Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno |
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Avaliar criticamente dados fornecidos por diversas fontes. Expressar dúvida. |
1.1. Presente do Conjuntivo (I). Infinitivo Pessoal. Palavras homófonas
1.2. Poluição. Separação e reciclagem do lixo
|
2. Compreender entrevistas e testemunhos recebidos. Estabelecer comparações. Expressar opiniões, desejos e sentimentos de aprovação e reprovação |
2.1. Presente do Conjuntivo (II)
2.2. Emigração, imigração e migração
|
3. Comentar perspectivas dadas acerca de um país ou comunidade. Compreender expressões idiomáticas comuns |
3.1. Formas verbais derivadas de: fazer, pôr, pedir, ter, ver, vir. Palavras parónimas e homófonas. Acentuação e pronúncia (I)
3.2. Geografia e Etnografia de Portugal. Variação dialetal. Expressões idiomáticas
|
4. Argumentar. Exprimir condição em relação a factores externos |
4.1. Futuro do Conjuntivo. Presente do Conjuntivo. Acentuação e pronúncia (II)
4.2. Felicidade, sucesso e insucesso. Ditados populares
|
5. Exprimir condições irreais |
5.1. Pretérito Imperfeito do Conjuntivo.
5.2. Imprensa. Falsos amigos
|
6. Identificar formas elípticas nas redes sociais e nas telecomunicações móveis. Compreender formas de calão. Adaptar o discurso à situação comunicativa |
6.1. Pretérito Mais-que-perfeito Composto do Conjuntivo. Frases Condicionais.
6.2. Novas tecnologias e juventude.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A8 B4 B7 B8 C2 C4 |
6.5 |
10 |
16.5 |
Lecturas |
B7 B8 C2 |
0 |
11 |
11 |
Obradoiro |
A8 A10 A15 B4 B5 C2 C4 |
8 |
10 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 |
0 |
10 |
10 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 |
3 |
0 |
3 |
Presentación oral |
A8 B4 C2 |
1 |
0 |
1 |
Resumo |
B7 C2 |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
A8 B5 B7 B8 C2 C4 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A15 B5 B6 B7 C2 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Entendemos por “discusión dirixida” aquela actividade desenvolvida polo alumnado en grupos pequenos en que se porá en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Debateranse diversos temas baixo a supervisión do/da docente. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o/a alumno/a terá que coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial. |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O alumno ou a alumna deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Proba obxectiva |
A proba escrita permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Presentación oral |
Neste tipo de proba avalíase a competencia comunicativa do/da estudante mediante unha pequena entrevista ou conversa co/coa profesor/a, en que talvez deba improvisar determinadas situacións. Na proba oral poderán empregarse textos, deseños ou materiais audiovisuais como apoio. |
Resumo |
Realizaranse con frecuencia sínteses dos principais contidos fixados no programa, a fin de facilitar a súa comprensión. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter teórico-práctico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. Nestas sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do / da docente, o alumnado levará a cabo diversas actividades (corrección e/ou elaboración de textos), ben de maneira individual ben organizado en pequenos grupos, a fin de partillar información, coñecementos e habilidades. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o alumno ou a alumna informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada.
Alén diso, cada estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto do desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A15 B5 B6 B7 C2 |
Os traballos individuais e grupais (tanto presenciais como non presenciais) encomendados polo profesorado ao longo do curso suporán un 20% da nota final.
Valorarase especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
20 |
Discusión dirixida |
A8 B4 B7 B8 C2 C4 |
As intervencións orais do/da estudante durante as discusións dirixidas (conversa) corresponderanse cun 10% da nota final. |
10 |
Presentación oral |
A8 B4 C2 |
Cada estudante terá que realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia |
20 |
Proba obxectiva |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 C2 |
Ao final do cuadrimestre, o estudantado deberá realizar unha proba obxectiva de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Aplicarase unha penalización do 25 % sobre a cualificación final de actividades e traballos se estes foren entregados fóra de prazo sen causa xustificada. Os/as estudantes que non superaren a materia ou que non cumpriren co 50 % das actividades obrigatorias exixidas ao longo do cuadrimestre deberán realizar na convocatoria de xullo unha proba de carácter oral e escrito. O alumnado que se presente á convocatoria de decembro será avaliado da seguinte maneira: proba obxectiva (50 %), presentación oral (20 %) e traballos tutelados (30 %). Considerarase non presentado na materia quen non realizar a proba escrita e / ou quen non cumprir coas catro actividades obrigatorias propostas polo / pola docente. O estudantado a tempo parcial e con dispensa académica entregará as actividades
obrigatorias nunha data concertada previamente co / coa profesor/a. Para superar a materia, a cualificación mínima da
proba obxectiva deberá ser de 5 puntos sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Intermédio e Avançado. B2 e C1. Lisboa: Texto Editora
Coelho, J. (2014). Dicionário global da língua portuguesa. Lisboa: Lidel
Matos, M. (2013). Dicionário Ilustrado de Português. Lisboa: Lidel
Monteiro, D. / Pessoa, B. (2011). Guia práctico dos verbos portugueses. . Lisboa: Lidel
Malcata, H. (2011). Guia prático de fonética. Acentuação e pontuação. Lisboa: Lidel
Ventura, H. / Caseiro, M. (2011). Guia prático de verbos com preposições. Lisboa: Lidel
Cintra, L. / Cunha, C (2013). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Figueirinhas
S/A (2013). Prontuário da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora |
|
Bibliografía complementaria
|
Oliveira, C. / Coelho, L. (2007). Aprender Português 2, Caderno de Exercícios. B1-B2. Lisboa: Texto
Oliveira, C. / Coelho, L (2008). Aprender Português 2, Compreensão Oral. B1-B2 .. Lisboa: Texto
Oliveira, C. (2007). Aprender Português 2. B1-B2. Lisboa: Texto
Oliveira, C. / Coelho, L (2007). Aprender Português 3. B2. Lisboa: Texto
Tavares, A. / Tavares, M. (2012). Avançar em português. Lisboa: Lidel
S/A (2009). Bom Português. Porto: Porto Editora.
