Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar os condicionantes de tipo social e ambiental ós que debe dar resposta a empresa e saber xestionar ditos condicionantes |
A4
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4 C5 C7 C8
|
Coñecer as implicacións éticas da actividade empresarial e ser capaz de analizalas e xestionalas axeitadamente. Dominar os aspectos relacionados ca responsabilidade social corporativa |
A4 A11 A12
|
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer o funcionamento da economía social e saber analizar as características fundamentais e os procesos de actuación das empresas que actúan en dito entorno |
A4 A5
|
|
C4 C5 C7 C8
|
Analizar os procesos de adaptación das empresas á política medioambiental e coñecer os principios básicos de sustentabilidade no eido empresarial. Coñecer os obxectivos e instrumentos de xestión ambiental pública e privada |
A4 A5
|
|
C1 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Ética e empresa |
1.1.A ética na economía e a ética empresarial
1.2.Cultura organizativa e valores éticos.
1.3.O capital social e os recursos e capacidade da empresa.
1.4.Os códigos éticos empresariais e o bo gobierno corporativo
1.5.Casos prácticos |
Tema 2. Responsabilidade social corporativa |
2.1.Enfoques de RSC: Os stakeholders e o funcionamento da empresa
2.2.Os ámbitos de la RSC: interna e externa
2.3.As estratexias de RSC.
2.4.Casos prácticos |
Tema 3. Instrumentos de xestión e medida da RSC |
3.1.A medición de resultados económicos, sociais e medioambientais.
3.2.Contabilidade e información sobre desenvolvemento sostible
3.3.Información “triple bottom line”.
3.4.As memorias de sustentabilidade |
Tema 4. Empresas de economía social |
4.1. Inicios, desenvolvemento e situación actual da economía social
4.2. Teoría económica e análise económico-financieiro da empresa cooperativa
4.3. As políticas públicas e a economía social
4.4. Lecturas e aplicacións prácticas |
Tema 5. A política ambiental na empresa |
5.1. A política ambiental: Fundamentos, objxectivos e instrumentos
5.2. Adaptación da empresa á política ambiental
5.3. Empresa e cambio climático
5.4. Lecturas e aplicacións prácticas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A4 A5 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C6 |
13 |
26 |
39 |
Obradoiro |
A11 A12 B3 B7 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Proba obxectiva |
A11 B2 B3 B4 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C6 |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise en clase interactiva de casos sobre o entorno social e ambiental da empresa e sobre as políticas sociais e medioambientais das empresas |
Obradoiro |
Sesión en grupo reducido con diversas finalidades, dependendo das necesidades que se deriven do momento do curso no que se acorde desenvolver o obradoiro |
Sesión maxistral |
Clases expositivas sobre os temas teóricos do programa da materia |
Proba obxectiva |
Exame con preguntas de resposta corta sobre os contidos teóricos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Análise nas clases interactivas de lecturas, textos, conxuntos de datos ou elementos similares relacionados co contido teórico da materia e que permiten profundizar no mesmo mediante exemplos concretos ou desenvolvementos teóricos de maior amplitude ca os presentados nas clases expositivas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención persoalizada ten un carácter integral no desenvolvemento da materia, sendo posible dita atención en calquera das metodoloxías empregadas na materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A4 A5 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C6 |
Valoración dos análises de lecturas, textos e conxuntos de datos realizados en clase. A suma da valoración deste apartado e a do de estudo de casos terá un valor máximo de 5 puntos. |
25 |
Estudo de casos |
A4 A5 B3 B4 B5 B6 B8 C1 C6 |
Valoración dos estudos de casos realizados en clase. A suma da valoración dos estudos de casos e doa análises de fontes documentais terá un valor máximo de 5 puntos. |
25 |
Proba obxectiva |
A11 B2 B3 B4 |
Exame teórico da materia, consistente en preguntas cortas, cunha valoración máxima de 5 puntos |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación da segunda oportunidade e da convocatoria anticipada serán os mesmos que os da primeira oportunidade. Os alumnos matriculados en tempo parcial terán as mesmas condicións de evaluación que os alumnos a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Porter, M. E. y Kramer, M. R (2006). "Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility". Harvard Business Review
Lozano, José Felix (2004). Códigos éticos para el mundo empresarial. Madrid, Trotta
Crane, Andrew (2008). Corporate Social Responsibility: readings and cases in a global context.. London, Routledge
Novkovic, Sonja (2008). Defining the co-operative difference. The Journal of Socio-Economics
Labandeira, Xavier; León, Carmelo J. y Vázquez, Mª Xosé (2007). Economía ambiental. Madrid, Pearson
Pearce, David W. y Turner, R. Kerry (1995). Economía de los recursos naturales y del medio ambiente. Madrid, Celeste Ediciones
Grávalos, María Asunción (2002). Economía social. Oviedo, Septem Ediciones
Ballestero, Enrique (1990). Economía social y empresas cooperativas. Madrid, Alianza Universidad
Vegara, Josep M. (dir.) (2009). El cambio climático: Análisis y política económica. Barcelona, Servicio de Estudios de la Caixa
Camacho, Ildefonso et al (2006). Ética de la empresa. Bilbao, Descleé
Cortina, Adela (2003). Ética de la empresa: claves para una nueva cultura empresarial. Madrid, Trotta
Giddens, Anthony (2010). La política del cambio climático. Madrid, Alianza Editorial
Carneiro, Manuel (2009). La responsabilidad social corporativa interna. Barcelona, Esic
Monzón Campos, José Luis (2012). Las cooperativas ante la globalización: magnitudes, actividades y tendencias. Ekonomiaz
García Delgado, José Luis (dir.) (2009). Las cuentas de la economía social. Pamplona, Civitas
Monzón Campos, José Luis (dir.) (2010). Las grandes cifras de la economía social en España. Valencia, Ciriec España
Chaves, Rafael (2012). Las políticas públicas y las cooperativas. Ekonomiaz
AECA (2004). Marco conceptual de las Responsabilidad Social Corporativa. Madrid, Serie Responsabilidad Social Corporativa. Documento nº 1. y nº 3.
Vargas Escudero, Leonor (2006). Mitos y realidades de responsabilidad social corporativa en España; un enfoque multidisciplinar,. Cizur, Civitas
Navarro, Fernando (2008). Responsabilidad social empresarial: Teoría y práctica. Madrid, Esic |
Aclaración importante sobre a bibliografía básica: As referenzas bibliigráficas introducidas no apartado de bibliografía básica serán empregadas en maior ou menor medida ó longo das clases expositivas e interactivas do curso. Aínda así poderánse proporcionar ós alumnos materiais diferentes dos que aquí figuran, tales como textos, capítulos de libros, artigos ou conxuntos de datos ca finalidade de seren analizados nas clases interactivas ou de complementar as clases teóricas. Ademáis poderáse introducir ó longo do curso bibliografía básica adicional se así o aconsella a evolución das clases ou se se publica algunha referenza bibliográfica nova ó longo dos próximos meses. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|