Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comportarse con ética |
A1 A4 A9 A11 A15
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas |
|
B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4
|
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico |
|
|
C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Esta materia complementa a formación global do estudante, ofrecendo a posibilidade de aplicar os contidos apresos ao longo do Grado en Dereito. Os estudantes poden aproximarse a distintos ámbitos do mundo profesional, o que aporta unha experiencia valiosa na orientación profesional do alumno e facilita o seu inserción no mercado laboral.
As prácticas curriculares realízanse mediante unha estancia de 100 horas nunha entidade colaboradora da UDC, a razón de cinco horas diarias durante catro semanas, que serán as últimas do cuatrimestre salvo casos excepcionais en que sexa necesaria a adaptación ao funcionamento da entidade colaboradora.
O lugar das prácticas e o traballo en concreto que desenvolverán os estudantes dependerá das entidades colaboradoras e das orientacións do titor profesional. Sempre que asinen o mencionado convenio coa facultade, as prácticas poderán realizarse, entre outros lugares, en xulgados e tribunais, fiscalía, despachos de avogados ou procuradores, notarías, rexistros da propiedade, concellos, Xunta de Galicia ou outras entidades públicas, ou en departamentos xurídicos de empresas privadas.
Os estudantes terán que realizar as tarefas que lles asignen na entidade colaboradora. O titor profesional designado pola entidade encargarase de supervisar o traballo do alumno e o titor académico nomeado pola facultade será o responsable da cualificación. Os estudantes deberán realizar unha memoria que entregarán ao seu titor académico ao concluír as prácticas. |
Especificación en el correspondiente proyecto formativo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe servizo |
A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 |
10 |
3 |
13 |
Prácticas clínicas |
A1 A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 |
90 |
45 |
135 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe servizo |
O aprendizaje-servicio é unha metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto; os estudantes complementan a súa formación práctica á vez que traballan para mellorar necesidades reais da súa contorna social.
Debido á particularidade desta metodoloxía, daranse instrucións específicas aos alumnos que opten por esta modalidade. |
Prácticas clínicas |
As prácticas externas se realizarán de acordo coa entidade colaboradora, procurando que completen na mellor medida posible a formación teórica do/a estudante.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe servizo |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
Cada alumno contará cun titor académico ao que lle terá que presentar a memoria sobre a actividade desenvolvida |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
A1 A4 A9 A11 A15 B7 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 C4 C5 C6 C7 |
Para superar a materia de prácticas externas, o estudante debe completar as 100 horas de prácticas na entidade colaboradora. Para a súa avaliación terase en conta a memoria que debe realizar o estudante, que contará un 60 % na califiicación final, e o informe que elabore o titor profesional, que contará un 40 % na cualificación final. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A dinámica das prácticas require unha comunicación frecuente entre o profesor encargado e os alumnos; toda a información e documentación necesaria para o desenvolvemento das prácticas será publicada en Moodle. Os alumnos deben consultar a plataforma coa frecuencia necesaria para estar puntualmente informados. A matricula das prácticas externas no poderá ser modificada dende o dia que comeza o segundo cuatrimestre. Aconséllase aos alumnos que lean detidamente o Reglamento de prácticas externas da UDC (dispoñible en http://www.udc.é/export/sites/udc/practicasexternas/_galeria_down/Regulamento.pdf) e a normativa de prácticas da Facultade de Dereito (dispoñible en http://www.dereito.udc.é/informacion-estudantes/normativa) |
|