Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. |
A1 A2 A4 A6 A8 A10 A14 A15
|
B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Aprendizaje de la terminología jurídica básica y de la norma en el contexto social e histórico europeo, valorando críticamente las mismas desde planteamientos de equidad y justicia. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11
|
C4 C5 C6 C7
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira sesión: Desenvolvemento histórico do dereito romano. Fontes do dereito romano. Carácter jurisprudencial do dereito romano.
Segunda sesión: Recepción do dereito romano e tradición romanística na cultura xurídica europea.
Terceira sesión: Procedemento das accións.
Cuarta sesión: Institucións. A propiedade.
Quinta sesión: Adquisición da propiedade.
Sexta sesión: Concorrencia de dereitos reais.
Sétima sesión: Obrigacións. Estipulaciones. Documento constitutivo.
Oitava sesión: Obrigacións re contractae.
Novena sesión: Obrigacións consensu contractae
Décima sesión: Garantías persoais. Garantías reais
Undécima sesión: Obrigacións nadas de actos ilícitos.
Duodécima sesión: A Familia.
Décimo terceira sesión: Sucesión.
Décimo cuarta sesión: Formas de sucesión.
Décimo quinta sesión: Legados. Fideicomisos.
Décimo sexta sesión: Casuismo xurisprudencial
|
Primeira sesión: Concepto de dereito romano. Autoridade e potestade nas fontes do Dereito. Xurisprudencia arcaica, clásica, postclásica. O Corpus Iuris.
Segunda sesión: Renacemento xurídico medieval. Dereitos nacionais na Idade Moderna. Movemento Codificador. Positivismo xurídico Os valores xurídico-culturais na formación do dereito común europeo.
Terceira sesión: Accións da lei. Procedemento formulario. Procedemento cognitorio. A arbitraxe.
Cuarta sesión As cousas e a súa clasificación. Posesión. A acción reivindicatoria. Expropiación e limitacións da propiedade.
Quinta sesión: Modos de adquirir.
Sexta sesión: Copropiedade. Servidumes. Usufructo.
Sétima sesión: Obrigacións e accións. A forma promisoria. A novación. A obligatio litteris contracta. O novo negocio literal.
Oitava sesión: Mutuo. Daciones crediticias. Comodato. Depósito.
Novena sesión: Compravenda. Arrendamento. Sociedade. Mandato. Xestión de negocios alleos. Novos negocios típicos.
Décima sesión: Fianza. Outras formas de garantía persoal e reforzo das obrigacións. Fiducia.Pignus datum. Hipoteca.
Undécima sesión: Delitos e crimes. Furto. Lesións. Danos. Lesións. Rapina. Delitos varios de dereito pretorio. Cuasidelitos.
Duodécima sesión: Parentesco. Matrimonio. Dote. Patria potestade. Tutela. Curatela.
Décimo terceira sesión: Herdanza civil. Bonorum possessio. Vocación, delación, adquisición da herdanza.
Décimo cuarta sesión: Sucesión intestada. Sucesión testamentaria. Sucesión contra o testamento.
Décimo quinta sesión: Obxecto e forma dos legados. Limitacións legais dos legados. Ineficacia dos legados. Adquisición dos legados. Forma e clases de fideicomisos. Senadoconsultos Trebeliano e Pegasiano.
Décimo sexta sesión: Metodoloxía do caso. Problema do caso. Criterio normativo. Desenvolvemento jurisprudencial.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
3 |
10 |
13 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
B6 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A2 |
30 |
30 |
60 |
Mapa conceptual |
C3 |
2 |
4 |
6 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como de outras relacionadas presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
|
Lecturas |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
Traballos tutelados |
Realización de esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
Presentación oral |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
Proba obxectiva |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Sesión maxistral |
Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
Mapa conceptual |
Realizar sipnosis das partes da materia de xeito que se mostren as relacions internas das partes materiais e procesais |
Solución de problemas |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a materia.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través da corrección dos resumos das conferencias e traballos presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na resolución de casos prácticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. |
2.5 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
2.5 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
12.5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
5 |
Proba obxectiva |
B6 |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
70 |
Sesión maxistral |
A2 |
Asintindo as leccions maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
2.5 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Realización de probas parciais a determinar segundo a marcha do curso e exámen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas.
Evaluación por "proxectos":
Para os alumnos que teñan xustificada alguna exención de docencia presencial temos prevista a elaboración de proxectos de formación na materia diseñados polo profesor específicamente para cada alumno e que elaborados correctamente poden representar hata o 40% da calificación final.
No mesmo senso, para os alumnos de 2ª ou ulterior oportunidade, temos prevista a realización dun proxecto formativo persoal, que ven a sustituir para istos alumnos a regular asistencia as aulas, e que elaborado de xeito correcto pode representar hata o 40% da calificación final da materia. Para acollerse a este sistema de evaluación deberán contactar co seu profesor da materia.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia do Dereito/612001103 | Comunicación oral e escrita/612G01004 |
|
Materias que continúan o temario |
España na configuración histórico-xurídica de Europa/612G01002 | Dereito de obrigas e danos/612G01016 | Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 | Teoría e práctica da argumentación xurídica/612G01041 | Técnica xurisprudencial romana/612G01043 |
|
Observacións |
Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados |
|