Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
2º cuadrimestre
Primeiro
Optativa
3
Idioma
Castelán
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Letras
Coordinación
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Profesorado
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
Descrición xeral
Estudo avanzado dos procesos de creación e difusión dos textos literarios no seu entorno sociocultural. Entre outros aspectos, atenderase aos seguintes:
-Mecenazgo e literatura
-Círculos de difusión: o texto e os seus contidos
-Usos e funcións da literatura
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A1
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A4
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A8
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B12
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base e oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14
Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C1
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios e culturais.
Aplicar as técnicas de análisise cultural en contextos diversos.
Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural.
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7 BI1 BI2 BI3
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
Contidos
Temas
Subtemas
1. Introducción.
O contorno sociocultural como marco da creación literaria
2. Mecenado e literatura
2.1. A literatura cortesá
2.2. Festa e literatura
3. Usos e funcións da literatura
3. A literatura española da Idade Media ao século XVII
3.1. Funcións: Docere, Delectare, Movere
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo.
Lecturas
O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor.
Obradoiro
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor.
Traballos tutelados
Os alumnos desarrollarán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquer aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Cando o requira ou estime oportuno, o alumno acudirá ao despacho do profesor, durante horario de titorías, para recabar o asesoramento pertinente.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
A4 A10 B7
Valorarase a capacidade de investigación literaria do alumno en función da análise crítica do tema obxecto de estudo, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía,e tc.
50
Obradoiro
A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8
Valoraranse os traballos realizados na aula, sempre que se fagan cos criterios establecidos e se demostre capacidade crítica.
50
Observacións avaliación
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
Fontes de información
Bibliografía básica
Bibliografía complementaria
Lecturas de ampliación bibliográfica:
Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada).
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías