Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8
|
|
C4 C6 C8
|
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A10 A11 A12
|
B1 B9
|
C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira parte: Políticas económicas |
Tema 1. Fundamentos de política económica
Tema 2. Clasificación de políticas económicas
Tema 3. Políticas de oferta
Tema 4. Reformas estruturais |
Segunda parte: Métodos analíticos |
Tema 5. Análise económica sectorial
Tema 6. Evaluación de políticas económicas |
Tercera parte: Políticas horizontales |
Tema 7. Política de competencia
Tema 8. Política de innovación
Tema 9. Política medioambiental e climática
Tema 10. Política de infraestruturas |
Cuarta parte: Políticas verticais |
Tema 11. Política agraria e de recursos naturais
Tema 12. Política industrial
Tema 13. Política enerxética
Tema 14. Políticas do sector servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 C4 C6 C8 |
25 |
50 |
75 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 C1 C4 C6 C8 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B6 B7 B8 B9 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 C4 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos prácticos sobre políticas económicas sectoriais e reformas estructurais mediante estatísticas, novas de prensa, comentarios en blogs, referencias bibliográficas especializadas na materia, etc. Levaranse a cabo nas sesións de carácter interactivo. Inclúe preguntas breves de comprensión que puntuarán na calificación final da materia e que deben realizarse en clase. Esta actividade terá unha puntuación final de 3 puntos como máximo. Non é necesario obter ningunha puntuación mínima nesta parte para supera-la materia. |
Obradoiro |
Sesións organizadas específicamente en grupos reducidos para comentario xeral e titorías referidas ó contido da materia. |
Sesión maxistral |
Sesións maxistrais nas que se desenvolverán os temas incluidos no programa da asignatura. Sobre o contido destas sesións tratará o exame da proba obxectiva, cunha puntuación máxima de 7 puntos. |
Proba obxectiva |
Exame da materia mediante unha pruoba obxectiva cun contido esencialmente teórico e centrado nos temas do programa da materia. A puntuación máxima deste exame será de 7 puntos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
En todos os casos e en todas as metodoloxías descritas existirá unha atención personalizada ó alumno no desenvolvemento das clases. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 C4 C6 C8 |
Cuestionario realizado nas clases interactivas adicadas ó estudo de casos, consistente en preguntas breves sobre casos prácticos da materia que se deben responder en clase. A puntuación máxima desta parte será de 3 puntos. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 C4 C6 C8 |
Exame final da asignatura mediante unha proba obxectiva na que se valorarán os coñecementos adquiridos polos alumnos ó longo do curso. A puntación final desta parte será como máximo de 7 puntos, sendo necesario como mínimo obter 2 puntos nesta proba obxectiva para superar a asignatura. Enténdese que se supera a asignatura cando se obtén un mínimo de 5 puntos como suma dos cuestionarios entregados nas clases de análise de fontes documentais e do exame realizado mediante proba obxectiva. |
70 |
|
Observacións avaliación |
- Lémbrase ó alumnado que, de acordo co criterio xeral utilizado nas materias de Grado da Facultade de Economía e Empresa, cando se realizaran actividades que permitan obter ó menos dous puntos, a calificación final nunca poderá ser non presentado, senón que será a calificación numérica obtida como suma dos diferentes apartados que se califican na asignatura (neste caso os cuestionarios das clases interactivas e a proba final obxectiva).
- Para a segunda oportunidade e para o caso de avaliación anticipada, os criterios e actividades de avaliación serán os memos ca na primeira oportunidade.
- Os alumnos que conten con recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberán comunicarlle esta circunstancia, na primeira semana lectiva do curso, ao coordinador da materia para xestionar a realización da avaliación continua ao longo do curso. Os criterios e actividades de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sánchez, A. y Tomás, J. A. (dir.) (2014). Crisis y política económica en España: Un análisis de la política económica actual. Cizur Menor. Aranzadi
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (1990). Curso de Política Económica. Madrid. AC
Fernández Albertos, J y Manzano, D. (2010). Democracia, instituciones y política económica. Madrid. Alianza Editorial
Cuadrado Roura, J. R. (coord.) (1995). Introducción a la Política Económica. Madrid. McGraw-Hill
Parejo Gámir, J. A; Calvo Benardino, A. y Paul Gutiérrez, J. (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid. Centro de Estudios Ramón Areces
Arasa Medina, C. (1994). Lecciones de política económica. Madrid. Dykinson
Martín Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Madrid. Pearson Educación
Steger, M. B. y Roy, R. K. (2011). Neoliberalismo. Una breve introducción. Madrid. Alianza Editorial
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (2011). Política Económica. Madrid. McGraw-Hill
Gámir, L. (dir.) (2008). Política económica de España. Madrid. Alianza Editorial
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2010). Política Económica Estructural y de Competividad. Valencia. Tirant Lo Blanch
García Reche, A. (coord.) (2003). Política Económica Sectorial y Estructural. Valencia. Tirant Lo Blanch
Cuadrado Roura, J. R. (dir.) (2010). Política Económica. Elaboración, objetivos e instrumentos. Madrid. McGraw-Hill
Fernández Díaz, A. y otros (2003). Política Monetaria. I. Instrumentos y Estrategias. Madrid. AC
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2016). Políticas económicas estructurales y de competitividad. Valencia. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Observacións finais: As referencias bibliográficas que se expoñen como bibliografía básica son as que se utilizan en maior ou menor medida para desenvolver o programa da asignatura nas sesións maxistrais. Durante o curso podería engadirse algunha referencia adicional si se considera axeitado para mellorar a docencia na materia e a comprensión da mesma por parte dos estudantes, sobre todo en aqueles casos nos que se trate dalgunha referencia de nova publicación.
Ao longo do curso os profesores da materia poderán establecer lecturas obligatorias e/ou voluntarias, que serán postas ao dispor do alumnado a través do Servizo de Reprografía da Facultade con tempo suficente para poder ser utilizadas polos alumnos en clase e ser preparadas para as probas de avaliación establecidas na asignatura.
|
|