior no test de coñecementos mínimos implica a cualificación final de "suspenso". 2. Sobre a cualificación de "non presentado". Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 3. Sobre as condicións da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 4. Sobre a avaliación en segunda oportunidade e na oportunidade adiantada. Os criterios de avaliación establecidos nesta guía son de aplicación a todas as oportunidades. Na segunda oportunidade e na oportunidade adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (solución de problemas e probas de resposta breve) mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final. Tempo parcial: Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial, seguirán o mesmo sistema de avaliación que os que están a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Charles I. Jones (2009). Macroeconomía. Barcelona: Antoni Bosh
Olivier Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
N. Gregory Mankiw (2014). Macroeconomía (8.ª edición). Barcelona: Antony Bosh |
|
Bibliografía complementaria
|
L.-P. Rochon y S. Rossi (2016). An introduction to Macroeconomics: a heterodox approach to economic analysis. UK: Edward Elgar Publishing Limited
Ben Fine y Ourania Dimakou (2016). Macroeconomics: A critical companion. London, UK: Pluto Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Macreoeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028 |
|
Observacións |
Recoméndase un alto grao de participación nas clases. Resolver as dúbidas que xurdan nas explicacións do profesor e/ou no estudo persoal, recorrendo se fose necesario á atención personalizada |
|