Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñece-los rasgos básicos da economía mundial e española.
2. Coñecer as interrelacións entre los fluxos de producción, renda e gasto, familiarizando ao alumnado coas principais macromagnitudes dunha economía.
3. Coñecer os principais modelos económicos que explican funcionamento das economías, a nivel introductorio.
4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento a longo prazo e mais a magnitude das diferencias de renda entre países.
5. Fixar uns coñecementos básicos das principais macromagnitudes e mais a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativo como a Contabilidade Nacional (SEC) e aaa Balanza de Pagamentos.
6. Coñecer o fenómeno da globalización así como o seu potencial e mais os seus riscos para o desenvolvemento dos países.
7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relaciones económicas internacionais, especialmente as comerciais e financieras e os seus retos de futuro.
8. Coñecer as formulacións en relación á sostibilidadedo desenvolvemento e as estratexias deseñadas nos últimos años a tal efecto.
|
A1 A2 A3 A4 A10
|
B1 B2 B8 B9 B10
|
C1 C8
|
1. Identificar as fortalezas e debilidades das economías mundial e española e posicionarse nos principais debates actuais sobre coiuntura e tendencias da economía mundial.
2. Entender e analisar a influencia do crecemento da la poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital físico e humano, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países.
3. Coñecer e manexar con certa habilidade as fontes estatísticas e documentais existentes relacionadas coa economía mundial e española.
4. Aplicar as ferramentas de análise económica ao estudo da economía mundial.
5. Capacidade para interpretar con rigor económico as novas relacionadas coa economía mundial e española.
6. Utilizar correctamente o léxico económico más vencellado á materia.
|
A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12
|
B2 B5
|
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade.
2. Capacidade para traballar en equipo.
3. Capacidade para interesarse polos problemas económicos e mais a súa resolución.
4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes.
5. Habilidade para procurar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto en lingua galega como española ou inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluindo os recursos telemáticos.
6. Capacidade para o pensamento crítico.
7. Actitude activa perante os feitos de actualidade que afectan ao entorno económico da economía española dentro do proceso de globalización económica.
|
|
B3 B4 B6 B7
|
C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Técnicas de análise estructural ou a medición da economía. |
1. Contabilidade Nacional. Macromagnitudes.
2. Análise Input-Output. Balanza de Pagamentos.
3. Indicadores socioeconómicos.
|
2. Unha visión panorámica da economía mundial |
4. O capitalismo como sistema económico.
5. As grandes etapas no devir da economía mundial do século XX.
6. Globalización, integración, comercio e finanzas.
|
3. Relacións económicas internacionais e globalización. |
7. Desenvolvemento e subdesenvolvemento na economía mundial.
8. Demografía e movementos migratorios.
9. Recursos naturais, medio ambiente e desenvolvemento sostible.
|
4. Unha visión panorámica da economía española. |
10. As grandes etapas no devir da economía española do século XX.
11. Poboación, capital humano e mercado de traballo.
12. Capital físico, tecnoloxía e innovación.
|
5. A economía española: estructura factorial e sectorial.
|
13. Os sectores productivos e funcionais na economía española.
14. Distribución daa renda e cohesión social.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A12 B1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A9 B3 B4 B6 B7 C1 C5 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A10 C7 |
8 |
10 |
18 |
Proba mixta |
A7 A8 C6 C8 |
2 |
28 |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A11 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C1 C4 |
22 |
28 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia onde se explica ao alumnado o desenvolvemento do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se han utilizar durante o curso, a bibliografía recomendada e mais os requisitos necesarios para a avaliación contínua. |
Sesión maxistral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Presentación oral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. |
Obradoiro |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación en clase |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Formaránse dous subgrupos de 15 alumnos. Fixaránse as titorias que han durar ata 4 horas para cada un deses subgrupos e planificaránse ao longo do curso. Hase avisar con antelación dabonda.
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumnado a través do seguimento e mais a supervisión das distintas actividades programadas (procura de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A7 A8 C6 C8 |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. Realizaráse en período de exámenes. Esíxese unhaa cualificación igual o superior a 3/10 nela para superar la materia. |
60 |
Presentación oral |
A10 C7 |
O estudante deberá realizar unha ou dúas ao longo do curso. Valoraráse a adecuación do tema exposto á materia, o seu grado de dificultade, o dominio do tema e mais a habilidade na comunición oral. |
5 |
Obradoiro |
A1 A2 A11 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C1 C4 |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación na clase |
35 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
Mínimos das partes da materia: Para superar a materia, é necesaria unha cualificación igual ou superior a 3 sobre 10 na proba mixta.
