Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento xeral da historia da literatura de Irlanda.
Coñecemento dos principais movementos literarios.
Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa.
Coñecementos dos autores principales.
Coñecemento das obras máis importantes.
Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura irlandesa.
Análise de diferentes textos e autores.
Comentarios e estudos de obras e autores: un estudo de análise técnica.
Desenvolver ferramentas para a análise literaria.
Desenvolver e aprender a utilizar as técnicas de lectura e interpretación textual.
Analizar as conexións entre os textos, características e calidades, comparando os persoaxes e escenarios;
Analizar o impacto do estilo, linguaxe, estrutura e forma;
Relacionar textos aos seus contextos sociais e históricos.
|
A1 A2 A6 A10 A11 A16 A17
|
B1 B3 B5 B6 B8
|
|
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura.
- Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal.
- Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación.
- Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias.
- Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor.
|
A1 A2 A6 A7 A9 A16
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción: |
Panorama xeral da historia e da cultura de Irlanda.
Early Irish Medieval Poetry.
Irlanda, identidade e mito. |
1. O século XIX. A gran hambruna |
The Famine Poems.
(Fonte: The Hungry Voice) |
2. Comenzos do século XX. O Renacemento literario. A independencia Irlandesa. O 'Easter Rising'. A independencia de Irlanda. A Guerra Civil irlandesa.
|
2.1 The Irish Literary Revival. Texto: The Aran Islands and Connemara (Synge) (Pasaxes)
2.2. Yeats. Texto. Mythologies (pasaxes)
2.3 O teatro como fundamento da identidade irlandesa. El teatro nacional irlandés-
Lady Gregory and Yeats
The Abbey Theatre
John Millington Synge (Texto: The Playboy of the Western World) Texto completo. / Riders to the Sea (pasaxes)
Sean O’Casey. (Texto completo: 'Juno and the Paycock')
2.4. James Joyce. (Texto: A Portrait of the Artist as a Young man. Pasaxes). Ulysses.
2.5. Poesía. Patrick Kavanagh. Austin Clarke.
|
3.Segunda metade do século XX e século XX |
3.1. Teatro: Brian Friel (Texto. 'Dancing at Lughnasa')
John B. Keane (pasaxes)
Martin MacDonough (pasaxes)
3.2 Poesía:
John Montague, Thomas Kinsella, Murphy, Paul Durcan
Eavan Boland, Bernard O’Donoghue, Paddy Bushe, Lorna Shaughnessy, Medbh McGuckian, Paul Muldoon, Martin Higgins, Pearse Hutchinson, Paula Meehan, Mary O’Donnell, Leanne O’Sullivan
3.3 A poesía e o significado de Seamus Heaney.
3.4. Relato e novela:(1 autor a elixir)
Frank O’Connor
Flann O’Brian
MacGahern
Roddy Doyle
Cólm Tóibín
John Banville
Joseph O'Connor
Eimear McBride
Mike McCormack
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A6 A7 A10 A11 A16 A17 B4 B5 B6 B7 C2 |
12 |
18 |
30 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A9 A11 A16 B1 B2 B10 |
0 |
12 |
12 |
Lecturas |
A2 A6 A7 A10 A11 A16 A17 B3 B7 |
0 |
40 |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 A11 A16 A17 B1 B4 C2 |
4 |
5.5 |
9.5 |
Seminario |
A1 A2 A6 A10 A11 A16 B1 B4 B5 B7 B8 C2 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Clases teóricas sobre os textos e os autors do programa, coa participación de todos os alumnos. |
Traballos tutelados |
Dirección e coordinacón de traballos dos alumnos para presentar na clase. |
Lecturas |
Tempo dedicado ás lecturas do curso. |
Proba obxectiva |
Os alumnos serán invitados a realizar dúas probas (unha a metade do curso, a outra sobre a data oficial do exame final) nas que os alumnos deben demostrar o dominio de contidos e habilidades das clases, seminarios e grupos pequenos. A nota mínima de 4/10 se esixe de cada un deles para que se poida engadir á puntuación xeral coas outras actividades. Senon, quedará pendente. |
Seminario |
Conversa fonda e estudo sobre os temas. Pequenos grupos para permitir unha maior participación e experiencia de lectura dun xeito indivualizado. Debate grupal. Os seminarios incluirán talleres e moitas actividades orais e escritas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dirección dos traballos por parte dos profesores da asignatura, tanto en reunións como, sobre todo, en consultas online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 A6 A10 A11 A16 B1 B4 B5 B7 B8 C2 |
Traballo desenvolvido nos seminarios ao longo do curso coa participación directa dos alumnos. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A9 A11 A16 B1 B2 B10 |
Pediránse aos alumnos dous traballos en inglés que non sobrepasen as cinco páxinas, sobre as lecturas realizadas o a experiencia práctica nas clases. A xuizo do profesor, sempre dacordo cos estudantes, os traballos poderían ser sustituidos por outras actividades. No seu caso, os ensaios e traballos escribiranse sempre na aula no tempo de clase. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 A11 A16 A17 B1 B4 C2 |
Pedirase aos estudantes que realicen dúas probas (unha a metade de camiño, a outra na data oficial do exame final) na que os estudantes deben demostrar o seu dominio dos contidos e habilidades relacionadas coas clases, seminarios e grupos pequenos. Unha nota mínima de 4/10 é obrigatoria a partir de cada unha das probas para que a nota poida ser engadida á cualificación global xunto coas demais actividades. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación de xullo os estudantes presentarán un ensaio sobre os estudos teóricos e/ou os textos (50%) e pasarán un exame (50%). Na avaliación de xuño, os estudantes que non asistan a calquera dos dous exames durante o curso terán a cualificación de "non Presentado", sempre que non o fixeron polo menos o 50% do traballo de avaliación, tamén durante o curso.
