Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas |
A2 A3 A4
|
B3 B6 B7 B8 B9
|
C4 C6 C7
|
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. |
A4 A6 A8
|
B1 B2 B4
|
|
Transmitir e comunicarse con fluidez, tanto de forma oral coma escrita, nun entorno profesional económico, usando a terminoloxía científica e técnica adecuada. |
A5 A6 A8 A10 A13
|
B3 B5 B6 B8
|
C1 C3 C8
|
Coñecer, saber interpretar e empregar as fontes de información estatística e os indicadores macroeconómicos relativos á economía galega. |
A5 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
|
C1 C3 C6
|
Coñecer o contido e empregar as fontes de información económica relevantes sobre a economía galega. |
A3 A7 A9 A12
|
B6 B7 B8
|
C1 C6
|
Enmarcar a economía galega nas dimensións das economías mundial, europea e española, coñecendo as relacións de aquela con éstas. |
A1 A2 A3 A4 A8 A11
|
|
C2
|
Comprender e realizar informes e diagnósticos sobre a situación da economía galega. |
A1 A3 A4 A5 A9 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C3 C8
|
Identificar, describir e analizar con rigor a realidade socioeconómica galega, os seus principais aspectos estruturais, as súas fortalezas e debilidades |
A1 A2 A3 A8 A10
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C3 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: ANÁLISE DA ECONOMÍA DE GALICIA. |
Tema 1. A economía galega no contexto económico actual
Tema 2. A evolución socioeconómica da realidade galega no longo prazo hasta hoxe
|
PARTE II:FACTORES DE CRECEMENTO DA ECONOMÍA GALEGA |
Tema 3. Recursos e factores productivos
Tema 4. Demografía e mercado de traballo
Tema 5. A distribución persoal da renta: desigualdade e pobreza
|
PARTE III: ESPECIALIZACIÓN PRODUTIVA E DISTRIBUCIÓN SECTORIAL DA ECONOMÍA GALEGA |
Tema 6. A distribución sectorial da economía galega
Tema 7. O sector empresarial
Tema 8. Crecemento, innovación e productividade
|
PARTE IV: MARCO AUTONÓMICO |
Tema 9. 30 anos de autonomía
Tema 10. O impacto da crise económica contemporánea
|
PARTE V: RELACIONES ECONÓMICAS CO EXTERIOR. |
Tema 11. O sector exterior e a deslocalización
Tema 12. Galicia na Europa das rexións
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C3 C4 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 |
17 |
34 |
51 |
Lecturas |
A11 |
4 |
24 |
28 |
Seminario |
A3 A12 |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 |
12 |
21 |
33 |
Presentación oral |
A13 C1 C6 |
5 |
15 |
20 |
Proba mixta |
A4 A5 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O profesor presentará a materia ao estudante e avaliará os seus coñecementos previos |
Sesión maxistral |
O profesor explicará contidos básicos da materia |
Lecturas |
O estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia |
Seminario |
Se organizarán para poñer en común e debatir sobre as lecturas programadas e/ou actividades programadas |
Traballos tutelados |
Os estudantes, por equipos, prepararán e exporán traballos sobre os contidos da materia ou relacionados. Se poderán empregar as tutorías de grupo reducido para supervisar e orientar os traballos. |
Presentación oral |
Realizarase cando menos unha durante o curso |
Proba mixta |
Sobre os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver dúbidas e para outras consultas, ben nas sesións de clase ou ben nas tutorías no despacho. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 |
Un durante o curso, en grupo de non mais de tres integrantes. Se entregará un documento escrito e se exporá o traballo nunha sesión de aula.Se valorará a adecuación do tema exposto á materia, o seu grao de dificultade, o dominio do tema e a correcta redacción. |
45 |
Proba mixta |
A4 A5 |
Unha a final do curso, debendo sacar como minimo un 3 para que faga media. Ademais do coñecemento dos contidos da materia, se valorarán:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
|
55 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condiciones de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
Los criterios de evaluación de la segunda oportunidad serán los mismos que en la primera
Para el alumnado que tiene dedicación a tiempo parcial reconocida o exención parcial de asistencia,los criterios de evaluación serán los mismos que los de los de tiempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
• ALVAREZ CORBACHO, X. e PRADA, A, Chaves da economía
pública galega, Vigo. Editorial Galaxia, 2007.
• ALVAREZ POUSA, L, Informe Galicia 2010, Santiago.
Atlántica de Información, 2010.
• BARREIRO GIL, M.J. , Revista Galega de Economía, vol.
17, número extraordinario e monográfico “Política rexional comunitaria”,
Santiago de Compostela, 2008.
• BEIRAS TORRADO, X.M. , O atraso económico de Galicia,
Vigo. Editorial Laiovento, 1995.
• CIEF- FUNDACION CAIXAGALICIA , Informe ...., A Coruña,
varios anos.
• DÍAZ, C. (coord.), Autonomía e modernidade en Galicia:
unha análise dos cambios económicos e sociais entre 1981-2009, Vigo. Galaxia,
2010.
• FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. , Estrutura
Económica de Galiza, Santiago. Laiovento, 2000.
• GONZÁLEZ LAXE, F, Estructura Económica de Galicia,
Santiago. Editorial Espasa Calpe, 1992.
• MEIXIDE, A. (coord.), La internacionalización de la
economía gallega 2010, Santiago. CIEF, 2010.
• PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S., Galicia: unha
economía europea, Vigo. Galaxia, 2009.
• SEQUEIROS TIZÓN, JULIO G, El desarrollo económico en
Galicia (v. I y II). Publicaciones USC, 1986
• VV.AA. Papeles de Economía Española. Economía de las
comunidades autónomas: Galicia y Norte de Portugal. N 22. Ediciones Caixanova,
2007.
• YÁÑEZ, R., As relacións banca-industria en Galicia, Ed.
Laiovento, Santiago. , 2000.
• http//:www.ine.es
• http//:www.ige.eu
• http//:ec.europa.eu/eurostat
http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/cohesion5
|
Bibliografía complementaria
|
|
O profesorado realizará orientacións sobre a bibliografía básica ou sobre outra complementaria que podería ser útil. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Estatística I/611G01006 | Economía Mundial/611G01011 | Economía Española/611G01016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>É importante a lectura habitual de prensa e revistas económicas. Poñeráse a disposición do estudiante material variado na fotocopiadora e/ou na web da materia</p> |
|