Albino, S. (2015). Cultura e História de Portugal 2. Porto: Porto Editora
Pascoal, J. / Oliveira, T. (2013). Exames de Português B2 – Preparação e Modelos. Lisboa: Lidel
Santos, S. (2015). Falar pelos cotovelos. Lisboa: Lidel
Díaz Ferrero, A. (2013). Falsos amigos. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2012). Gramática Ativa 2. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está - Livro de Actividades. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está? – CD . Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está? – Livro de Textos. Lisboa: Lidel
Malcata, H. (2013). Português atual 2. Lisboa: Lidel
Lemos, H. (2013). Português em direto. Lisboa: Lidel
Lemos, H. (2011). Praticar português. Nível Intermédio. Lisboa: Lidel
Rosa, L. M. (2011). Vamos lá continuar!. Lisboa: Lidel |
RECURSOS WEB Bibliotecas digitais Biblioteca
Digital Camões: http://e-portugues.co.uk/?p=5581 Biblioteca
de livros digitais (infanto-juvenis):
http://www.planonacionaldeleitura.gov.pt/bibliotecadigital/ Biblioteca
Nacional Digital: http://purl.pt/index/geral/PT/index.html Domínio
Público (BR): http://www.dominiopublico.gov.br/pesquisa/PesquisaObraForm.jsp
Cinema, vídeo e TV Canal
Lusitano: https://www.youtube.com/user/1CanaLusitano/videos Curtas.pt:
http://www.curtas.pt/ Documentários
HD (port.do Brasil): https://www.youtube.com/user/MrDocumentariosHd/videos Filmes
portugueses: http://filmesportugueses.com/ Filmes
portugueses antigos: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8CA97E24D332C4E7 Rádio
Televisão Portuguesa: http://www.rtp.pt/homepage/ Tuganimado:
http://tugaanimado.net/ Sapovídeos:
http://videos.sapo.pt/
Dicionários e recursos linguísticos
Ciberdúvidas:
http://ciberduvidas.sapo.pt/ Conjuga-me
Net: http://www.conjuga-me.net Corpus
do português: http://www.corpusdoportugues.org/x.asp Dicionário
Michaelis: http://michaelis.uol.com.br Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/ Dicionário
Priberam: http://www.priberam.pt/ Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/
Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/ Portal
da Língua Portuguesa: http://www.portaldalinguaportuguesa.org/ Vocabulário
Ortográfico Comum da Língua Portuguesa: http://voc.cplp.org/index.php
Expressões idiomáticas e calão Dicionário
de calão e expressoes idiomáticas:
http://natura.di.uminho.pt/~jj/pln/calao/dicionario.pdf Exercícios
e fraseologia do Instituto Camões: http://cvc.instituto-camoes.pt/exercicios/index1.html Expressões
idiomáticas: http://casota.org/expressions/ Expressões
idiomáticas dos países de língua portuguesa: https://pt.wikipedia.org/wiki/Lista_de_express%C3%B5es_idiom%C3%A1ticas Provérbios,
adágios, rifões, ditados populares e anexins:
http://www.folclore-online.com/proverbios/menu.html#.WVqJUen-s2x
Ferramentas de pronunciação Forvo:
https://pt.forvo.com/languages/pt/ Omniglot:
http://www.omniglot.com/writing/portuguese.htm Prontuário
sonoro RTP: http://www.rtp.pt/wportal/sites/prontuario/index.php.
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Imprensa Blitz
(revista de música): http://blitz.sapo.pt Diretório
de imprensa escrita em Portugal: http://www.prensaescrita.com/portugal.php
Sites institucionais Comunidade
dos Países de Língua Portuguesa (CPLP): https://www.cplp.org/ Governo
Português: http://www.portugal.gov.pt/pt/
Instituto
Camões (IC): http://www.instituto-camoes.pt/ Instituto
Internacional da Língua Portuguesa: http://iilp.cplp.org Museu
da Língua Portuguesa: http://www.museudalinguaportuguesa.org.br Observatório
da Língua Portuguesa: http://www.observalinguaportuguesa.org/pt Pordata
- Base de dados do Portugal contemporâneo: http://www.pordata.pt/Portugal Portal
do Cidadão: https://www.portaldocidadao.pt/home Sociedade
Internacional de Português da Estrangeira (SIPLE): http://www.siple.org.br/ Turismo
de Portugal: https://www.visitportugal.com/pt-pt
Sites para a aprendizagem da língua Centro
Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html Omniglot:
http://www.omniglot.com/writing/portuguese.htm CiberEscola
da Língua Portuguesa: http://www.ciberescola.com Ensina RTP: http://ensina.rtp.pt Programa "Bom português": http://www.rtp.pt/programa/tv/p22815
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Idioma Moderno: Portugués/613G03051 | Idioma Moderno 2: Portugués/613G03054 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|