Na segunda oportunidade manteránse os mesmos criterios de avalación que na primeira oportunidade
Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso,
J.A. (dir.) (2015). Lecciones sobre economía mundial. 7ª edición. Ed. Thomson
&Civitas, Madrid. García
Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) (2015). Lecciones de economía española. 12ª
edición. Ed. Thomson & Civitas, Madrid. Galbraith, J.K. Introducción a la economía. Una guía para todos (o casi), Ed. Crítica, Barcelona, 2001. Garicano, L. El dilema de España, Ediciones Península, Barcelona, 2014. Krugman, P.; !Acabad ya con esta crisis!, Crítica, Barcelona 2012. Requeijo, J. et alii Técnicas básicas de Estructura Económica, Delta Publicaciones, Madrid, 2007. Sachs, J. Economía para un planeta abarrotado, Debate, Barcelona, 2008 Sampedro, J.L. El mercado y la globalización, Ediciones Destino, Madrid, 2002 Páginas web de los principales organismos económicos españoles (Banco de España, BBVA, INE, Ministerio de Economía y Hacienda, Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, etc.) Páginas web de los principales organismos económicos internacionales (EUROSTAT, Banco Mundial, FMI, OMC, OCDE, PNUD, UNCTAD, Penn World Tables, etc.). |
Bibliografía complementaria
|
|
Akerlof, G. A. y Shiller, R. J.
(2015): La economía de la manipulación.Deusto Centro Libros PAPF, Barcelona.Carpintero Redondo, O. El metabolismo de la economía española.
Recursos naturales y huella ecológica, Fundación César Manrique, 2005. Cohen, D. La prosperidad del mal. Una introducción (inquieta) a la economía, Ed. Taurus, Madrid, 2010.Delibes, M. y Delibes de Castro, M. La Tierra herida, Ediciones Destino, Madrid 2005. Diamond, J. Colapso. Por que unas sociedades perduran y otras desaparecen, Debate, Madrid, 2006. Galbraith, J.K. La cultura de la satisfacción, Ariel, 2000.García de la Cruz, J.M. & Durán Romero, G. Sistema económico mundial, Ed. Thomson, Madrid, 2004. González J., Requena, M. (eds.) Tres décadas de cambio social en España, Alianza Editorial , Madrid, 2005. González, M. Temas de economía española, Tirant lo Blanch, Valencia, 2008. Hamilton, C. El fetiche del crecimiento , Editorial Laetoli, Pamplona, 2006. Heilbroner, R.L. El
capitalismo del siglo XXI, Ed. Península, Barcelona, 1996. Klare, M. Sangre y petróleo, Tendencias (Ediciones Urano), Barcelona, 2007. Martín Mayoral, F. (coord..) Manual de economía española: teoría y estructura, Pearson, Madrid, 2009. Muñoz, C. et alii Las cuentas de la nación II. Ejercicios, Ed. Thomson &Civitas, Madrid, 2007.Navarro,
V. Bienestar insuficiente, democracia incompleta (Sobre lo que no se
habla en nuestro país), Anagrama, Barcelona, 2002. Navarro. V. El subdesarrollo social de España, Anagrama, Barcelona, 2006. Nieto Solís, J.A. Organización económica internacional y globalización, Siglo XXI, Madrid, 2005. Pastor, Alfredo La ciencia humilde. Economía para ciudadanos, Crítica, Barcelona, 2007. Pugel, T. Economía internacional, Mc Graw-Hill, Madrid, 2004. Rodrik, A. La paradoja de la globalización, Editorial Antoni Bosh, 2012 Sachs, J. El fin de la pobreza, Debate, Barcelona, 2005. Sampedro, J.L. Economía humanista. Algo más que cifras, Debate, Barcelona, 2009 (prólogo de Carlos Berzosa). Sampedro, J.L., Taibo, C. Conversaciones sobre política, mercado y convivencia, Los Libros de la Catarata, Madrid, 2006. Sartori. G., Mazzoleni, G. La Tierra explota. Superpoblación y desarrollo, Ed. Taurus, Madrid, 2003. VV.AA Ejercicios de economía mundial I y II, Edicións Universitat de Barcelona, 2003. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a lectura da prensa e mais de revistas económicas. Hanse poñer a disposición do estudante diversos materiais tanto na fotocopiadora como no Moodle da materia. |
|