Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir e analizar a relación entre lingua e sociedade e tamén interpretar a complexidade dos fenómenos sociolingüísticos. |
AI1 AI7 AI8 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM8
|
Coñecer, analizar e interpretar diversos procesos de normalización e de planificación lingüística.
|
AI1 AI7 AI8 AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM6 CM7
|
Coñecer e programar obxectivos e medidas de planificación lingüística |
AI7 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM4 CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A planificación lingüística
|
1.1. Historia conceptual e disciplinar. Escolas, teorías e metodoloxías
1.2. Tipoloxías da planificación lingüística. Escalas de investigación e aplicación.
1.3. Procesos, axentes e instrumentos.
|
2. Lingua, sociedade e identidades |
2.1. Diversidade lingüística e políticas identitarias
2.2. Planificación lingüística e procesos de substitución. Normalización lingüística e linguas minorizadas no Estado español.
2.3. Planificación da lingua galega: antecedentes e etapa contemporánea.
|
3. Metodoloxías para a planificación lingüística
|
3.1. Implantación e dinamización lingüísticas.
3.2. Elaboración, aplicación e avaliación: metodoloxías e instrumentos.
3.3. Alternativas para a planificación da lingua galega.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 |
1 |
10 |
11 |
Seminario |
A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 |
15 |
13 |
28 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C5 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Análise e comentario de textos sobre a planificación lingüística como concepto e disciplina, e textos da sociolingüística galega contemporánea. |
Presentación oral |
A alumna-o realizará unha exposición oral, no fin do mestrado, relativa a un dos pontos do temario. |
Seminario |
Discusión fundamentada sobre o concepto de planificación lingüística, a súa configuración disciplinar e as suas aplicacións, e sobre sociolingüística e normalización da lingua galega. |
Sesión maxistral |
O profesor impartirá os coñecementos precisos para a análise de diferentes contidos ligados á planificación lingüística, do proceso de normalización da lingua galega e do desenvolvemento de metodoloxías planificadoras nesta área. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Lecturas |
Seminario |
|
Descrición |
O profesor encargarase de recibir e asesorar as/os alumnas/os en todas e cada das cuestións que lles formular, ao tempo tratará en todo momento lles facer as observacións, indicacións puntuais bibliográficas, etc que puideren ser do seu interese. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 |
A alumna-o realizará unha exposición oral, no fin do mestrado, relativa a un dos pontos do temario. |
40 |
Lecturas |
A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 |
Análise e comentario de textos sobre a planificación lingüística como concepto e disciplina, e sobre sociolingüística galega contemporánea. |
30 |
Seminario |
A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 |
Discusión fundamentada sobre o concepto de planificación lingüística, a súa configuración disciplinar e as suas aplicacións, e sobre sociolingüística e normalización da lingua galega. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Segunda oportunidade (xullo)As persoas que non superaren a materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo. Aquelas persoas que dispuxeren de dispensa académica poranse de acordo coa profesora para a realización das probas correspondentes. As que non concorreren na primeira oportunidade, serán avaliadas como Non Presentadas e, na segunda oportunidade (mes de Xullo), realizarán a(s) mesma(s) probas prevista(s) para a primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kennedy, Chris (1992). "Language Planning". Language Teaching, 15, 4: 264-284.
Herrero Valeiro, Mário (2015). A normalização lingüística. Uma ilusão necessária. Compostela: Através Editora
Calvet, Louis-Jean (2007). As políticas linguísticas. São Paulo: Parábola
Haugen, Einar (1987). Blessings of Babel Bilingualism and Language Planning : problems and pleasures. Berlín: Mouton de Gruyter
Rodríguez, Francisco (1998). Conflito lingüístico e ideoloxía na Galiza. Santiago de Compostela: Laiovento
García Negro, María Pilar (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Brión: Laiovento
García Negro, María Pilar (2000). Direitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela: Laiovento
Herrero Valeiro, Mário (2011). Guerra de grafias. Conflito de elites. Compostela: Através Editora
Ninyoles, Rafael (2005). Idioma e poder social. Ames: Laiovento
Cooper, Robert L. (1989). Language Planning and Social Change. Cambridge: Cambridge University Press
Sanmartín Rei, Goretti (2010). Lingua e futuro. Brión: Laiovento
Freixeiro Mato, Xosé Ramón (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Santiago de Compostela: Laiovento
Galanes Santos, Iolanda (1998). Os procesos de implantación lingüística. Dispoñíbel en <http://kit.consellodacultura.gal/materiais-de-cursos-e-xornadas/>
Ammon, Ulrich (ed.) (2001). The dominance of English as a language of science effects on other languages and language communities. Berlín: Mouton de Gruyter
Carvalho Calero, Ricardo (1992). Umha voz na Galiza. Santiago de Compsotela: Sotelo Blanco
Lorenzo Suárez, Anxo (2005). “Planificación lingüística de baixa intensidade: o caso galego”. Cadernos de Lingua 27, pp. 37-59.
Bastardas i Boada, Albert (1997). “Política y planificación lingüísticas”. C. Martín Vide (ed.), Elementos de lingüística. Barcelona: Octaedro, 341-360 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|