IMPORTANTE: os estudantes a tempo parcial ou cun permiso especial deben contactar obrigatoriamente co profesor ao comezo do curso co fin de planificar cada situación individual e os cambios necesarios para compensar as porcentaxes resultantes do traballo do seminario e a participación, a lectura e os traballos supervisados.
Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso en clase e fóra dela, nos que se comprobe e justifique a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcial, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos, como sinala a normativa respecto diso. Quen teña concedida a dispensa académica,
e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será
avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. É sempre aconsellable utilizar materiais sostibles e papel procedente do reciclaxe. O estudantado a tempo parcial e completo será examinado segundo os criterios da convocatoria de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
McGahern, John (2006). Amongst Women. London: Faber and Faber
Keane, John B. (1969). Big Maggie. L: The Mercier Press
Tóibín, Colm (2000). Blackwater lightship. London: Picador
Friel, Brian (1998). Brian Friel's Plays Dancing at Lughnasa. London: Faber and Faber
Hutchinson, Pearse (1985). Complete Poems. Dublin: The Gallery Press
Heaney, Seamus (2000). Death of Naturalist. London: Faber and Faber
O'Casey Sean (2016). Juno and the Paycock. London: Faber and Faber
Yeats, William Butler (1999). Mythologies. London: Penguin
Synge, John Millington (1999). Riders to the Sea. London
O'Donoghue, Bernard (2008). Selected Poems. London: Faber and Faber
McDonagh, Martin (1998). The Beauty Queen of Leenane and other plays. London: Vintage
Deane, Seamus (1991). The Field Day Anthology of Irish Writing. London: Faber and Faber
Kinsella, Thomas, ed (1992-2000). The New Oxford Book of Irish Verse. London: Oxford UP
Synge, John Millington (2009). The Playboy of the Western World. London: Thames and Hudson
Bushe, Paddy (2008). To Ring in Silence. Dublin: Dedalus Press
Joyce, James (2000). Ulises. Catedra: Letras Universales |
BASICA
Hand, Derek. A History of the Irish Novel. Cambridge: CUP, 2011. Ingman, Heather. A History of the Irish Short Story. Cambridge: CUP, 2009. Pelaschiar, Laura. Writing the North. The Contemporary Novel
in Northern Ireland. Trieste: Edizione Parnaso, 1998. Praga Terente, Inés, ed. La novela irlandesa del Siglo XX. Barcelona: PPU, 2005. Villacañas, Beatriz. Literatura irlandesa. Madrid: Síntesis,
2007. Watson, G. J. Irish Identity and the Literary Revival. Synge,
Yeats, Joyce and O’Casey. Washington D.C.: The Catholic University of America Press,
1994. ......... ADICIONAL Bartlett, Thomas, Chris Curtin, Riana O'Dwyer and Gearóid Ó Tuathaigh, eds . Irish Studies: A General Introduction. Dublin: Gill and Macmillan, 1988.
Dawe, Gerald and Jonathan Williams, eds . Krino 1986-1996: An Anthology of Irish Writing. Dublin: Gill & Macmillan, 1996.
Deane, Seamus, ed. The Field Day Anthology of Irish Writing. 5 vols Derry: Field Day Publications, 1991.
Deane, Seamus. A Short History of Irish Literature. London: Hutchinson, 1986.
Dunne, Seán, ed. An Introduction to Irish Poetry. Cork: Bookmark, Ossian Publications Ltd., 1991.
Gonzalez, Alexander, G., ed. Modern Irish Writers: A Bio-Critical Sourcebook. London: Aldwych Press, 1997.
Hogan, Robert, ed. Dictionary of Irish Literature. London: Aldwych Press, 1996.
Hurtley, J.A., B. Hughes, R.M. González Casademont, I. Praga y E. Aliaga . Diccionario cultural e histórico de Irlanda. Madrid: Ariel, 1996.
Hyde, Douglas. A Literary History of Ireland from Earliest Times to the Present Day. London, 1899.
Kennelly, Brendan, ed. The Penguin Book of Irish Verse. London: Penguin Books, 1981.
Kinsella, Thomas, ed. The New Oxford Book of Irish Verse. Oxford and New York: Oxford UP, 1992.
Pierce, David, ed. Irish Writing in the Twentieth Century: A Reader. Cork: Cork UP, 2000.
Kenneally, Michael, ed. Irish Literature and Culture. Gerrards Cross: Colin Smythe, 1992.
MacCarthy, Ann. A Search for Literary Identity in Irish Literature.Alicante: Departamento de Filología Inglesa, Universidad de Alicante, 1997. >McHugh, Roger, and Maurice Harmon. A Short History of Anglo-Irish Literature. Dublin: Wolfhound Press, 1982.
Welch, Robert, ed. The Oxford Companion to Irish Literature.Oxford: Clarendon Press, 1996. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Observacións |
Orientacións ao estudo: Lectura de textos literarios e de crítica literaria, consulta de páxinas web, traballos. Desenvolver destrezas para a explicación oral e a fala en publico. Destrezas traductolóxicas. Interpretación de textos literarios. Os alunos disporán de titorías individualizadas, tanto para resolver calquera tipo de dúbida relacionada coa teoría explicada na aula ou coas prácticas realizadas en común, así como para orientar ó aluno na realización dos seus traballos de investigación individual. Os alumnos disporán, asemade, dunha plataforma Moodle para traballar de xeito virtual, propia da materia, que é a plataforma da Universidade. |
|